Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Advertisements

Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
LTV 1 Jokilaakso. LAJITEKNIIKKAVALMENTAJA 1 - KUTSU Tervetuloa osanottajaksi SJL:n vuoden 2016 Lajitekniikkavalmentaja 1 -kurssille, joka järjestetään.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Office mix Tee powerpointeistasi elävämpiä! Valitse yläriviltä ”mix” -välilehti.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Arviointi ja vaikuttavuus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Johdanto + alueen esittely
Infoa tutoropettajille
ROSKATUTKIMUS.
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ

Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Vinkkivideo työnhausta
1. Mitä tiedonkäsittely on?
Luovuusistunto Esittäjän nimi.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Novellianalyysin kirjoittaminen
Kotitehtävä: suunnittelu
TE3- seurantatutkimus Seurantajakso n. 1 viikko ( )
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Sisältöalueet esiopetuksessa
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Innopaja
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
[kehittämisidean nimi]
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Otsikko ja kuva -asettelu
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
Otsikon asettelu Alaotsikko.
OSAAMISKANSIO Nimi.
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Luonnontiedeaiheinen projekti
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot luokasta ja ryhmästä Mitä ilmiötä havainnoitte? Tutkimusympäristö Tutkivan opettajuuden tuloksia Kuvaa tähän tutkivan opettajuuden projektinne tutkimuskysymys tai kuvaus ilmiöstä, jota halusitte tutkia. Kuvaa tässä ympäristöjä, joissa kokeilu tehtiin. Kerro myös mikä ympäristössä oli oleellista kokeilun kannalta. Voit käyttää annettua taulukkoa tai tehdä oman versiosi. Kuvaa tässä myös mahdollisest digitaaliset ympäristöt ja niiden hyödyntäminen. Kuvaa tähän osuuteen yliopiston kurssia varten keräämiäsi tuloksia. Valitse esitysmuoto tuloksiisi soveltuvaksi. Kerro tässä prosessistanne Miten suunnittelu eteni? Miten oppilaat lähtivät mukaan? Millainen oppimisympäristö valittiin? Oliko mukana ulkopuolisia asiantuntijoita? Mikä oli teoreettinen viitekehys? Jne. Tuotoksia/kuvamateriaalia Kuvaa tässä kokeilunne sisältöä Tilaa kuville, graafeille yms. Kerää tähän projektin aikana syntyneitä tuotoksia. Kuvia, tilanteita, oivalluksia, oppimisen riemua jne. Mitä peadogisia keinoa ja ddaktisia malleja hyödynsitten? Mitä tehtiin? Miksi tehtiin? Yhteeveto/johtopäätökset Tiivistä tähän kokeilunnan tärkeimmät oivallukset, oppimiskokemukset ja muistettavat asiat. Kuvaa tässä tutkimuksen yleinen eteneminen Oppilaiden tuloksia Kerää tähän esimerkkejä niistä tuloksista, joita oppilaat saivat kokeilunne aikana. Tulokset voivat olla konkreettisia esineitä, digitaalisia materiaaleja, videoita, ideoita, ajatuksia tai oivalluksia. Voit käyttää annettua asettelua tai tehdä omasi. Liitemateriaalit Kirjaa tähän mahdollisia linkkejä kokeilunnen tuloksiin tms.

Tutkiva opettajuus - H3 Tutkimuskysymys Your name | Teacher’s name | School Tutkimuskysymys Tutkimusympäristö (esimerkkejä) Tutkivan opettajuuden tuloksia Mitä ilmiötä tutkitte? Paikat Välineet luokka kynä ja paperi Classroom iPad metsä kamera Linna roolivaatteet museo kartta Saimaa kiikarit OKL - halli pallo Tutkivan oppimisen prosessi Oliko mukana ulkopuolisia asiantuntijoita? Miten työskentely organisoitiin? Mitä teoreettisia viitekehyksiä käytettiin työskentelyn tukena? Tuotoksia/kuvamateriaalia (esimerkkejä) Kuvaus kokeilusta Oma kehittyminen Oppimisympäristön kehittyminen Oppilaiden kehittyminen Oppilas-ryhmä Step 1 Asiantuntija-tapaaminen Step 2 Roolipeli Step 3 Tulosten kirjaaminen Step 4 Kirjoita tähän lyhyt kuvaus tutkivan opettajuuden kokeilusta. Yhteenveto/johtopäätökset Tärkeimmät oivallukset kokeilustanne Mitä haluatte jakaa muille kokeilustanne? Mitä pitää muistaa vastaavassa kokeilussa? Tutkimuskysymykset ja tutkimuksen yleinen prosessi Oppilaiden tuloksia (esimerkkejä) Tutkimuskohteiden erittely/ - opettaja/oppilas Sisältöalueet Tutkimusta tukeva teoria Havainto keskiaikaisesta rakennuksesta Havaintoja Saimaan linnustosta Havaintoja kevään etenemisestä Liitemateriaalit Linkkejä mahdollisiin tuotoksiinne