Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Markkinointikampanjan suunnittelu
Vastuullisuus verkkokalastuksessa
Asta Koivisto | Joululeluprojekti Tulokset.
SIJOITUSSTRATEGIAT Petteri Uronen Karlo Haapiainen Ville Jahn.
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Yrittäjyysopetusmenetelmä Lasten ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelma; varhaiskasvatus.
LAPSET JA INTERNET Miten suojella lapsia Internetin vaaroilta?
asukasta ”ulkomaalaista” km² 4 virallista kieltä 17 itsehallintoaluetta.
Niina Katainen, Virtuaaliyliopistohanke, Mediaelementit Niina Katainen Virtuaaliyliopistohanke2003.
LAPSET MARKKINOINNIN KOHDERYHMÄNÄ
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Ympäristöterveys.
Tietohallinnon sopimusjuridiikkaa eräitä näkökohtia
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
- Vanhemmat itsenäistyvän nuoren tukena
LIIKUNTAKASVATUKSEN PERIAATTEET 1. Lapsilähtöisyys 2. Avoimuus 3. Vapaaehtoisuus 4. Elämyksellisyys 5. Päätäntämahdollisuus 6. Omatoimisuus.
Uusi Tuuli ry ja s/v Estelle. Väitteet 1. Ruoka ei riitä kaikille 2.Kehitysmaissa ihmiset ovat onnettomampia kuin teollisuusmaissa 3.Jokaisella kiinalaisella.
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Mitä Osaamispankki voi tarjota? Juulia Tuominen
Vastaava hoitaja.
Videotuotannot markkinoinnissa
Tupakka mediassa Tupakkamainonta *Keskustelunaiheita *Tehtävät.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
KESKI-POHJANMAA VUONNA 2030 –SEMINAARI Kommenttipuheenvuoro Ennakointiverkosto/Harri Lundell, KPEDU.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalinen syrjäytyminen
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
TOSITIETOA Alkoholi. Yleistä alkoholista Valmistetaan luonnontuotteista (mm. viljat ja hedelmät) käyttämällä tai tislaamalla Vaikuttavana aineena kaikissa.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Kansanterveys. Kansanterveystyö Kansanterveystyön keskeisenä tavoitteena on väestön tai sen osan terveydentilan ja hyvinvoinnin parantaminen Kansanterveyttä.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
Täit.
YHTEISKUNTAOPPIA MEDIA. MEDIAN HISTORIAA  Sanomalehdet syntyivät  1600-luvulla  Radiolähetykset alkoivat  1907  Televisiolähetykset alkoivat  1920-luvulla.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Yleiset valintaperusteet lv alkaviin opintoihin
19 Yritys tavoittelee voittoa s
ASUMISPERUSTEINEN SOSIAALITURVA -Työpaja I Puhdas pöytä
TEKIJÄNOIKEUDET HS maaliskuu 2017:.
Itä-Afrikassa lukemattomat lapset elävät köyhyydessä ja vailla huolenpitoa.
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
Mainonnan vaikutuskeinoja
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
Yritys ja markkinointi mediassa
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
PIENIÄ TEHTÄVIÄ MAINOKSISTA
Tietoturva.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Tietovarantojen kartoittamisen periaatteet
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
TIETOSUOJA-OHJEET JOUKKUEILLE JA JAOSTOILLE
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Tuloksellisuuden mittaaminen
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
EUROOPAN UNIONIN SISÄ- MARKKINA- KAUPPA.
Kuviot ja taulukot tekstissä
Kuviot ja taulukot tekstissä
Ulko- ja liikennevälinemainonta
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Esityksen transkriptio:

Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio on Televisio on luonteeltaan intiimi mainosväline. Jos televisio on auki, mainonnan näkymistä ja kuulumista on vaikea välttää. Televisio pystyy välittämään mainossanomaa pelkän äänenkin avulla. Liikkuva kuva ja ääni tekevät televisiosta tehokkaan mainosvälineen. Sen avulla voidaan havainnollistaa, vakuuttaa tai temmata mukaan aivan toisin kuin lehtimainonnassa. Televisio on nopeavaikutteinen ja ajallisesti joustava. Kaikki viikonpäivät ovat käytettävissä. Mainokset voidaan periaatteessa sijoittaa haluttuun aikaan haluttuun ohjelmaan, jota haluttu kohderyhmä seuraa. Televisio on valtakunnallinen mainosväline, joka soveltuu parhaiten valtakunnallisten massakulutus-tuotteiden mainostamiseen. MTV 3:lla on yksitoista mainosaluetta. Mainoksen voi esittää halutulla alueilla. MTV 3:n sekä osin myös Nelosen mainosaikaa voi ostaa alueellisesti. Televisio on kallis väline, jos filmin tuotantokustannukset luetaan mukaan. Hintaa on kuitenkin muistettava verrata suhteessa kohderyhmän katsojamääriin. Myös toisto on tärkeää: käytännön sääntönä pidetään, ettei 10 esityskertaa vähempää kannata ostaa. Mainokset myydään usein kampanjoina. Tutkimusten mukaan tv-mainonta ärsyttää ihmisiä herkemmin. Toisaalta on todettu televisiomainonnan olevan erittäin tehokasta. Siksi on asetettu erityisiä vaatimuksia ja rajoituksia, joilla halutaan suojata kuluttajia, erityisesti lapsia. Tällaisia ovat esimerkiksi eräitten tuoteryhmien kuten lääkkeitten,- alkoholia ja poliittista mainontaa koskevat rajoitukset sekä lasten käyttöä mainoksissa koskevat säännökset. Lisäksi MTV3 suosittelee jokaisen tv-mainoksen käsikirjoituksen lähettämistä heidän tarkastettavakseen. Mainosten sisällön on oltava sopusoinnussa mm, "TV-mainonnan periaatteiden ja ohjeiden" kanssa. JHS 16.1.2019