KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat HENKILÖT: Pedagogiset asiantuntijat: sekä myyjän että ostajan roolissa KÄSIKIRJOITUS: Asiantuntijaryhmän tavoitteena on markkinoida ja myydä oma tuotteensa ostajille eli toisille asiantuntijaryhmille. Ostajien tehtävänä on arvioida tuotetta uteliaan kriittisesti. ENNEN MYYNTITILANNETTA Kukin asiantuntijaryhmä valmistautuu kaupankäyntiin täyttämällä ”tuoteselostekaavakkeen” ja valmistautumalla esittelemään tuotteensa. MYYNTITILANTEESSA Asiantuntijaryhmä esittelee tuotteensa ostajalle tuoden esille sen merkitystä ja erinomaisuutta. Ostaja on kiinnostunut tuotteesta ja esittää siitä tarkentavia kysymyksiä. Pirkko Hyvönen
OMAN TIEDELEHDEN TUOTESELOSTE Asiantuntijaryhmä (lehden nimi): OTSIKKO: Mikä julkaisu on kyseessä; kuinka kiinnostava ja osuva otsikko on? TEKNOLOGIAN PEDAGOGINEN KÄYTTÖ: Miten teknologian käytön pedagogiset perustelut ja tausta-ajatukset näkyvät? KÄYTTÖARVO: Miten tuotetta voidaan hyödyntää lastentarhanopettajan työssä? AIHE: Mihin ongelmaan/tarpeeseen tuote vastaa? Miksi tarpeellinen? Kuka sitä tarvitsee ja miksi? SISÄLTÖ: Mistä sisältö koostuu? Miten sisältö vastaa siihen mitä tuotteelta luvataan ja odotetaan? Kuinka kiinnostava tai innostava sisältö on? Miten se herättää ajattelua, entä tunteita? Miten vuorovaikutuksellista se on? Muita myyntiargumentteja, kuten mitä sellaista uutta tuo jota ei ole muualta saatavilla? Miten se eroaa muista vastaavista julkaisuista? Pirkko Hyvönen
OMAN JULKAISUN TUOTESELOSTE PERHE: Pirkko Hyvönen