Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari 6.5.2010 Perttu Iso-Markku maailma.net.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
KidsGames-esittely koostanut Perttu Laaksonen. Australia.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Miten sosiaalista mediaa on hyödynnetty puoluepoliittisessa viestinnässä?
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Wikitellen Edupoli-Factian somekoulutus Tuija Marstio.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Laitoksen viestinnässä FT, Dos. Vilma Luoma-aho Yhteisöviestintä & PR Viestintätieteiden laitos Jyväskylän yliopisto Twitter: vilmaluo.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
SOSIAALINEN MEDIA HELMET-PALVELUSIVUSTON TEKIJÖILLE Krista Auvinen, projektisuunnittelija, Kiravo-hanke Pasilan kirjasto
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Rotarien jäsenyydestä ja pysyvyydestä
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Foursquare tiedottamisessa ja markkinoinnissa. Foursquare Foursquare on paikannusta hyödyntävä peli ja mobiilisovellus. Sen avulla on mielenkiintoista.
Mitä TOIMIsta voi oppia? TOIMI-hanke, päätösseminaari Tutkimuspäällikkö Merja Helle Media Concepts Research Group, Aalto ARTS.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Vihreät ja verkko Vesa Saarinen Verkkotuottaja
Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
1ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala 09. Wiki-ideologiaa yhteisöllisyys avoimuus vuorovaikutteisuus yhteiskäyttö 2ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Change Day Suomi Työpaja Oulu Karoliina Ohrankämmen, Sitra.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Jäsensegmentointi Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Sosiaalinen media & työnhaku
Tavoitteeni verkossa vaikuttamiselle
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Kirkkona monikulttuurisessa yhteiskunnassa
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net

Järjestöt sosiaaliseen mediaan • uusia kohderyhmiä viestinnälle ja kampanjoinnille: erityisesti aktiiviset internetin / uuden median käyttäjät • alle 35v., mutta enenevästi myös vanhemmat • kustannustehokkuus (mutta ei ilmaisuus) • perinteisen järjestötyön hiipuminen, kevytaktivismin etsiminen verkosta

Text “Netin über-kulutuksesta eivät enää vastaakaan rasvatukkaiset nörttimiehet, vaan tänä päivänä supersuurkuluttajia ovat trenditietoiset 18–26-vuotiaat naiset. Myös netin käyttötavoissa naiset ovat ottaneet kanavan haltuunsa. Heidät löytää useammin sosiaalisista verkostoista kuten facebookista tai kotisivujen ja blogien takaa.” M&M, Sami Salmenkivi

Järjestöt sosiaaliseen mediaan • toiminnan kehittäminen vuorovaikutuksessa verkkoaktiivisten ihmisten kanssa • kampanjoiden tulokset helposti seurattavissa ja mitattavissa • brändäys: “mukana ajassa”

Kevytaktivismiin • hierarkiasta vertikaalisuuteen • yhdistyskeskeisyydestä vapaisiin parvimuodostelmiin • valtiokeskeisyydestä yksilökeskeisyyteen • kollektiivisesta vaikuttamisesta arkielämän politiikkaan • sosiaalinen media luontainen ympäristö

Kevytaktivismi ja sosiaalinen media • sanomien ja arvojen välitys • identiteetin rakennus • ruohonjuuritason kuhina, asioiden nostaminen perinteiseen mediaan • onko verkkoaktiivisuus kanavoitavissa tosimaailman toiminnaksi?

Kevytaktivismi ja sosiaalinen media • sos. media synnyttää salamannopeasti verkostoja ajankohtaisen aiheen ympärille • kevytaktivismin kohteet voivat olla mitä erikoisimpia • verkostojen hyödyntäminen: verkkoadressit, varojen keruu, keskustelun herättely...

Toiminta sosiaalisessa mediassa • verkostojen rakentaminen vaatii sitkeää ja suunnitelmallista työtä • verkostojen aktivoiminen vaatii neuvokkuutta ja uusia ideoita • sosiaalisen median alustojen kehityksessä on pysyttävä mukana

Toiminta sosiaalisessa mediassa • sos. median tehokasta hyödyntämistä varten on ymmärrettävä, miten ihmiset toimivat verkostoitumispalveluissa: • miten verkostoidutaan • minkälaisia linkkejä klikataan • minkälaista sisältöä lähetetään eteenpäin • mitkä ovat käyttäytymissäännöt

“Sosiaalisen median hyödyntämiseen ei tarvita mainostoimistoa - kysykää vain neuvoa siltä oman toimistonne 23- vuotiaalta.” “Saadaksesi suuren ja hyvän järjestelmän, aloita pienestä ja hyvästä järjestelmästä.” Clay Shirky: “NGOs and Social Media”

Esityksen lähteet • Satu Seppänen: “Järjestöt virittelevät sosiaalisen median verkkoja”, d=80 • Sami Salmenkivi: "Naiset valtaan!" Markkinointi&Mainonta , • David Barnard, Matthew de Gale: “NGOs and Social Media - Challenges and Opportunities”, and-opportunities and-opportunities

Yhteys: Perttu Iso-Markku p facebook.com/maailmanet twitter.com/maailmanet