Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

LINDA-päivä 31.3.2009 Palautekysely (MARC21-formaattivaihdon ja) LINDAn järjestelmän vaihdon tiedotuksesta LINDA-päivä 31.3.2009 Laila Heinemann Kansalliskirjasto.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "LINDA-päivä 31.3.2009 Palautekysely (MARC21-formaattivaihdon ja) LINDAn järjestelmän vaihdon tiedotuksesta LINDA-päivä 31.3.2009 Laila Heinemann Kansalliskirjasto."— Esityksen transkriptio:

1 LINDA-päivä 31.3.2009 Palautekysely (MARC21-formaattivaihdon ja) LINDAn järjestelmän vaihdon tiedotuksesta LINDA-päivä 31.3.2009 Laila Heinemann Kansalliskirjasto

2 LINDA-päivä 31.3.2009 Taustatietoja •Vastaajat –Vastauksia yhteensä 203 kpl –Sektoreittain eniten yo-kirjastoista (111) ja amkeista (61) –Tehtäväryhmittäin eniten luetteloijia (110) ja systeeminhoitajia (38) •Kaikki eivät vastanneet LINDA-kysymyksiin –Vain noin puolet ammattikorkeakoulujen henkilöstöstä, eivätkä hekään kaikki vastanneet jokaiseen

3 LINDA-päivä 31.3.2009 Mistä saanut tietoa LINDAn järjestelmän vaihdosta KKn postituslistoilta107 Verkkosivuilta77 KVPn uutiskirjeestä36 LINDA-päivässä67 Aleph-koulutuksista90 Muissa kokouksissa78 Työtovereilta108 Muualta8 En ole saanut asiasta tietoa 4

4 LINDA-päivä 31.3.2009 Oletko saanut tarpeeksi tietoa (LINDA) Kyllä –vastausten osuus Miksi siirrytty Alephiin56,8 % Miten vaikuttaa käytännössä27,2 % Mikä on aikataulu54,8 % Mistä saa lisätietoa45,7 %

5 LINDA-päivä 31.3.2009 Aleph-LINDA: Saamani ohjeet ovat olleet Selkeitä Riittäviä Oikeaan aikaan

6 LINDA-päivä 31.3.2009 Sanalliset kommentit : yleistä •Yli puolet kyselyyn vastanneista antanut sanallisia kommentteja (113/203) •Pyydettiin kommentteja tiedotuksesta – saatiin kommentteja itse hankkeiden toteuttamisesta •Keskeiset viestit pähkinänkuoressa: –Ei kahta näin suurta uudistusta yhtä aikaa –Suunnittelu ja/tai projektinhallinta puutteellista –Resursointi riittämätöntä –Tiedotus ja/tai ohjeistus myöhässä

7 LINDA-päivä 31.3.2009 Sanalliset kommentit : Aleph-LINDA •Keskeisimmät ongelmat –liian tiukka aikataulu ja –riittämättömät henkilöresurssit > hanke julkistettiin keskeneräisenä •Muut ongelmakohdat –Kaivattiin lisää ohjeita –Koulutuksesta tuli sekä ruusuja että risuja –Kommentit itse tuotteesta ja sen ominaisuuksista –Muutamassa vastauksessa mainittiin lisäksi päätöksenteko Aleph-järjestelmästä

8 LINDA-päivä 31.3.2009 Toimenpiteet (1) : Resursointi •Projektiryhmää vahvistettu vuosille 2009-2013 –Hoito- ja virkavapaalta palanneet •Molempiin hankkeisiin on anottu lisäresursseja –Jo haettavana uusi tekninen asiantuntija Linneaan vuoden loppuun saakka •Osaamista pyritään jakamaan tasaisemmin Kansalliskirjaston sisällä –Esa Kurjelle varahenkilö jo koulutettavana –Aleph-osaamista lisää myös muulle henkilöstölle

9 LINDA-päivä 31.3.2009 Toimenpiteet (2) : Projektinhallinta •Vahvistetaan projektinhallintaosaamista KKssa •Projektisuunnitelmat yhteistyössä kentän kanssa •Kentälle mahdollisuus osallistua testaamiseen –Pilottikirjastot? •Enemmän huomiota aikataulutukseen –Jatkokehittäminen toteutetaan palasina (alahankkeina) –Laaditaan tarkempi (ja realistinen) aikataulu myös nyt keskeneräisten asioiden loppuun saattamiselle

10 LINDA-päivä 31.3.2009 Toimenpiteet (3) : Tiedotus •Tiedotusta lähetetään esisijaisesti: –sähköpostilla (ajankohtaistiedotus) sekä –verkkosivuilla (helppo löydettävyys myös myöhemmin) •Tieto verkkosivuilla ajan tasalle •Täsmätiedotus johtajille / asiantuntijoille


Lataa ppt "LINDA-päivä 31.3.2009 Palautekysely (MARC21-formaattivaihdon ja) LINDAn järjestelmän vaihdon tiedotuksesta LINDA-päivä 31.3.2009 Laila Heinemann Kansalliskirjasto."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google