Puhelinkäyttäytyminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
TAITOTASO 1 = ALKEISTAIDOT
Muista … läpi vuoden, olla kiitollinen siitä, mitä sinulla on…
Taivas…. Miten pääsen sinne?.
Elettiin vuotta 2004, eräässä pienessä kaupungissa nimeltään Laholm, missä turvallisuudesta ei ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu.
Sijaisvanhemmuus ja henkinen hyvinvointi. 1.Palauta usein mieleesi, ettet ole syypää lapsen ongelmiin, et ole niistä vastuussa, mutta voit toimia ensisijaisena.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Jane Austen: Taito keskittyä olennaiseen Ylpeys ja ennakkoluulo 200 vuotta Porin kaupunginkirjasto Inkeri Koskinen.
Elettiin vuotta 2002, eräässä pienessä kaupungissa, missä turvallisuudesta ei kaikilla ollut paljon tietoakaan. Sinne oli pieni ruskea nallekarhu jätetty.
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
… löytyykö markkinoita?
3 April, 2017 Sonera Multi-SIM Internal.
Puhelukäsikirjoitus kun soitat listaltasi, nro 1 Puhelukäsikirjoitus kun soitat listaltasi • Hei __________ mitä kuuluu? Small talk voimmeko puhua? Minulla.
Nettipuhelinvaihde Nettipuhelin VoIP-vaihde on tarpeeseen mukautuva ja joustava yrityksille ja yhteisöille sopiva erittäin kustannustehokas puhelinvaihde.
KYT/ph-p 2006 Erityisryhmien asuminen Jyväskylän kaupungin alueella Seminaari Nikolainsali Asumisneuvojatoiminnan näkökulma.
Musiikin ryhmäkoulutus
”Kun Kusti polkee…, niin posti kulkee…”
Muista … läpi vuoden, olla kiitollinen siitä, mitä sinulla on…
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Suullisen esityksen esittäminen
”Jos voit avata solmun kielelläsi, miksi käyttää siihen hampaita?”
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
VARHAINEN PUUTTUMINEN
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Huolen puheeksiottaminen
Ystävyytesi on: arvokas aarre....
Elämä.
Erilaista verkkokaupankäyntiä Markus Myllymäki, TJ markus
Keskustelun maksiimit
Asiakkaan rauhoittaminen
Kuinka paita ja peppu olettekaan! Pariskuntien välistä leikkimielistä kisailua siitä, kuka tunteekaan kumppaninsa paremmin. Toteutetaan kyselemällä tavalla.
Puhelintyöskentely.
Epätoivoisena katsoo pomo kelloaan, ja toteaa, että hänen alaisensa ei ehdi ajoissa pitämään erittäin tärkeää tiedotusta konferenssiin, joka on juuri alkamassa.
Maanmittari tieosakkaan silmin ja muita juttuja tien varrelta
PuViPe :: Osku Tervonen & Samu Liimatta :: Työhaastattelu
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
HARJOITTELUPAIKKA HAKUSESSA
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
TYÖPAIKKA HAKUSESSA Veijo Korhosen luennosta koonnut Soili Fabritius 2007, muokannut Tuija Juntunen 2010.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Miten meidän tulee toimia?
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Tervetuloa keskustelukurssille!. Kurssi-info Puhutaan suomea Tilanteet, puhefunktiot Keskustelut, pelit, roolileikit… Vaihdetaan ryhmää / paria usein.
Oppilaiden näkemyksiä maakunnastaan Pohjois-Kymenlaaksossa
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Puhelinkäyttäytyminen työnhakutilanteessa
Yritys ja markkinointi mediassa
Puhetilanteen kieli.
ESSEE.
Muutamia uskomuksia patenteista
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Hissipuheen anatomia Kuka olet ja mistä yrityksestä.
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että
Kevään markkinointiaktiviteetit
Kuinka autan puhelimessa
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Puhelinkäyttäytyminen ”Herran Lahja puhelimessa, kuinka voin auttaa teitä…?”

