Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ipon Laajakaistapuhelin

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ipon Laajakaistapuhelin"— Esityksen transkriptio:

1 Ipon Laajakaistapuhelin
Niklas Kolster Ipon Communications Oy

2 Ipon Communications Suomen ensimmäinen ”pure-play” VoIP-operaattori
Ipon aloitti yksityisten ”tavallisilla” puhelinliittymillä vuonna 2003 2005 aikana panostettin yrityskeskuspalveluihin (IP-PBX) ja tänä päivänä tarjotaan kattavia vaihdepalveluita VoIP:n yli Toimintaa Suomenlahden yli Helinä Telekom Oü:n muodossa Iponin perustivat kesällä 2003 Niklas Kolster ja Timo Saloranta, molemmat TKK:n tuotantotaloudelta. Syrjäytetään perinteisiä vaihderatkaisuja tällä hostatulla virtuaalisella IP-PBX palvelulla

3 Ipon yksityiskäyttäjälle
VoIP-palvelu joka toimii täysin samalla tavoin kuin tavallinen lankapuhelin Vanha numero säilytetään Kun vanha numero siirtyy VoIP-liittymään siitä tulee ”nomaadinen”: eli voidaan siirtää laitteen mukana paikasta toiseen, esim. espanjan aurinkorannikolle Puhelimena voidaan käyttää montaa eri päätelaitetta: VoIP-puhelin Tavallinen puhelin sovittimella Ohjelmistopohjaisia puhelimia Tulevaisuudessa mobiilipuhelimia Kattavat lisäpalvelut: www-käyttöliittymä jossa reaaliaikainen puheluerittely, siirtoasetukset jne. Espanjassa on paljon käyttäjiä Sip-tuki tulossa nokian kännyköihin

4 Päätelaitteet Päätelaitevaihtoehdot: GXP-2000 BT-100 Sovitin
GXP-2000 on monipuolinen yrityspuhelin jossa on iso näyttö ja monipuolisia toimintoja. BT-100 BudgeTone on perus IP-puhelin joka soveltuu useimpiin käyttötarkoituksiin. Puhelinta on 1 ja 2 porttisena versiona. Sovitin Sovittimella voidaan liittää langattomat ja analogiset puhelimet IP-verkkoon. Ohjelmistopuhelin PC:lle Käytetään standardin mukaista SIP protokollaa -> päätelaitteita on lukuisia. Pyritty siihen että käyttäjälle mikään ei tarvitse muuttua

5 Monipuoliset lisäpalvelut ja toiminteet
www-hallintatyökalu Kaikkien puheluiden erittely (kestot sekä hinnat) Asetusten muokkaaminen helppoa (siirrot yms.) Soittavan numeron näyttö tai esto tarpeen mukaan Henkilökohtaiset vastaajat sekä vastaajaviestit Vastaajaviestit mahdollista saada sähköpostiin Liittymäkohtainen reaaliaikainen puheluerittely

6 Yrityksen IP-PBX vaihdetoiminnot
Kaikki perinteisen vaihteen toiminnot ja VoIP:n tuomat hyödyt: Puhelujen pito, poiminta jne. Yövastaajat, äänivalikot Siirrot ja yhdistämiset (ulkoisiin(esim. gsm) tai sisäisiin numeroihin) Soittavan numeron näyttö tai esto tarpeen mukaan Henkilökohtaiset vastaajat sekä vastaajaviestit Liittymäkohtainen reaaliaikainen puheluerittely Soittoketjut (muokattavia verkossa) www-hallintatyökalu Kaikkien puheluiden erittely (kestot sekä hinnat) Asetusten muokkaaminen helppoa (siirrot yms.) Erittäin alhaiset käyttö kustannukset Ei tarvita perinteistä fyysistä vaihdetta vaan vaihdetoiminnot hoidetaan ohjelmistopohjaisesti: IP-vaihteen hankintahinta murto-osa perinteisestä vaihteesta Joustavuus sekä skaalautuvuus aivan eri luokkaa. Jos yritys on esimerkiksi muuttamassa se on yleensä edullisempaa yritykselle tilata meiltä VoIP-järjestelmä kuin tilata vanhan puhelinoperaattorin asentaja siirtämään vanhaa keskusta. Tehdään paljon erilaisia ohjelmointia yrityksille kuten yövastaajat, äänivalikot jne.

7 PC-Välittäjäliittymä
PC:llä toimiva keskuksen välittäjäliittymä Yritykselle ei tarvitse asentaa mitään muuta kuin päätelaitteet Toimii kaikissa tietokoneissa Toimii toimipaikkojen välillä

8 Miksi VoIP on edullisempaa ja parempaa?
Useimmissa yrityksissä on tänään kaksi erillistä kiinteää tiedonsiirtoyhteyttä: laajakaista-Internet perinteiset lankapuhelinliittymät Vain yksi kuitenkin tarvitaan Puheen siirto laajakaistassa on huomattavasti kustannustehokkaampi tapa siirtää puhetta, näin saadaan myös toimipaikkojen väliset puhelut ilmaisiksi. VoIP:n avulla saadaan lisäpalveluita ja hyötyjä joita on aikaisemmin ollut hyvin kallista toteuttaa pienemmille yrityksille. IPON Yritysliittymään siirtyvien yritysten puhelinkustannukset ovat tyypillisesti 40% edelliseen verrattuna.

9 Kokemuksia matkan varrelta
Asiakkaat ovat omaksuneet VoIP:n yllättävän hyvin. Yritysasiakkaiden verkot pitää tutkia tarkkaan ennen toimitusta. Numeronsiirroissa ja yhdysliikennerajapinnoissa haasteita. Vaikka normaalissa tietokonekäytössä verkon häiriöitä ei välttämättä huomaa niin ne tulevat varmasti esiin VoIP:n käytössä jos niitä on. Ip maailman ja vanhan telemaailman kohtaamiset muodostanut haasteita IP-maailmassa ollaan tottuneita että asiat sujuu suhteellisen joustavasti ja että asioita aina voidaan toteuttaa vähän muuttamalla ohjelmointia tai reititystä tms. Vanhalla puhelinverkkopuolella törmää usein sellaisiin mahdottomuuksiin mitä ei uskoisi että on mahdollista, lähinnä numeronsiirroissa jne.


Lataa ppt "Ipon Laajakaistapuhelin"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google