RAI Espoossa 9.1.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Katja Siltanen ja Anne Rytilahti
Advertisements

Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
Hoitotyön prosessi Marianne Niinimäki. Hoitotyön prosessi  =hoitotyölle ominainen yksilön, perheen tai yhteisön terveyteen kohdistuvien toimintojen järjestelmä.
Lapsikeskeinen tilannearvio Lastensuojelutarpeen arviointi peruspalveluiden sosiaalityössä Vertaiskonsultaatioseminaari Metsä-Luostolla /
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Kukkulan koulun konsultoiva erityisopettaja haasteellisen oppilaan tukena Kukkumäentie 27a, Jyväskylä
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
Epäily herää – miten toimia? K-Sshp, Läheisväkivallan ehkäisyn kansallinen osaamiskeskus-hanke: koulutuspäivät Noora-Maria Ahl psykologi Marja.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
LSSAVI Valvontaprosessin vaiheet varhaiskasvatuksessa
Vapaaehtoistyön vakuuttaminen vapaaehtoiset henkilövakuutukset vastuuvakuutus Jarno Rova,

Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
Laskutusprosessin tavoitetilan kuvaus
LAPE kutsuu ja haastaa ”En usko, että milloinkaan aiemmin seurakuntien tekemä pitkän linjan työ lasten, nuorten ja perheiden parissa on nostettu näin.
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Vertaisauditointi.
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Tampere: Linnainmaan kouluikäiset lapsiperheet
Osallisuus vammaissosiaalityössä
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
SISUKAS-MALLI - TUKEA SIJOITETUN LAPSEN HYVINVOINTIIN JA KOULUNKÄYNTIIN Porvoo Christine Välivaara.
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Terveiset Yö-ryhmästä
- ja tähän mahdollinen ala
Palvelutarpeen arvio ja varhaisen tuen palveluohjaus
Päätösten lapsivaikutusten arviointi
Kumppaniksi ry:n työssä suoriutumisen arvioinnin toimintakuvaus
KP OTE Opinnoista töihin
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Viestinnän työkalupakki
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Aikuissosiaalityön prosessi Tanskassa
EROTILANTEEN PALVELUILLA KOHTI SOVINNOLLISUUTTA Eroauttaminen Kainuussa 02/ Marika Uhlbäck, projektisuunnittelija Mukava Kainuu -hanke.
Henkilökohtainen budjetointi
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Ajanhallinta opiskelussa
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Nelli Lindroos, Rovaniemen kaupunki
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Asiakasraatitoiminta Etevassa
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
RAPIAT-työryhmä. Asiakasprosessin kuvaus (rajapinta-asiakkaat)
Miten tukea lasta vanhempien erossa? Eron edessä –ilta
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
Perheoikeudelliset palvelut
[‎15.‎5.‎ :27] Katariina Kontu:
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
Kehittäjätyöntekijä Ellinoora Mantere, Rovaniemen kaupunki
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
Case-työskentely Rovaniemellä
Palveluasuminen Suomen Kuurosokeat ry:n kuntoutumis- ja asumispalvelut tuottavat kuurosokeille ja kuuroille suunnattua asiakaslähtöistä palveluasumista.
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

RAI Espoossa 9.1.2017

Espoo mukana testaamassa lasten kehitysvammaRAIta Tarkoituksena käyttää RAIta tietyllä aikavälillä kaikkien 4-24-vuotiaiden asiakkaiden kanssa, joille tehdään palvelusuunnitelma (sis. Uudet ja vanhat asiakkaat) Jos ajanjakso on 4 kk, pystytään tekemään noin 80:lle asiakkaalle Mahdollinen yhteistyö Etevan kanssa aikuisten puolella Heli Ronimus 24.8.2019

Hakemus saapuu ja sosiaalityöntekijä katsoo, että asiakkaalle tulee tehdä palvelutarpeen arvio / päivittää vanha arvio Asiakkaalle lähetetään kaksi ajanvarausta: 1. palveluohjaajalle, 2. sosiaalityöntekijälle Ajanvarauksen mukana asiakkaalle lähetetään RAI –lomake palveluohjaajan tapaamista valmistautumista varten Palveluohjaaja tekee kotikäynnin, jonka aikana RAI tehdään. Käynnin jälkeen tietojen vienti sosiaaliefficaan. Palveluohjaaja kertoo sosiaalityöntekijälle asiakkaan kanssa käydystä keskustelusta / RAIn tuloksista Sosiaalityöntekijä tekee kahden viikon sisällä palveluohjaajan käynnistä kotikäynnin, jonka aikana hän selvittää lapsen mielipiteen ja keskustelee koko perheen kanssa palveluista Sosiaalityöntekijä tekee päätökset suunnitelman pohjalta ja tekee tarvittavat toimenpiteet palvelujen täytäntöönpanemiseksi Etunimi Sukunimi 24.8.2019

Huomioita prosessista Sosiaalityöntekijälle jäisi enemmän työaikaa keskustella asiakkaan tilanteesta, kun toimintakyvyn arvion kirjoittamiseen ei menisi niin paljon aikaa, vie kuitenkin paljon ohjaajaresurssia Säästäisi myös sosiaalityöntekijän aikaa kirjoitustyöltä Miten toimitaan, jos vanhemmat eivät halua lapsen osallistuvan prosessiin? Onko rasite perheille, että tarvitaan kaksi tapaamista? Toisaalta, saavat enemmän aikaa työntekijöiden kanssa asioiden läpi käymiselle Pohdittu paljon prosessin hajottamista kahdelle eri työntekijälle Toisaalta, asiakas tutustuisi molempiin työntekijöihin, koska todennäköisesti asiakkuus on pitkäaikainen ja jossakin vaiheessa kontakti myös ohjaajaan olisi tarpeellinen Heli Ronimus 24.8.2019

Huomioitavaa Tärkeää kouluttaa myös ne, jotka tulkitsevat tuloksia Tärkeää seurata, ettei RAIn käyttö hidasta palvelun saamista -> mittari? Lomakkeen osioiden kuvitus/muut vaihtoehtoiset kommunikointimenetelmät? -> asiakas voisi osallistua itse paremmin arviointiin Heli Ronimus 24.8.2019