Nettipuhelinvaihde Nettipuhelin VoIP-vaihde on tarpeeseen mukautuva ja joustava yrityksille ja yhteisöille sopiva erittäin kustannustehokas puhelinvaihde. Siinä on kaikki samat ominaisuudet kuin perinteisissä puhelinvaihteissa lisättynä IP-tekniikan tuomilla mahdollisuuksilla. Se on aito puhelinvaihde eli sillä voi lähettää ja vastaanottaa puhetta ja puheluja dataverkossa, se voidaan liittää myös perinteiseen puhelinverkkoon ja myös GSM-verkkoon
Vaihteen ominaisuudet Hiiriohjattava välittäjän työpöytä ja monipuolinen hallinta Monipuoliset jonot ja ryhmäkutsut Lyhytnumerot vaihteen alaliittymiin tai vaihteen ulkopuolisiin numeroihin Automaattisen vastaajan palvelut ja puhelujen ohjaus sekä tiedotteet tarvittaessa
Vaihteen ominaisuudet Aika-asetukset Puhelun siirtäminen mobiiliin verkkoon Puheluraportit Laitteella voidaan toteuttaa myös monipuolisia lisäpalvelut esimerkiksi puhepostit sekä tieto vastaamattomasta puhelusta voidaan ohjata sähköpostiin tai voidaan vaikka rakentaa automaattinen interaktiivinen www-sivuilla toimiva valikkopohjainen markkinointipalvelu
Tavallisimmin käytetyt ominaisuudet puheluiden siirto alanumerojen kesken lyhytvalintanumerot jonotus- ja vastaajapalvelut konferenssipuhelut soittoketjut tai samanaikaisesti soivat puhelimet viikonpäivän ja kellonajan mukaan ohjautuvat puhelut ja vastaajapalvelut Sentraalisantra: sisään tulevat puhelut ohjataan soittajan näppäinkomennoilla oikealle henkilölle, osastolle, jonoon jne.
Mitä asiakas saa Saavutetaan kustannussäästöjä Ei investointitarvetta kalliisiin puhelinjärjestelmiin, järjestelmä toimii melko yksikertaisella laitteistolla Eri toimipaikkojen yhdistäminen yhteen vaihteeseen Asiakkaan toiminta muuttuu joustavammaksi Asiakkaan ei tarvitse sitoutua pitkiin ja kalliisiin sopimusjaksoihin, sillä vaihdepalvelun elää tarpeen mukaan Kullekin asiakkaalle räätälöidään sopivin ratkaisu aina sen hetkisen tarpeen mukaan Automaattiset vaihdetoiminnot, ryhmäkutsut, jonot sähköpostiliitteet jne. Kokonaisuuden yhteensovittaminen on yksinkertaista, palvelu toimii normaalilla laajakaistayhteydellä
Mitä asiakas saa Puhelinvaihteen ja palvelujemme avulla yritykset ja organisaatiot voivat helposti ja nopeasti toteuttaa monipuolisen ja joustavan puhelinverkon ja etäkäytön yms. Tarvittaessa voidaan nopeasti reagoida liiketoiminnallisiin tarpeisiinsa kilpailuedun saavuttamiseksi. Kaikki fyysiset muutot ja toiminnalliset muutokset voidaan toteuttaa ”lennossa”. Tavoitettavuus paranee Vaihteenhoitaja ja muut työntekijät eivät ole sidottuja tiettyyn toimipisteeseen Etätyössäkin työntekijä voi olla savutettavissa omasta alanumerosta Mahdollistaa tunnettujen kontaktien yhdistämiset ennalta määrätyille ryhmille
Vaihteen ulkoasu
Vaihteen käyttöliittymä Valikot Moduulit osiossa voidaan lisätä tai poistaa moduuleja Äänitysosoiossa voidaan luoda viestejä Soittoryhmätosiossa määritellään soittoryhmiä Digital Receptionist on virtuaalinen sentraalisantra eli siellä määritellään automaattiset palvelut Odotusmusiikki valikko Pagingillä tarkoitetaan esimerkiksi vastaanottavan puhelimen kaiuttimen käyttöä automaattisesti Jonoille on oma määrityssivu Alaliittymät on ehkä tärkein määrittelyosio, siellä määritellään kaikki järjestelmään liitetyt alanumerot Puhelujen sisään ja ulos reititykselle on olemassa omat määrittelysivut Ulkolinjat määritellään omassa osiossaan Yleiset asetukset osiossa määritellään mm. kauanko alaliittymä soi, ennen kuin ohjataan puhepostiin Hallintaliittymän käyttäjätunnukset ja niiden oikeuksien määrittäminen Aikaan liittyvät määritykset (toimistoaika / vapaa-aika) Puhelinkonferenssit
Käyttöliittymässä määritellään Muun muassa ulossoittolinjat Asiakkaalla on mahdollisuus säilyttää vanhat kontaktinumerot tai ottaa käyttöön valtakunnallinen yritysnumero Alaliittymät Helppo lisätä ja muokata uusia alaliittymiä Keskuksen ohjaustiedot