Kotisivujen tehokkuuden kasvattaminen -Enemmän irti verkosta 27.3.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Taivas…. Miten pääsen sinne?.
1 Autoliikkeen aula Jussi Seppälä asentaja
Varainhankinnan uusi aikakausi!
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Korjaa lauseet. Alex on myyjä
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
Tyky-Kuntoseteli+ Liikuntaan ja kulttuuriin Tyky-Kuntoseteli+ on työnantajasi tarjoama verovapaa työsuhde-etu. Työnantajallesi on tärkeää, että olet kokonaisvaltaisesti.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Moodlen ohje opiskelijoille
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
treeni.fi harjoituspäiväkirja
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Yksilö ostajana.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Asiakaspalvelu verkossa
Kotisivukoulutus Kirjastotalo Metso Osa 1 Tekstin kirjoittaminen ja muokkaaminen, linkitys.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
- Vuokra-asunto: - Asunnon voi vuokrata yksityiseltä tai julkiselta taholta esim. kunnalta (yleensä edullisempia) - Ei tarvita suuria pääomia, pääsee helposti.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Web-Käyttöliittymä, käytettävyys Asiakas on kuningas, hiiri aseena Jos asiakas ei löydä tuotetta, hän ei osta sitä.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Kirjaston verkkopalvelu Kirkes-kirjastojen asiakkailla on mahdollisuus käyttää IntroActive-verkkopalvelua internetissä. Verkkopalvelussa voi mm.  uusia.
Internetmarkkinointi Venäjällä – kotipesä kuntoon.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Lukemaan oppii vain lukemalla
TYÖHAKEMUS.
Käyttöohje: Kuinka luoda käyttäjätili. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Kotisivukoulutus Ohjeet alasivujen tekoon ja kuvien lisäämiseen © SVS Länsi-Suomi.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Huolen puheeksiottaminen
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Seurantalojen korjausavustuksen sähköinen haku - pikaohje Sähköisessä hakupalvelussa on kullakin sivulla ohjeita hakemuksen tekemiseen. Joissakin kohdissa.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Puhelintyöskentely.
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Matkailun nettisivujen analysointi
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Mittarit – mitä ja miten mitata
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Esityksen transkriptio:

Kotisivujen tehokkuuden kasvattaminen -Enemmän irti verkosta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Kuka?

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Keitä te olette? Esitelkää itsenne: kuka olette ja mistä tulette? Kertokaa lisäksi miksi olette täällä tänään? Oletteko tehostamassa vanhoja vai tekemässä uusia? Pystyttekö suoraan vaikuttamaan työpaikkanne/yrityksenne nettisivuihin eli kuka niitä hallitsee?

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Työskentelytapa Keino + tehtävä Ps. Joudutte tänään tekemään paljon!

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Aikataulu 9.00Perusteet Tauko Keino + tehtävä 12.00Lounastauko 12.30Keino + tehtävä Tauko Keino + tehtävä Päivä päättyy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehokkuus Suomen matkailun kotisivut ovat suurin osa erittäin tehottomia Tämä johtuu joko laiskuudesta tai tietämättömyydestä Kotisivujen tehokkuuden nostamiseen on satoja eri keinoja Kehitys tapahtuu käyttämällä mahdollisimman montaa eri keinoa Tänään tehdään tärkeimmät

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Elias St. Elmo Lewis, (1911) A A I D

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy EnnenAikanaJälkeen

www-sivu

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy www-sivu Kuvagalleria Mobiili Yhteisö Blogi Video Karttapalvelu Yhteisö www-sivu Verkkokauppa www-sivu

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Segmentointi • Markkinoinnin kohde määritettävä mahdollisimman tarkasti. • Suurin virhe markkinoinnissa on unohtaa segmentoinnin merkitys. Mitä paremmin tunnet asiakkaasi, sitä helpompi hänet on houkutella asiakkaaksesi. • Internet-markkinoinnissa tämä on unohdetaan vielä useammin.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Määritä kotisivujesi kohderyhmä eli kenelle olet ne tehnyt mahdollisimman tarkasti

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Kotisivujen tavoitteiden määrittäminen Tavoite pitää olla, jotta tiedät mihin olet pyrkimässä Sivujen tehokkuuden kasvattamisen yrittäminen on turhaa, jos ei ole mitattavaa tavoitetta Miten tiedät oletko onnistunut? Miten voit parantaa, jos et tiedä onnistuitko vai etkö?

