Hinnoittelun kuvaaminen…

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakkuudet luovalla alalla
Advertisements

Dosentti, LKT Outi Elonheimo Professori, LKT Mats Brommels
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
S   Yritysten merkitys: ne tuottavat hyödykkeitä, työllistävät ja maksavat suuria määriä verotuloja  Suomessa on elinkeinovapaus (vuodesta 1879)
Nopea laajakaista – mitä ehtii 2019 mennessä?
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Hinnoittelu- ja kannattavuus Talouden seuranta
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Yritykseni pahimmat kilpailijat
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Yritykseni pahimmat kilpailijat
KILPAILIJAT.
KATEAJATTELU Esim. Kuinka paljon pitäisi saada myyntiä, jotta toiminta kannattaisi? Jos tuotteen myyntihintaa nostetaan, kuinka paljon tulos paranee? Kuinka.
Yritykseni pahimmat kilpailijat
Tieteellisen tekstin peruselementit
Kilpailijat Joona ja Tomi 14SASA02.
Pohjoisen diakonian haasteet
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
"00_Ajatuksesta se alkaa.ppt"
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan ja muiden toimijoiden yhteistyörakenteet.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Verkostojen merkitys ja vaikutus tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
Taloustorstai Kuntaliiton kysely hallitusohjelman ja kehyspäätöksen vaikutuksista kuntatalouteen SÄÄSTÖKYSELY Mikko Mehtonen.
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Ajankohtaista maaseuturahoituksesta
SUOMEN SUURIN JA TEHOKKAIN
Mitä Kiekun kehitysehdotukseen kannattaa täyttää Pointissa?
Yrityskuva ja viestintä
Työllisyyspalvelut ja osatyökykyisyys
Markkinoinnin perusteet
[kehittämisidean nimi]
©Tarja Heikkilä JOHDANTO Suunnittelun merkitys ja
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
TEOLLISTUMINEN Pohdi aluksi (ryhmissä):
Markkinoinnin perusteet
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Strategia: Liikeidea?.
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Talouden tunnuslukujen…
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
…miten kilpailu kehittyy?
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Markkinointisuunnitelma
Miten toimialamme kehittyy?
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Video.
Tarvitsemme kirjaston
Esityksen transkriptio:

Hinnoittelun kuvaaminen… 17.2.2019 Hinnoittelun kuvaaminen… …myyntikanavat ja myyntiorganisaatio (Jo toimiva yritys)

Hinnan merkitys Hintaratkaisut vaikuttavat luonnollisesti kysyntään ja toiminnan kannattavuuteen Hinnalla on merkitystä yrityskuvan kannalta Asiakkaat luokittelevat tuotteita ja yrityksiä vahvasti hintamielikuvien mukaan 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tuotteiden/palvelujen hinnoittelun kuvaus Miten hinnoittelu tapahtuu? mikä hintataso? jne. vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten hinnoittelua voitaisiin kehittää? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Myyntikanavat Mitä myyntikanavia käytetään? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat kehittämistarpeet? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Myynnin organisointi Miten järjestetty Tehostaminen resurssit? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat Tehostaminen miten omien myyntiresurssien käyttöä voitaisiin tehostaa? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Markkinointikustannukset Analysoi markkinointi-kustannuksia oikea panos-/tuottosuhde? mistä kustannukset koostuvat? Kohdentaminen voidaanko kustannuksia ylipäätään kohdentaa tietyn tuotteen markkinoinnille? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Markkinointiresurssit Miten järjestetty? riittävätkö? kustannus/hyöty? TP4_2.xls 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen