Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Tuloksellisuuden mittaaminen
2
Toiminnan tuloksellisuuden mittaaminen
Pohdi seuraavia kysymyksiä jokaisen sidosryhmän kannalta: Taulukko 3. Mikä on vaikutusketju? Taulukko 4. Muutos: Mikä on haluttu muutos, jota seurataan? Indikaattori: Mikä osoittaa muutoksen eli mistä muutoksen tietää? Tietolähde: Miten (menetelmä tai väline sekä aineisto) muutosta voi mitata tai todentaa? Mitä mittaamisessa tulee huomioida?
3
Taulukko 3. Toiminnan vaikutusketju sidosryhmittäin
Toimenpide Tulos Vaikutus Vanhemmat Annetaan välineet, sparrataan Vanhemmat harjoittelelevat leikiten lapsensa kanssa, Lapsi harjoittelee taitoja joita hän tarvitsee koulun alkaessa Vanhemmat oppivati toimitapoja joiden avulla he voivat tukea lapsensa. Lasten ja vanhempien vuorovaikutus vahvistuu mm päiväkoti- ja esikouluhenkilökunta, erityislastentarhanopettajat, eli FHille-ohjaajat FHille ohjaajakoulutus Tukevat vanhempien työtä lastensa kanssa. FHille ohjaajatapaamiset Ohjaajat oppivat toisistaan Muu henkilökunta ?
4
Taulukko 4. Toiminnan tulosindikaattorit sidosryhmittäin
Muutos Muutosta kuvaava indikaattori Tietolähde Vanhemmat Pystyvät paremmin tukemaan lapsensa kehittymistä Päiväkoti- ja esikouluppettajat Pystyvät paremmin osallistuttamaan vanhempia lapsensa tukemiseen.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.