Infran elinkaaren mallintamisen koulutus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työssäoppimispainotteinen koulutus
Advertisements

Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Innovaatiopolitiikan suunta Toimitusjohtaja Jussi Järventaus Suomen Yrittäjät Lappeenranta
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
Ammattistartti Ammatilliseen peruskoulutukseen ohjaava ja valmistava koulutus, ammattistartti on  ohjaavaa  joustavaa  yksilöllistä valmistavaa koulutusta.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä
Turun esi- ja perusopetuksessa
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Haukiranta MultiTalent Consulting Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Maailman johtavana metsäklusterina vuoteen 2030 Suomen metsäklusterin tutkimusstrategia.
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
Uudelleen käynnistetty rakennusarkkitehtikoulutus Katrina Kukkonen.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Kokkolan ammattiopisto
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Työpaikkakouluttajan ABC
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Työpaikkakouluttajan ABC
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.
Pirjo Virtanen Etelä-Suomen läänin ennakointikatsaus  Ennakointikatsauksen tavoitteet  Ennakointikatsauksen sisältö  Käytetyt ennakointiaineistot.
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
H ARJOITTELUJAKSO ULKOMAILLA Emilia Tolvanen.
Arviointituloksista kehittämiseen Ammatillisen koulutuksen reformin tilannekatsaus Opetusneuvos Tarja Riihimäki.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Insinööri (AMK), biotalous Tutkinto on tekniikan ammattikorkeakoulututkinto ja tutkintonimike insinööri (AMK) Koulutusvastuu Koulutus sijoittuu.
Digitaalisen infran täydennyskoulutus
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Kehitä taitojasi sihteerinä ja hae sihteerin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen! TALOUSHALLINNON AMMATTITUTKINTO kirjanpitäjä, palkanlaskija.
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Liikenne- ja infra-alan osaamisen kehittämisfoorumi, LIKE
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
VALMA-koulutus Edupolissa
Infra-alan ammattikorkeakouluopetuksesta
Mervi Jansson Oppimiskumppanuuksien johtaja Omnia
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
VERTUe - Ohjaten ja vertaistukien ammattilaiseksi 11/2016 – 12/2017
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
Tilaisuuden järjestää:
TALOUSHALLINNON OSAAJA
eNorssi international
Työelämäjaksot ja –kurssit opetuksessa – hyviä käytäntöjä ja uusia avauksia Elopäivät 2016 Sanna Tuominen.
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
Verkkokoulutuksen tietoisku
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Valintakoe O-ERKO
Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Sataedun osuuden väliraportointi
Osatyökykyisille tie työelämään
3DBear-koulutustarjous Nuko
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Esityksen transkriptio:

Infran elinkaaren mallintamisen koulutus

KOHDEALUE: VÄYLÄNPIDON DIGITAALISET PROSESSIT Diginfran tavoitteena on edistää ja nopeuttaa väylien suunnitteluun, rakentamiseen, kunnossapitoon ja käyttöön liittyvien prosessien digitalisaatiota tuottavuuden parantamiseksi. Tiedon karttuminen ja jalostuminen Liikenteen palvelut Väyläinfran hallinta Suunnittelu Raken-taminen Kunnossa- pito Yleis-suunnittelu Prosessien eri vaiheissa syntyneen tiedon kerääminen talteen ja hyödyntäminen …

Koulutuksen rakenne ja toteutustapa Koulutuksen laajuus: 3 opintopistettä Koulutuksen kesto: 3pv + etukäteistehtävät + lopputehtävä Lähipäivien aikana suoritetaan aiheeseen liittyvä ryhmätyö Koulutus samanaikaisesti neljällä paikkakunnalla; Tampere, Riihimäki, Turku, Lappeenranta 30.1.2018 31.1.2018 15.3.2018 Elinkaaren vaiheet- päivä Osavaiheista elinkaareksi- päivä Pilotit ja uutuudet- päivä Ymmärretään miten väylän digitaalista elinkaarta voidaan optimoida kokonaisuutena ilman osavaiheiden välisiä raja-aitoja. Tunnetaan viimeisimmät tutkimus- ja kehittämistulokset kotimaasta ja maailmalta, teknologiset uutuudet sekä kehityksen suunta

Koulutuksen pilottitoteutus Koulutuksen ensimmäinen toteutus 30.-31.1.2018 ja 15.3.2018 Osallistujia yhteensä 109 (73 työelämästä ja 36 tutkinto-opiskelijaa tai opettajaa)

Saatu palaute: kokonaisarvosana koulutukselle

Saatu palaute: Suosittelisitko koulutusta työverkostollesi

Koulutuksen jatkuvuus DigInfrasta pysyvä osa alan koulutustarjontaa 3 opintopisteen moduuli, jota mahdollista yhdistellä myös osaksi muita koulutuskokonaisuuksia Seuraava toteutus alkaa lokakuussa 2018 (alustava 23.-24.10.2018) – paikkakunnat ja päivämäärät vahvistetaan kevään aikana Toteutustapa ja koulutuksen sisältö vastaavana – hienosäätö sekä osallistujapalautteiden kehittämiskohteet huomioituna Koulutuksen jo käyneille tulevaisuudessa mahdollisuus osallistua vain uutuuspäivään – ja täydentää näin jatkuvasti osaamistaan

Yhteistyössä alan puolesta!