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Miten määritän kotisivujeni tavoitteen? Mitattavien asioiden tulee olla aidosti mitattavia (ts.numeerisia)‏ Määritä tavoite mahdollisimman tarkasti – ”Haluamme lisää asiakkaita” ei riitä! – ”Haluamme tämän sivun kautta 10 lounasvarausta enemmän viikossa kuin ennen” riittää! Tavoite voi olla tuotteen ostaminen, asian varaaminen, uutiskirjeen tilaaminen, faniksi ryhtyminen jne. On helppo ohjata asiakkaat tekemään sen mitä haluaa

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Määritä kotisivujesi KONKREETTINEN päätavoite (esim. asiakas soittaa minulle) Voit myös määritellä alitavoitteita + tee myös numeeriset tavoitteet

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy KONVERSIO

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio Konversio on tunnusluku, joka kertoo www-sivun tehokkuuden eli kuinka monta prosenttia teki haluamanne toimenpiteen. Konversioarvot yleensä erittäin alhaisia, jos ne ylipäätään on edes laskettu. On yleensä helpompi kasvattaa konversiota kuin kasvattaa sivujen kävijämääriä.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio Sivun konversio eli tavoite voi olla esim. varaus, varaustiedustelulomakkeen lähettäminen, uutiskirjeen tilaus tai vaikka vain yhteystietosivulle siirtyminen. Jokaisella www-sivulla voi olla oma tavoitteensa.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio _____________________ x 100 = Konversioarvo Sivulataukset

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio 100 varausta _____________________ x 100 = 0,2 % sivulatausta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio X varausta _____________________ x 100 = 3 % sivulatausta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversio 1500 varausta _____________________ x 100 = 0,2 % x sivulatausta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversion kasvattaminen Tavoitteiden määrittely Oikeiden kävijöiden löytäminen Luotettavuuden kasvattaminen Käytettävyyden parantaminen Kävijäseurannan analysointi (ensi kerralla)

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Konversion kasvattaminen Sivujen toimiminen (myös eri selaimilla)‏ Tee asia helpoksi käyttäjälle Myyntihenkisyyden lisääminen A/B -testaus Landing page

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtävä Haluat, että sivuiltasi lähetetään kuukausittain 50 varaustiedustelua Hyvä konversioprosentti on 3 % Kuinka paljon kävijöitä tarvitset kuukausittain?

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SEURANTA

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Muiden tekemisistä oppii Varsinkin ulkomaiset verkkokaupat ovat vieneet tehokkuusajattelun huippuunsa. Myös muiden virheistä kannattaa ottaa oppia. Parhaimmat (esim. booking.com) pääsevät jopa 12,5% konversioon.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Etsi www-sivu, joka on mielestäsi tehokas Etsi sivu, jonka tehokkuudessa on parantamisen varaa Kerro meille muille miksi

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Tutki vierustoverisi etusivu ja anna hänelle palautetta 1)Tiedätkö mitä hän myy? 2)Onko sivujen visuaalinen ilme houkutteleva

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy (koti)Tehtävä Kirjoita etusivujesi teksti kokonaan uudelleen. Noin 2000 merkkiä Aloita kertomalla mitä te olette houkuttelevasti Kerro mitä tarjoatte Sano suoraan miksi pitäisi valita teidät Kerro mitä pitää tehdä, jotta voi ostaa Kehota heti tapahtuvaan toimintaan

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tuotteet Anna jotain ostettavaa Mitä enemmän tietoa, sitä parempi Tee helpoksi

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Muodostetaan yhdessä täydellinen tuotekortti nettiin

