Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
Advertisements

ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osakokonaisuus Ohjausryhmä Projektipäällikkö Leila Mukkala.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
CAVE – työskentelytapa: prosessi, muutokset, lopputulos Tiina Yli-Karhu, suunnittelukoordinaattori Jyrki Jääskeläinen, arkkitehti.
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Ammatillisen kuuntelemisosaamisen vaikutus työhyvinvointiin organisaatiomuutoksessa FT Sanna Ala-Kortesmaa Yliopisto-opettaja Tampereen teknillinen yliopisto.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Ikäihmisten arjen ja palvelujen parantamiseksi
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Viestinnän tilanne kesä 2016
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Reformi haltuun OKM.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Työelämäosaajana OKM.
Hyvinvointiraportti-hanke
MINI-INTERVENTIO TAVOITTEENA ON LÖYTÄÄ JA HOITAA VARHAISESSA VAIHEESSA ALKOHOLIN SUURKULUTTAJAT JA ONGELMAKÄYTTÄJÄT.
Infoa tutoropettajille

- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Tervetuloa Innokylään
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
JulkICTLabs –projekti -asemointia
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Kuntatieto-ohjelma - Oulun kaupungin pilotointiprojekti
Keski-Pohjanmaan osatyökykyisille tie työelämään seminaari
AVOINTEN KORKEAKOULUJEN NEUVOTTELUPÄIVÄT
Työelämävalmennuskurssi osana opiskelijan hyvinvointia
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Tervetuloa Innopajaan
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Päihde- ja mielenterveyspalveluiden ja aikuisten sosiaalityön teemaryhmän kokous –Tiedotettavat asiat Maakunnan ja muiden toimijoiden yhteistyörakenteet.
Työ- ja toimintakyvyn arviointi hankintatilaisuus
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Lisää osallisuutta elämään ja työhön Hanketukipäivä 3. 2
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
Toipumisorientoitunut hoitojärjestelmä
KEIJO KEIJO
Uusi suunta työelämään -hanke
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Henkilökohtainen budjetointi
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Tiirismaan vesopäivät
Uusi suunta työelämään -hanke
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Osallisuuden toimintamalli
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Liiketoimintakauppoja hyödyntävä strategia Erkki Petäjä
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Esityksen transkriptio:

Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena

LUmOaVA-hankkeessa Tuetaan osallisuutta ja osaamisen tunnistamista luovien menetelmien avulla Tavoitteena on etsiä uusia toimintamalleja heikoimmassa työmarkkinatilanteessa olevien toimintakyvyn parantamiseen Keskeistä hankkeessa on oman osaamisen oivaltaminen, sanoittaminen ja kuvaaminen luovia menetelmiä hyödyntämällä Hankkeessa kehitetään Elävä Portfolio-malli oman osaamisen tarkastelemiseen ja sen esille tuomiseen Kehittämistyössä on mukana kehittäjäasiakkaita, jotka osallistuvat LUmOaVA-hankkeen työpajoihin

LUmOaVA – hanke 15.8.2017-31.12.2019 Ratkaisukeskeinen viitekehys, narratiivinen lähestymistapa Kehittämistyössä ajatuksena taidemuodosta kohti monitaidetyöskentelyä Kehittäjäasiakkaat tärkeässä roolissa kehittämistyössä Opiskelija yhteistyö ”Luovat menetelmät soittavat meissä säveliä, jotka eivät puheella soi”

LUmOaVA - työpajoissa Työskentelyn lähtökohtana on turvallinen, hyväksyttävä ja luottamuksellinen ilmapiiri Etsitään uusia ja vaihtoehtoisia tapoja olla kosketuksissa itseen ja ympäristöön Työskentely tapahtuu ryhmässä tai yksilöohjauksessa, niin toiminnallisesti kuin keskustellen, hyödyntäen monitaiteellisia menetelmiä

Elävä Portfolio –oman osaamisen tunnistamisen prosessi Jokaisen ihmisen tarina on ainutlaatuinen Oman osaamisen tarkastelemiseen ja sen esille tuomiseen monitaidetyöskentelyn avulla Musiikki Kuvataide Sanataide Draama

l Kiitos, lumoavaa päivää sinulle! Minna Koivula LUmOaVA-hanke Centria-ammattikorkeakoulu TKI-asiantuntija Talonpojankatu 2 p. 0447250771 67100 Kokkola minna.koivula@centria.fi www.centria.fi/lumoava