Avoimet vastaukset
Lomatoimen hallinnon palvelun kehittäminen: Tavoitettavuus Tieto lomittajan saamisesta aikaisemmin tilalle (lomittajan nimeäminen) Lomituksen varmistaminen aikaisemmin Hallinnon paikallistuntemus (alue ja tilat) Tiedotus Lomitusnetin toimimattomuus Lomittajien määrän lisääminen Hallinnon asiakaspalvelutaidot
Lomatoimen hallinnon palvelun kehittäminen: Maksullisen lomituksen mahdollisuuden lisääminen ”oikea lomittaja oikealla tilalla” Työilmapiirin kehittäminen
Risuja: Tilojen eriarvoisuus Sijaisavun saaminen hankalaa Vaitiolovelvollisuus (-> myös hallinnolla on vaitiolovelvollisuus lomittajien asioista) Lomittajien ajattaminen Kirjallisia ohjeita ei noudateta Lomavaraukset häviävät Haluttua lomittajaa haluttuun aikaan vaikea saada Yrittäjien ”kyykyttäminen”
Risuja: Lomittajien vaihdokset Ilmoitukset unohtuvat (muutokset, kuka tulee jne) Työaikoihin liittyvät kysymykset (noudattamattomuus, ei voi seurata, virheelliset työajat suunnitelmissa, tehokas käyttö) Työntekijöiden ammattitaidottomuus, motivaation puute Hyvien työntekijöiden kato? Hallinnon yhtäaikaiset vuorottelu- ja virkavapaat
Ruusuja: Lomitusjärjestelmä on erittäin hyvä ja tarpeellinen Hyvät lomittajat Lomitus toiminut hyvin Lomittajien saatavuus hyvä Arvostamme lomittajan tekemää työtä Turvallisin mielin voi lomailla Lomatoiveet toteutuneet toivottuina ajankohtina Palvelu kehittynyt parempaan suuntaan
Ruusuja: Maksullista lomitusta tarjottu hyvin Kiitokset, koittakaa pärjätä!
Kehittämisideoita: Alueelliset infotilaisuudet yrittäjille Lomituskohtainen palautejärjestelmä Lomituspalvelutyöntekijöiden koulutus: kiimantarkkailu, konetaidot, eläinten terveydenhoito Lomarengastoiminta Motivaatio työhön, sekä lomittajat että hallinto