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Valokuvat Erittäin tärkeitä Kaikilta vuodenajoilta Laadukkaita ja houkuttelevia

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Parisi käy läpi koko www-sivusi ja ilmoittaa kaikki ne valokuvat mitkä pitää uusia. Lisäksi ilmoittaa kaikki ne asiat mistä olisi kaivannut lisää kuvia.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Sivujen tekninen toimivuus Toimivatko sivusi Firefoxilla, Explorerilla, Chromella, Operalla ja Safarilla? Johtavatko kaikki linkit varmasti oikeaan paikkaan? Latautuuko sivu nopeasti? Pääseekö jokaiselta sivulta takaisin etusivulle? Toimivatko kaikki ylimääräiset toiminnot? – Lomakkeiden lähettäminen, syötteen tilaus jne.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy (koti)Tehtävä Käy läpi omat www-sivusi Firefoxilla, Explorerilla, Chromella, Operalla ja Safarilla sekä erilaisilla kännyköillä. Raportoi ongelmat www-sivujen tekijällesi ja vaadi häntä korjaamaan ne maksutta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Käytettävyys Luotettavuuden jälkeen suurin vaikutus tehokkuuteen Kaiken ostamiseen tarvittavan tiedon pitää löytyä helposti www-sivuilta Jopa äitisi pitää pystyä käyttämään www-sivujasi Jokainen ylimääräinen klikkaus vähentää tehokkuutta

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä Anna parillesi sivuista viisi tehtävää ja katso hänen täyttävän ne (ota aikaa), tee muistiinpanoja käyttäjän toimista sekä kommenteista. Testin jälkeen pyydä kävijää sulkemaan sivut ja kysy häneltä mitä tietoa käyttäjälle jäi mieleen. Jos parisi ei onnistunut jotain tehtävää tekemään tai se oli vaikeaa, miettikää yhdessä keino ongelman ratkaisemiseksi.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakkaan luottamuksen kasvattaminen 1.Referenssit 2.Asiakaskertomukset (testimonials) 3.Linkit teitä kuvaaviin kertomuksiin tai kehuihin 4.Työntekijöiden valokuvat 5.Vieraskirja

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä 1.Hoida jokin (tai kaikki) edellisen kalvon asioista kuntoon (tee itse tai ohjeista). 2.Myöhemmin tee nämä kaikki

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tee helpoksi asiakkaalle UKK A.K.A FAQ

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä 1.Suunnittele sivuillesi UKK osio jollain kielellä

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Myy 1.Ole houkutteleva 2.Käske 3.Houkuta nopeuteen 4.ISOLLA 5.Tee helpoksi 6.Voit myös ohjata asiakkaan ostamaan sinulle sopivimmalla tavalla erittäin yksinkertaisesti

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä 1.Suunnittele 5 muutosta miten saat sivusi myyvemmäksi. Muutosten ei tarvitse olla isoja

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Myy lisää tai kalliimmalla 1.Lisämyynti on paraskatteellista myyntiä 2.Parhaimmillaan hyvää asiakaspalvelua 3.Sesonkeja kannattaa hyödyntää kylmästi 4.Hinnannostot kannattaa tehdä suunnitelmallisesti pidemmällä aikavälillä. 5.Sukulaisille ja tuttaville ei kannata myydä halvalla

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä 1.Suunnittele kotisivuillesi 5 muutosta, joilla saat myytyä lisää tai nostettua hintaa. (ei tarvitse olla isoja keinoja)

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Myy useasti 1.On paljon helpompaa myydä uudelleen tyytyväiselle asiakkaalle kuin hankkia taas uusi 2.Tehokkaat keinot voivat olla myös muualla kuin internetissä

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tehtävä 1.Suunnittele (ja toteuta) vähintään yksi uusi keino, millä sitoutat olemassaolevia asiakkaitasi.

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Kiitos! Pyydän teitä vielä täyttämään palautelomakkeen osoitteessa Ilkka Kauppinen