Sosiaalisen median koulutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Jos tarvitset opastusta, piirisi tunnuksen tai Sinulla on muuta kysyttävää, ota yhteyttä Merja Munkki, p Ongelmatilanteissa,
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
© 2010 IBM Corporation1 Sisältö  Uusi sisältö luodaan aina sisällönhallinnassa –Uusi -> Sisältö –Tallenna nimellä olemasta olevasta sisällöstä  Tavallinen.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
SOME (sosiaalinen media)
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Matkailun nettisivujen analysointi
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
PADS –ohjelmiston asetukset: Ohjeet kirjaston luontia ja ylläpitoa varten sekä varmuuskopiointi HUOM !!!! Kaikki piirilevysuunnittelu uudella PADS –versiolla.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Ops seminaari Askola.
SharePoint2010 ATK-seminaari Totti Nykvist.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
WWW-sivuston ja verkkopalveluiden rakentaminen

Mainonnan vaikutuskeinoja
Yleistä tiedotettavaa
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Herkkuammatti-kampanja
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Esityksen transkriptio:

Sosiaalisen median koulutus ”Miten meidän tila näkyy verkossa?” ”Sosiaalinen media siellä ja sosiaalinen media täällä, mistä siinä on oikeastaan kysymys?” ”Tiedotusta pitäisi tehdä ja ajatuksia haluaisi jakaa…” ”Voisi kokeilla jotain uutta, ainakin omaksi iloksi… ” Sosiaalisen median koulutus 1.SOME: MISTÄ SIINÄ ON KYSYMYS?

SOSIAALINEN MEDIA Sosiaalinen media (lyhennetään usein some) tarkoittaa verkkoviestintäympäristöjä, joissa jokaisella käyttäjällä tai käyttäjäryhmällä on mahdollisuus olla aktiivinen viestijä ja sisällöntuottaja tiedon vastaanottajana olon lisäksi. Sosiaalisessa mediassa viestintä tapahtuu siis monelta monelle, eli perinteisille joukkotiedotusvälineille ominainen viestijän ja vastaanottajan välinen ero puuttuu.

SOME Sanastokeskus TSK:n julkaiseman sosiaalisen median sanaston mukaan sosiaalinen media on: tietoverkkoja ja tietotekniikkaa hyödyntävä viestinnän muoto, jossa käsitellään vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti tuotettua sisältöä ja luodaan ja ylläpidetään ihmisten välisiä suhteita.

MODERNI TIETOKÄSITYS +VIDEO1

Mistä aloittaisi…

KANAVIA ERI TEKEMISILLE

3. MITEN AKTIIVISESTI SIELLÄ OLLAAN? 1. MITÄ SOMESTA HALUTAAN 2. MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN? 3. MITEN AKTIIVISESTI SIELLÄ OLLAAN? OLENNAISTA ON:

KANAVA RIIPPUU SIITÄ MITÄ HALUTAAN… MITÄ SOMESTA HALUTAAN? Tiedottamista? Ilmoittelua? Yhteydenpitoa? Tietoa? Myynnin edistämistä? Julkisuutta? KANAVA RIIPPUU SIITÄ MITÄ HALUTAAN…

MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN Henkilökohtaiset tilit | sivut Yhdistyksen sivut | ryhmät | tapahtumat On olennaista käydä itse läpi esimerkiksi ,mitä tietoja halutaan jakaa, onko profiili ”työminä”, mitkä osat halutaan näyttää ja mitä ei. Onko suljettuja ryhmiä? Yritystoiminnassa edustaa”vapaa-ajallakin” yritystään.

MITEN AKTIIVISESTI SIELLÄ OLLAAN? Mihin on mahdollisuus tai kiinnostusta? Minkälainen ajatus päivitystahdista on? Varsinkin yhdistys tai yritystoimintaan liittyvässä Some- käyttäytymisessä kannattaa muistaa: ennakkoon suunnittelu päivitysten ja sisällön suhteen on tärkeää. Kuollut tai kummallinen FB-sivusto ei edistä asiaa…

SOMEN LUONTEESTA +video märät säpikkäät /sky fall lammaslaulu Henkilökohtaisuus Tarinat Nopeat päivitykset Keskustelu Ilmiöt | kampanjat | happeningit Herättää: kiinnostusta, mielipiteitä, innostusta, luo mielikuvaa Ei toimi kovin hyvin varsinaisena myyntipaikkana http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/nain-luotiin-putouksen-karim-z-yskowicz-somelaisia-kaytettiin-surutta-hyvaksi

PILVIPALVELUT 1. Mistä termi pilvipalvelut tulee? Eikö se ole vähän hölmö nimi? Pilvipalvelut ovat saaneet nimensä siitä, että Internet-aikakauden arkkitehtuurikuvissa Internetiä kuvaa usein pilvisymboli. Koska pilvipalvelut tuotetaan datakeskuksista ja niitä käytetään Internetin yli, tulevat ne kaavioissa sieltä ”pilvestä”. 2. Pitääkö pilvipalveluista maksaa? Kuluttajien pilvipalvelut ovat usein mainosrahoitteisia, mutta yritysten pilvipalvelut usein maksullisia. Pilvipalvelun hinnoittelu on usein kuukausikohtainen ja käyttäjämääriin perustuva. Pilvipalvelun hinnassa maksetaan sekä ohjelmiston käyttöoikeudesta, itse IT-palvelusta sekä käyttäjätuesta. Pilvipalvelu päivittää yleensä itseään automaattisesti uudempaan versioon, joten käyttöönoton kulujen ja kuukausimaksun lisäksi muita kuluja ei juuri ole.

mitä sinusta kerrotaan, miten näyt verkossa VÄLIETAPPI Itsegoogletus = mitä sinusta kerrotaan, miten näyt verkossa Somekartoitus= mitä palveluja käytät, millä sivustolla vierailet, seuraatko jotain sivua yms…

Kotitehtävä Etsi kuvia tikulle, tai sähköpostiin Artolle Jutun juurta, vanhoja tarinoita Perustietoja Kansikuva ja profiilikuva ehdotuksia Ideoi päivityksiä ja sisältöä