Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Jos tarvitset opastusta, piirisi tunnuksen tai Sinulla on muuta kysyttävää, ota yhteyttä Merja Munkki, p Ongelmatilanteissa,
Juniori-SaPKon ohjeistus Pohjola- leirille. LEIJONA TIEN ALKUA 1996 ikäluokassa pelaajia n ikäluokka kulkee saman matkan, mutta POHJOLALEIRI.
ARKIPÄIVÄN PSYYKKINEN VALMENNUS ESPOON JÄÄTAITUREISSA
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Taitojen johdonmukaista, systemaattista, pitkäjänteistä opettelua ja harjoittelua. Fyysiset taidot Psyykkiset taidot Ainakin taitolajeissa psyykkinen.
Laura Tast Sami Kalaja Jarkko Finni
Seura- ja lajiliittoyhteistyö koulun näkökulmasta
KORIPALLON PERUSASIAT
Katso Aitolasta lisää:
Urheilun Pelisäännöt vanhempien illassa
PYRKIMYS ERINOMAISUUTEEN
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
Keski-Suomen Liikunta valmentajien osaamisen kehittäjänä.
Lukemaan oppiminen kirjoittamalla – tietokoneen avulla 7.–
Kasvaurheilijaksi.fi.
kasvaurheilijaksi.fi Urheilijan elämäntapa testissä
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Työrauha ja haastavat tilanteet
Palautetaidot ja opponointi
CxO Mentor Oy. Kyselytutkimus Vastauksia 36 kpl Vastaajat aikuisia, yksi 16-vuotias mukana Mukana seuran toiminnassa: – 1-3 v (7 hlö) – 4-9 v (21 hlö)
Maaseutu.fi on uudistunut -
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Palautetaidot ja opponointi
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Lasten ja nuorten urheiluharrastus
JOUKKUEJELPPI Harjoittelukulttuurin kehittäminen Mäntyharjun Virkistyksessä.
Valmentajana kehittyminen
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Oulunsalon lukion ohje unohtuneen salasanan vaihtamiseen FIM-palvelussa (Microsoft Forefront Identity Manager) Sisältää ohjeet seuraaviin tilanteisiin:
NUORISOTAKUU ON ASENNE!. Jokainen järjestö ja toimija voi osaltaan tehdä nuorisotakuusta totta. On monia keinoja auttaa nuoria löytämään oma paikkansa.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Suomen Suunnistusliitto Ohjaaja- ja valmentajakoulutukset Valmentajakoulutuksen taso.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Voimistelu liikuttaa! Meidän seurassa opitaan yhdessä. Opitaan yhdessä!
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
Muutamia tärkeitä asioita
Oppimisympäristöt ja oppimisen toiminnallistaminen
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Rohkea paikka BRAVE 5. oppimiskerta.
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Urheilun Pelisäännöt vanhempien illassa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Suomen Suunnistusliitto Ohjaaja- ja valmentajakoulutukset
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Vertais-auditointi-sparraus
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Psyykkiset ja sosiaaliset ominaisuudet valmennuksessa
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
11–17-vuotiaiden psyykkinen kehitys
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Suomen Suunnistusliitto Ohjaaja- ja valmentajakoulutukset
IDÄN NUORET KEHITTÄJÄT
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
Ei voi löytää uusia maisemia ennen kuin uskaltaa lähteä liikkeelle.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Opiskeluhuollon palvelut
3.lk vanhempainilta.
Lasten ja nuorten urheilun Tähtiseura
Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00.
Esityksen transkriptio:

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät 1. KASVA URHEILIJAKSI -TESTIT Tee ryhmällesi Kasva urheilijaksi –ominaisuustestit. www.kasvaurheilijaksi.fi Nuoret kirjaavat tulokset nettipalveluun. Kirjaa tulokset myös itsellesi /seuralle. Kannusta nuoria tekemään myös elämänrytmitesti (sopii kaikille ikäluokille) ja motivaatiotesti (yli 13-vuotiaille). Kirjoita Moodleen ajatuksiasi: Testin toteuttamisesta. Miten testitulokset ovat vaikuttaneet seuran / yksilön valmennukseen? Jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta toteuttaa testejä, niin kirjoita ajatuksiasi testaamisesta ja sen merkityksestä valmennuksessa.