”Iivana Julma!” Me suomalaiset vastaamme puhelimeen yleisesti omalla nimellämme. Tämä ei ole muualla maailmassa yleistä, sillä usein luuriin vastataan lyhyesti: "...hallo, hello, yes, sí, pronto, da, ja bitte..." jne. Take it easy! Ystävälliseen ja asialliseen puhetapaan saa todennäköisesti samanlaisen vastauksen. Vastaavasti epäystävällinen, kireä tyyli herättää aina kielteisiä tunteita. Pelkkä ystävällisyys puhelinkeskustelussa ei riitä. On pidettävä huoli siitä, että puhelun aikana pysytään asiassa eikä tuhlata molempien aikaa. Selkeä puhetapa, sanojen huolellinen ääntäminen ja rauhallisuus edistävät asioiden selvittämistä puhelimitse. Puhelinvaihde on yrityksen käyntikortti Puhelinvaihde eli -keskus (siellä missä sellainen vielä on) toimii yrityksen käyntikorttina. Sen perusteella tehdään usein ensimmäiset arviot yrityksestä. Hyvällä puhelinvaihteenhoitajalla on miellyttävä ääni ja hän palvelee asiakkaita myös vierailla kielillä. Hän on selvillä yrityksen toiminnasta, jotta osaa ohjata asiakkaat oikean henkilön puheille ja selviää kärsivällisesti ja ystävällisesti myös hankalista asiakkaista. Tehoa puhelinkeskusteluun Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Tapoja on monenlaisia – tapa se on huonokin... Puhelinkäyttäytyminen eli tapa, jolla puhelimessa keskustellaan, on tärkeä ensivaikutelman antaja. On tärkeää, että puhelimeen vastataan asiallisesti, ripeästi ja ystävällisesti. Puhelinkeskustelussa pätee vanha sääntö – niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Take it easy! Ystävälliseen ja asialliseen puhetapaan saa todennäköisesti samanlaisen vastauksen. Vastaavasti epäystävällinen, kireä tyyli herättää aina kielteisiä tunteita. Pelkkä ystävällisyys puhelinkeskustelussa ei riitä. On pidettävä huoli siitä, että puhelun aikana pysytään asiassa eikä tuhlata molempien aikaa. Selkeä puhetapa, sanojen huolellinen ääntäminen ja rauhallisuus edistävät asioiden selvittämistä puhelimitse. Puhelinvaihde on yrityksen käyntikortti Puhelinvaihde eli -keskus (siellä missä sellainen vielä on) toimii yrityksen käyntikorttina. Sen perusteella tehdään usein ensimmäiset arviot yrityksestä. Hyvällä puhelinvaihteenhoitajalla on miellyttävä ääni ja hän palvelee asiakkaita myös vierailla kielillä. Hän on selvillä yrityksen toiminnasta, jotta osaa ohjata asiakkaat oikean henkilön puheille ja selviää kärsivällisesti ja ystävällisesti myös hankalista asiakkaista. Tehoa puhelinkeskusteluun Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Take it easy! Ystävällinen ja asiallinen puhetapa tuottaa todennäköisesti samanlaisen vastauksen Vastaavasti epäystävällinen, kireä tyyli herättää aina kielteisiä tunteita. Pelkkä ystävällisyys ei riitä. Pidä huoli siitä, että puhelun aikana pysytään asiassa eikä tuhlata molempien aikaa. Selkeys, huolellinen ääntäminen ja rauhallisuus auttavat asioiden selvittämistä puhelimitse. Take it easy! Ystävälliseen ja asialliseen puhetapaan saa todennäköisesti samanlaisen vastauksen. Vastaavasti epäystävällinen, kireä tyyli herättää aina kielteisiä tunteita. Pelkkä ystävällisyys puhelinkeskustelussa ei riitä. On pidettävä huoli siitä, että puhelun aikana pysytään asiassa eikä tuhlata molempien aikaa. Selkeä puhetapa, sanojen huolellinen ääntäminen ja rauhallisuus edistävät asioiden selvittämistä puhelimitse. Puhelinvaihde on yrityksen käyntikortti