Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( 2004-2006) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( 2004-2006) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen."— Esityksen transkriptio:

1 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( 2004-2006) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen ja työelämän yhteistyötä tietoverkkopohjaisen järjestelmän avulla. Hanke tuki ja täydensi amk:n aikaisempia tietoverkkohankkeita. Työssä oppien - hanke/05 E-oppimiskeskus -hanke/05 Työelämäsuhteiden kehittäminen…

2 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk2 2.Tutkimus ja kehitys 1. Koulutus 3.Työelämäyhteistyö/ Aluekehitystyö AMMATTIKORKEAKOULUN TEHTÄVÄ OPINNÄYTETYÖ !!!!! OSAAMISEN KEHITTÄMINEN JA HYÖDYNTÄMINEN

3 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk3 TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTYÖN MONIMUOTOISUUS- Amk:n perustutkinnon opinnäytetyö VALMISTAVA HARJAANNUTTAVA OSAAAVA AKTIVITEETTI AKTIVITEETTI AKTIVITEETTI PALVELU- TOIMINTA KEHITYSTYÖ SOVELTAVA- TUTKIMUS PERUS- TUTKIMUS Perusvalmiudet Opinnäytetyöt Professionaalinen ”Opiskelija” ”Valmistuva” ”Valmis” toiminta Ylempi amk tutkinto Perustutkinnon opinnäytetyö

4 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk4 HANKKEEN TAVOITTEET  kuvata opinnäytetyön prosessit ammattikorkeakoulun eri koulutusaloilla  tuottaa opinnäytetyötä tukevaa sisältöä verkkoon  kehittää, lisätä mahdollisuuksia tehdä, poikkialaisia opinnäytetöitä  suunnitella tietoverkkoja hyödyntävä opinnäytetyön kokonaisjärjestelmä  suunnitella ja toteuttaa asiantuntijarekisteri Kajaanin ammattikorkeakoulun henkilöstöstä järjestelmään

5 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk5 Hankkeen lähitavoitteita olivat lisäksi  yhteydet työelämään, amk:uun kehittyvät, monipuolistuvat, tiivistyvät  opinnäyteyöprosessien sisällöt ja toteutustavat kehittyvät  opinnäytetöiden vastaavuus toimintaympäristöjen/ työelämän tarpeisiin kehittyy  opinnäytetöiden ja –prosessien ”vaihtelu” lisääntyy  opiskelijan asiantuntijuuteen kehittyminen syvenee  projekti- ja yhteistyöosaaminen kehittyy  käytännönläheisyys ja verkko-oppiminen ”rikastuu” jne.

6 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk6 TOTEUTUS 1.1.2005 – 31.7.2006 - MITÄ TEHTIIN VERKKOON yhteistyössä työelämän kanssa 1. Suunniteltiin ja tuotettiin aineisto, joka tukee opinnäytetyön prosessin aikana opiskelijaa, työelämää, opettajaa  opinnäytetyön koulutusalakohtaiset prosessikuvaukset (hyödynnettiin laatujärjestelmään)  eri tyyppisten opinnäytetyön tekemisen prosesseihin liittyvää materiaalia  opinnäytetyön perusteisiin ja ohjaukseen liittyvää materiaalia  integroitiin valtakunnallisiin laatusuosituksiin(!) 2. Suunniteltiin ja tehtiin asiantuntijarekisteri, jota organisaatiot voivat hyödyntää erilaisissa kehittämishankkeissaan 3. Suunniteltiin ja tehtiin tekijä- ja aihepankit = Kehitettiin tietoverkkopohjainen kokonaisjärjestelmä http://www.kajak.fi/opari

7 26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk7 HANKKEEN ESITTELY (Verkosta & kerrottuna)  PÄÄSIVU  KOULUTUSALAT  KO. KOULUTUSALAN OPINNÄYTETYÖN PERUSPROSESSI  Prosessikuvaus+ Teksti  Teksti + Linkitys+ Esimerkit + Yhteistyö muihin toimintayksiköihin (esim. kirjasto, kopa)  TEOREETTINEN MATERIAALI  AIHEPANKKI  TEKIJÄPANKKI  ASIANTUNTIJAREKISTERI  LOMAKKEET  PALAUTE  MATERIAALIN TUOTTAJAT (PAIKALLISESTI, VERKOSTOISSA) Marek Papp ja Rauni Leinonen


Lataa ppt "26.9.2006Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( 2004-2006) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google