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät 2. VANHEMPAINILTA Lasten ja nuorten vanhemmat ovat tärkeä voimavara seuratoiminnassa. Vanhempainilta on yksi keino lisätä valmentajien ja perheiden vuorovaikutusta. Pidä vanhempainilta seurassasi. Illan aiheita ovat seuran omat asiat + urheilullinen elämänrytmi, joka on tärkeä perusta urheilussa. Vanhempainillan aiheita: Liikkumisen määrä Urheilullinen elämänrytmi Vanhempainillan diaesitys on ladattavissa koulutuksen aineistojen sivulta. Voit käyttää sitä sellaisenaan, muokata esitystä tai tehdä oman esityksen. Kirjoita Moodleen kokemuksiasi vanhempainillasta. Jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta pitää vanhempainiltaa, kerro muista tavoista lisätä vuorovaikutusta perheiden kanssa ja lisätä tietoisuutta urheilullisesta elämänrytmistä.

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät 3. OMA OPPIMINEN VALMENTAJANA Ota yhteyttä valitsemaasi mentoriin. Käykää keskustelua valmentamisesta. Kirjaa itsellesi muistiin keskustelun tärkeitä asioita. Kirjaa Moodleen asioita, mitä olet mielestäsi oppinut valmentajana osan 1 jälkeen. Pohdi myös, miten olet nämä asiat oppinut. Oppimista on voinut tapahtua esim. seuraavilla tavoilla: Omien valmennuskokemusten kautta, Lukemalla, keskustelemalla, kyselemällä, näkemällä, Urheilijat ovat opettaneet, Mikä muu tahansa oppimistapa…

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät Jatkoa tehtävälle 3: Keskustelu mentorin kanssa. Ehdotuksia keskustelun aiheiksi. Mikä on tärkeintä valmennuksessa? Yksilöiden valmennuksessa tai ryhmän valmennuksessa? Mitä neuvoja mentori haluaisi antaa aloittelevalle valmentajalle? Vinkkejä, miten oppia lisää valmentajana. Kysele lisää aihealueesta, josta itse haluat tietää lisää. Jos mahdollista, sopikaa harjoitustilanne, jossa seuraatte toinen toistenne valmentamista. Sopikaa, miten mentorointi voisi jatkua koulutuksen jälkeen.

Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät 4. SEURAN KAUSISUUNNITELMA Osalla 1 työstettiin seuran kausisuunnitelmaa. Vie mahdollisuuksien mukaan koulutuksessa esiin nousseita kehityskohteita seuratoiminnan käytäntöön. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta kehittää seuratoimintaa, suunnittele kehityskohteita yksilön valmennuksessa tai perheen liikunnallisessa elämänrytmissä. Ennen osaa 2, tee arviointi harjoituskauden onnistumisesta. Suunnistuksen määrä ja monipuolisuus. Mikä on tilanne ja miten tilannetta voisi kehittää? Nuorten fyysisen tekemisen määrä ja monipuolisuus. Mikä on tilanne ja miten tilannetta voisi kehittää? Ilmapiiri: Innostuminen lajista, ryhmähenki? Mikä on tilanne ja miten tilannetta voisi kehittää? Kirjaa omaa arviointiasi Moodleen.

Muuta Palauta tehtävät Moodleen viimeistään 3 viikkoa ennen osaa 2. Moodlessa on mahdollista lukea muiden palauttamia tehtäviä ja kommentoida niitä. Saat Moodlen tunnukset sähköpostiisi muutama viikko osan 1 jälkeen. Aloita tai jatka henkilökohtaisen valmennussuhteen luomista nuoren kanssa. Pohdi koulutuksen aiheita myös henkilökohtaisen valmentamisen näkökulmasta. Käytä psyykkisen valmennuksen työkirjaa valmentajan arjessa. Kysy, keskustele, ota selvää. Käytä aikaa valmentajana kehittymiseen.