Puhelinvaihde eli -keskus (siellä missä sellainen vielä on) toimii yrityksen käyntikorttina. Sen perusteella tehdään usein ensimmäiset arviot yrityksestä. Hyvällä puhelinvaihteenhoitajalla on miellyttävä ääni ja hän palvelee asiakkaita myös vierailla kielillä. Hän on selvillä yrityksen toiminnasta, jotta osaa ohjata asiakkaat oikean henkilön puheille ja selviää kärsivällisesti ja ystävällisesti myös hankalista asiakkaista. Tehoa puhelinkeskusteluun Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Puhelinvaihde on yrityksen käyntikortti Puhelinvaihde eli -keskus (siellä missä sellainen vielä on) toimii yrityksen käyntikorttina. Sen perusteella tehdään usein ensimmäiset arviot yrityksestä. Miellyttävä ääni ja asiakaspalvelua myös vierailla kielillä. Puhelinvaihde on selvillä yrityksen toiminnasta, jotta osaa ohjata asiakkaat oikean henkilön puheille ja selviää kärsivällisesti ja ystävällisesti myös hankalista asiakkaista. Puhelinvaihde on yrityksen käyntikortti Puhelinvaihde eli -keskus (siellä missä sellainen vielä on) toimii yrityksen käyntikorttina. Sen perusteella tehdään usein ensimmäiset arviot yrityksestä. Hyvällä puhelinvaihteenhoitajalla on miellyttävä ääni ja hän palvelee asiakkaita myös vierailla kielillä. Hän on selvillä yrityksen toiminnasta, jotta osaa ohjata asiakkaat oikean henkilön puheille ja selviää kärsivällisesti ja ystävällisesti myös hankalista asiakkaista. Tehoa puhelinkeskusteluun Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Tehoa puhelin-keskusteluun 1/2 Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, josta soitat (”Iranista Jalo Koivu, päivää”) Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä – ääntä voi koulita, hurjaa luontoa hillitä ja puhelinlinjoilla on vahvistimia Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Tehoa puhelin-keskusteluun 2/2 Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koske ns. viihdepuhelimia, siellä aika = rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Puhu lyhyesti, asiallisesti ja selkeästi Esittele aina itsesi, yrityksesi ja paikkakunta, joita soitat Valmistaudu soittoon etukäteen, tee vaikkapa tukisanalista Ennen asian esittämistä varmista, että puhut oikean henkilön kanssa Hallitse ja hillitse äänenkäyttösi, älä karju äläkä kimitä Älä jaarittele, jollakulla muullakin voi olla asiaa juuri samalle henkilölle (tämä ei koskene ns. maksullisia viihdepuhelinnumeroita. Siellähän aika on rahaa) Kaikkia asioita ei voi kertoa puhelimitse Älä puhu yksityisiä puheluita työpaikalla Soittaja lopettaa puhelun eli se, jolla oli asiaa ja soitti, myös lopettaa sen. Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "...Tammen Herran Terttu moi..."). Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Marja" (eikä "Herran Marja"). 2.11.2010 HM

Kun soitetaan... Soitettaessa on aina esitettävä yritys ja soittaja, esimerkiksi "Kustannusosakeyhtiö Tammesta Terttu Herra, hyvää päivää" (eikä ehkä niinkään mielellään tuttavalliseen tyyliin "... Herran Terttu Tammesta moi..."). 2.11.2010 HM

Kun vastataan... Puhelimeen vastataan mieluummin koko nimellä ja tarvittaessa sanotaan myös osasto, tehtävä tai titteli, esimerkiksi "henkilöstöosasto, harjoittelija Terho Tammi" (eikä "Tammen Terho") tai "myyntipäällikkö Herran puhelimessa sihteeri Terttu Lahja" (eikä "Herran Lahja”, vaikka näin voisikin olla :)  2.11.2010 HM