Mitkä olivat tarkastuspalveluiden kehittämisen tavoitteet v. 2007 ? Tehdä vaikuttavuusarvoista työtä Tuottaa toimivia työkaluja tarkastustoiminnan nykyaikaistamiseksi Kehittää sellaisia reaaliaikaisia mittareita, jotka osoittavat suoritteiden suunnan ja kehityksen mm. auditointi Luoda valmiudet hallintopakkokeinojen käyttöönottoon tehdä ne osaksi ammatillista rutiinia Yhdenmukaistaa tarkastustoimintaa
Tarkastuspalveluiden asiakassuhteen kehittäminen Vuosittainen, kertaluonteinen tapaaminen (palotarkastus) palotarkastajan (asiantuntijan) ja kohteen edustajan (asiakkaan) välinen vuoropuhelu kohteen arviointi oikealta taholta kuullun sekä dokumenttien pohjalta Nähdyt havainnot Asiakkaan tunteminen Kohteen tunteminen Asiakasryhmien segmentointi: jakeluasemat, seurakunnat, keskussairaalat, energiatuotanto, hotellit jne. jne.
Auditoiva tarkastuskäytäntö