Hinnoittelun kuvaaminen… 17.2.2019 Hinnoittelun kuvaaminen… …myyntikanavat ja myyntiorganisaatio (Jo toimiva yritys)
Hinnan merkitys Hintaratkaisut vaikuttavat luonnollisesti kysyntään ja toiminnan kannattavuuteen Hinnalla on merkitystä yrityskuvan kannalta Asiakkaat luokittelevat tuotteita ja yrityksiä vahvasti hintamielikuvien mukaan 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Tuotteiden/palvelujen hinnoittelun kuvaus Miten hinnoittelu tapahtuu? mikä hintataso? jne. vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten hinnoittelua voitaisiin kehittää? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Myyntikanavat Mitä myyntikanavia käytetään? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat kehittämistarpeet? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Myynnin organisointi Miten järjestetty Tehostaminen resurssit? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat Tehostaminen miten omien myyntiresurssien käyttöä voitaisiin tehostaa? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Markkinointikustannukset Analysoi markkinointi-kustannuksia oikea panos-/tuottosuhde? mistä kustannukset koostuvat? Kohdentaminen voidaanko kustannuksia ylipäätään kohdentaa tietyn tuotteen markkinoinnille? 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Markkinointiresurssit Miten järjestetty? riittävätkö? kustannus/hyöty? TP4_2.xls 17.2.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen