AB CHIPSTERS FOOD OY.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Advertisements

Posten Logistik SCM OY Logistiikan ykkönen.
Your industrial partner.. Tecalemit Industrial • Juuret 1920-luvun Ranskassa, jolloin Pariisissa perustettiin Tecalemit- niminen yhtiö • Suomessa toiminta.
Gourmet herkkuja ravintola- ja kotikeittiöihin
Arvonlisävero kirjanpidossa
Uuden ulottuvuuden sohvat ympäristöystävällisesti jätemuovista.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
Maaseutukehitys. Leader Älä anna ideasi olla pelkkä ajatus -toteuta se!
Marjakaupan tulevaisuuden näkymiä ja kokemuksia viennistä
Elintarvikekuljetukset Oulu
Poronlihatuotteiden markkinat 2004 Riistan- ja kalantutkimus Kaija Saarni, Leena Aikio, Jorma Kemppainen, Jari Setälä ja Asmo Honkanen.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
4H-Yrityksen liiketoimintasuunnitelma
TEM:n huonekaluteollisuuden toimialaraportin julistamistilaisuus , Lahti Yhteistyöllä lisää resursseja ja kilpailukykyä.
Asiakkuudet luovalla alalla
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
”P.O.R.K – 100 % omaleimaisia ilmakuivattuja lihatuotteita
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
Tulikivi tulevaisuudessa. Tuottaa koteihin lämpöä ja viihtyisyyttä korkealaatuisilla, sisustukseen sopivilla merkkituotteilla. Liiketoiminta-alueetLiikeidea.
Norjan kalatalouden näkymiä 2008 Nofima, Fiskeriforskning
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Elinkeinokalatalouden näkymiä ohjelmakaudella Kalaviikko, Ylitarkastaja Risto Lampinen Maa- ja metsätalousministeriö.
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Saatavuus kilpailukeinona
1.
Viljan sopimustuotannon sähköinen toimintamalli
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
GVK Historia Perustettu vuonna 1946
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Projekti: Iso rinkeli.
Projektin nimi: Iso rinkeli
MTK:n valtuuskunnan syyskokous Maaseutuyrittäjyyslinja.
ATP ja Axiell yhdessä Keskuskirjaston työkokous Tampereella Ab Axiell Kirjastot Oy toimitusjohtaja Janne Rouhiainen.
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
LSO Osuuskunta HK Ruokatalo Group Oyj Suomi Baltia Puola *
FinnWell -ohjelma 2007 – 2009 Kalevi Virta. Mitkä ovat tulevaisuuden suuntaviivat FinnWell- ohjelman jatkoa ja Tekesin positioitumista terveydenhuollon.
Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.
Jorma Hanhiala/TT Turku1 Teollisuuden merkitys Rauman seudun hyvinvoinnille.
Juha Sivonen Tulikivi Oyj tiedotustilaisuus.
Asiakkaan päätösprosessi
Venäjä Viennin keskeinen panostusalue. Toiminnan painopiste jakelutien rakentaminen. Panostusalueet Pietari, Moskova, muut miljoonakaupungit. Kohderyhmänä:
AMMATTIKALASTAJA PALVELEE SUOMALAISTA KULUTTAJAA. YRITTÄJÄ LUONNON EHDOILLA Liton vuosikokouksen hyväksymä strategia elinkeinolle SUOMEN AMMATTIKALASTAJALIITTO.
Pätäkkä-projekti – Kumppanuutta yrittäjyyteen Innofocus ja Länsi-Uudenmaan Uusyrityskeskus ovat yhteistyössä avanneet ESR-rahoitteisen.
Kalan hinta ja kalan tuonnin kehitys Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalaviikko 2002 Tampere.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
19 Yritys tavoittelee voittoa s
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
Kalasta elinkeinoja ja hyvinvointia! -seminaari
Kysynnän ja tarjonnan laki
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
KALANKASVATUKSEN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT
Talous tutuksi – koulutus syksy 2013
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
CableX YRITYS LYHYESTI.
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Team Finland – palvelutarjonta
Luonnonvarakeskus – pohjaa biotaloudelle
Paikallisruoan arvoketjun edistäminen
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Visio tulevasta toiminnastamme…
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

AB CHIPSTERS FOOD OY

Omistajamme Yrityksemme Ab Chipsters Food Oy on 1.7.2007 alkaen ahvenanmaalaisen Chipsters Ab:n omistuksessa. Uuden omistajan takaa löytyvät muun muassa SC Capital Ab, Ålands Investerings Ab, Ålandsbanken Abp, Ålands Ömsesidiga Försäkringsbolag, Alandia-Bolagen, Transmar Ab, Veritas, Caelum Ab, Ålands Fiskförädling Ab sekä yksityishenkilöitä. Näiden yritysten takaa löytyvät monelle tutut ahvenmaalaiset liikemiehet, jotka ovat olleet mukana rakentamassa mm koko Ab Chips Oy Ltd:n toimintaa ennen vuotta 2005, kun Orkla osti Chips-konsernin. Olemme ikään kuin palanneet kotiin. Omistajiamme kuvaa seuraavat piirteet: ” Kulttuurinen yhteenkuuluvuus on muokannut omistajistamme vahvoja liiketoiminnan osaajia ja he ovat ylpeitä tapojensa alkuperästä ja yhteenkuuluvuuden tunteesta. Näillä piirteillä he tulevat myös kehittämään Chipstersin toimintaa. He tuovat toimintaan turvallisuutta, kasvun mahdollisuutta ja luotettavuutta”

Päätuoteryhmämme: Toimintamme päätuoteryhmä on kala- ja äyriäistuotteet, mutta viime vuosina olemme kasvattaneet asemaamme myös muissa tuoteryhmissä kuten, kananpoika-, liha-, riista- ja perunatuotteet, salaatit, kastikkeet, pateet ja terriinit sekä valmis- ja jälkiruoat. Valtakunnallinen jakelujärjestelmä: nopea tilaus/ toimitusrytmi - 80% asiakkaista 24 h rytmillä

Toimipaikkamme: Helsinki: osto, myynti, markkinointi, varastointi ja jakelu Vaajakoski: myynti, varastointi ja jakelu Turku: myynti, varastointi ja jakelu Maarianhamina: pääkonttori, kalatehdas

HoReCa n. 35 milj. € VK n. 15 milj. € Trading n. 2,5 milj. € Myyntimme jakautuma vuonna 2007: HoReCa n. 35 milj. € VK n. 15 milj. € Trading n. 2,5 milj. € Vienti n. 2,5 milj. €

Yritystämme mitataan mm seuraavien kriteereiden mukaan: Hinta-laatu-suhde Tuotteiden sopivuus käyttötarkoitukseen Tuotevalikoiman kattavuus Toimitusvarmuus Henkilökohtainen palvelu Tuotteen turvallisuus Luotettava merkki ja toimittaja Siisti pakkaus ja tuote (laatu) Helppokäyttöisyys, ruodottomuus jne

Kalanjalostuksen tulevaisuus ja edellytykset Raaka-aineet: Kasvatettu kala: lajeja lisää! Suomukala/luonnon kala: kalastajat!!! Uusia ajatuksia alalle – liha on kilpailija!

Tehdään kalasesongeista houkuttelevia kuluttajille eri vuodenaikoihin Kala ON terveellistä: kalan rasvat ja D-vitamiini Tuoreus on valttimme ulkomaisiin kilpailijoihin nähden – emmehän halua siirtää kalanjalostusta Kiinaan...mutta

Huolehditaan että kotimaassa löytyy kalatuote valikoimaa – vientiin vain ylijäämä/-kapasiteetti Huolehditaan yhteisellä rintamalla muihin elintarvikkeisiin nähden kala-alan tulevaisuudesta Suomessa. Otetaan oppia IKEASTA....

KIITOS