KAARINA KANGAS SOSIAALI- JA TERVEYSALA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TYÖSSÄOPPIMISEN VERKKOPALVELUT JA REKISTERIRATKAISUT TYÖELÄMÄN TUKEMISESSA Tampere, Murikkaopisto Tiina Teräs, Eveliina Havu ja Leena Happonen.
Advertisements

KANSAINVÄLINEN TOIMINTA JYVÄSKYLÄN KOULUTUSKUNTAYHTYMÄSSÄ Kansainvälisten asioiden päällikkö Aino Malin Puh
ECVET tulee, oletko valmis!
Kun sanat eivät riitä – LEONARDO da VINCI-LIIKKUVUUSHANKE Kevät 2008 – kevät 2010.
Haluatko ammattiosaajaksi? - ammatillinen koulutus mahdollisuutena
2/2009 Ohjelmaesittely: Leonardo da Vinci We Mean Business! Kansainvälinen harjoittelija Erasmus - tai Leonardo da Vinci -ohjelman avulla Katriina.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
TYÖSSÄOPPIMISEN JAKSOTTUMINEN
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Mukana olevat paikkakunnat ja toimijat
Toimintakyvyn tukeminen taidolla ja laadulla
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Kevät 2006 – kevät 2008 Liisa Pöykkö Hyvinvointiala
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
Toimialajohtaja Matti Vesalainen, Amiedu
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
FUAS Kielet ja viestintä
KIELISALKKU JA ARKIOPPIMINEN – OPISKELIJALIIKKUVUUS- LEONARDOHANKE Kevät 2005 –kevät 2007 Liisa Pöykkö Hyvinvointiala.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
INTIA VERKOSTO JA SKILLS Lajipäällikköpäivät Tapio Kattainen.
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
TOPLaaja 2012 avustusta saaneiden hankkeiden tuloksia Itä-Suomi verkosto Verkostotapaaminen klo 9: Opetushallitus, Hakaniemenranta 6,
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Oppisopimuksella Eurooppaan - Oppisopimusopiskelijoiden yksilöliikkuvuushanke Aulangolla Leena-Maija Talikka CIMO.
OSVIITTA – työelämän palvelupiste  –  Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan seutukunnat: Kaakkois- Satakunta, Pohjois-Satakunta, Pori ja.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Koulutuskeskus Sedu Lapua Koulutuskeskus Sedu, kauhajoki Evijärven lukio Lappajärven lukio Härmän lukio Vimpelin lukio Yrittäjäopisto Koulutuskeskus.
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ PaPaLaVa-projektista  Palapelillä laatua valinnaisuuteen  Uutta luova suunnittelu- ja kehittämistehtävä.
LARK 3 – hanke Tavoitteet ja tulokset. Hankeverkosto Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Haaga Instituutti-säätiö/Ravintolakoulu Perho Helmi Liiketalousopisto.
Marika Berg - Jaana Virtanen
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Ready Study Go Around Europe! RSGAE Projektin esittely.
Kahden tutkinnon-info Tervetuloa!
Kahden tutkinnon suorittaminen - info-tilaisuus ti 15. 8
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
HUIPPU Elokuu 2017.
Aluekokeilu Pohjois-Karjala
Ammatillinen työkykypassi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Kahden tutkinnon polku
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Esityksen Nimi Esittäjän nimi.
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
  Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi.
Taitaja2019-kilpailussa menestyneet koulutuksen järjestäjät
Esityksen transkriptio:

KAARINA KANGAS SOSIAALI- JA TERVEYSALA TURVALLISESTI TYÖSSÄOPPIMASSA ULKOMAILLA- LEONARDO da VINCI-LIIKKUVUUSHANKE SYKSY 2009 – KEVÄT 2011 2009-1-FI1-LEO01-01352 KAARINA KANGAS SOSIAALI- JA TERVEYSALA

SOSIAALI-JA TERVEYSALAN HYVÄ OLO- VERKOSTON HANKEKUMPPANIT Etelä-Karjalan ammattiopisto Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Kokkolan sosiaali- ja terveysalan opisto Lapin ammattiopisto Koulutuskeskus Sedu Seinäjoki, Koskenalantie (koordinoiva oppilaitos) Vaasan ammattiopisto Ylivieskan ammattiopisto

Osallistujat Hankkeessa ovat mukana oppilaitosten sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinnot , hierojan sekä nuoriso- ja vapaa-ajan ohjauksen perustutkinnot Ammatillisten aineiden opettajat liikkuvat hankkeessa tukihenkilöinä

KANSAINVÄLISET KUMPPANIT I BELGIA - HBO IC DIEN, Roeselare ESPANJA - Institutio de Education Sekundaria no 1, Gijon - Hius- ja Kauneus Norris, Fuengirola - Eskurtze Polytechnic, IES Eskurtze Bilbao

Kumppanit II HOLLANTI - ROC West-Brabant, Etten-Leur - Bubbel, DE Tolbert - ROC West-Brabant, Etten-Leur - ROC Landstede, ZC ZWOLL

Kumppanit III ISO-BRITANNIA - St. Joseph´s Care Home, Bognor Regis - Pinelands Language Center (PLC), Hastings - Wakefield College, West Yorkshire, Wakefield

Kumppanit IV RUOTSI - Förskolan Pikku-Erkki, Eskilstuna - Lövgrändets ÄB / Rauhala, Göteborg SLOVENIA - Srendja Sola Za Farmacijo, Ljubljana - Kauneus- ja terveydenhoitoalan oppilaitos, Ljubljana, www.ssfkz.si

Opiskelijoiden ja opettajien liikkuvuus Turvahankkeessa liikkuu vuosina 2009-2011 yhteensä 37 Hyvä Olo verkoston oppilaitosten opiskelijaa 4-6 viikon vaihtojaksoilla 11 opettajaa liikkuu tukihenkilöinä opiskelijoiden vaihtojakson viimeisellä viikolla (7 vrk)

Tavoitteet Turva-hankkeessa testataan ammattiosaamisen näyttöjen arviointikohteista Työturvallisuuden hallinta –osoita ulkomailla suoritettavien TOP-jaksojen aikana Hankkeessa lisätään opiskelijoiden valmiuksia toimia kansainvälisessä toimintaympäristössä ja yhä monikulttuurisemmassa Suomessa

Työssäoppimisen hyväksyminen Työssäoppiminen luetaan täysimääräisenä osaksi opiskelijan opintoja Hankkeessa käytetään Europassia opiskelijan kielitaidon ja ammatillisen osaamisen dokumentointiin

Näytöt ulkomailla Tukihenkilöt tarkastelevat näyttöjen vastaanottamisen mahdollisuuksia sekä perehdyttävät kohdeorganisaation henkilökuntaa ammattiosaamisen näyttöjen toteuttamiseen ja arvioimiseen Pitkän aikavälin tavoitteena on mahdollistaa ammattiosaamisen näyttöjen antaminen (suorittaminen) ulkomailla

Verkkolehti ja hyvät käytänteet Hankeen tuotoksena syntyy verkkolehti, johon kukin opiskelija kirjoittaa kohdeorganisaation työturvallisuuteen liittyvän artikkelin Tukihenkilöt raportoivat näytön arvioimiseen ja työturvallisuuteen liittyviä hyviä käytänteitä sekä kehittämiskohteita

Koulutusalojen raportit Raporteista kootaan koulutusaloittain maakohtaiset yhteenvedot, joiden pohjalta kehitetään näyttöjen vastaanottamista ja opiskelijoiden valmentamista työturvallisuuteen ulkomaanjakson aikana