Asiakkuuksien hallinta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Advertisements

Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Ykkönen Yhteistyössä 1Y
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Antti Tuomela Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen Verkottuneen palveluorganisaation laadunhallinta Diasarja 2: T oimitilapalvelujen.
Maatilojen kilpailukyky
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Pasi Helasuo Työn valvoja Professori Jukka Manner
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
KASVUINNO Keskipohjalaisten pk-yritysten innovaatioiden, kilpailukyvyn ja kansainvälistymisen kehittäminen.
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
TIETOHALLINTOSTRATEGIA
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Talpan strategiat 2009 – Strategiset tavoitteetKriittiset menestystekijät Taloushallinnon keskittäminen jatkuu Kyky vastaanottaa asiakkaita.
Osaamisen ja sivistyksen asialla KIINTEISTÖNVÄLITYSALAN AMMATTITUTKINTO.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Asiakkaan päätösprosessi
Asiantuntijayrittäjyyden monimuotoisuus
Asiakkaan päätösprosessi
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Markkinoinnin perusteet
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Yritysoston strateginen johtaminen Erkki Petäjä. Sisältö Tausta ja tarkoitus Strategia yritysoston lähtökohtana Yritysoston johtaminen Yritysoston strategisen.
Haltuunottosuunnitelman laatiminen yritysostoihin Erkki Petäjä, Juha Tall.
Aurinko Golf Oy STRATEGIA Versio 0.4 /
Paljon tukea tarvitsevat – paljon palveluita käyttävät –hanke Keski – Pohjanmaan osakokonaisuus 05/ /2017 Hanketyöntekijät 40% + 40% työajalla Sosiaalityöntekijä.
Markkinoinnin kehittäminen pk-yrityksissä Markkinaorientaatiota ja markkinointikyvykkyyttä Työpajadiat: Erkki Petäjä ja Ville Orrenmaa.
Avoimen tiedon ohjelman toimintasuunnitelma. Toimintasuunnitelmasta  Toimintasuunnitelma syksyksi 2014 on koottu ohjelman keskeisistä suunnitteludokumenteista.
Pirkko Ohvo Tykes – hanke Savon koulutuskuntayhtymän toimintamallin ja –kulttuurin kehittäminen.
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaikuttavuuden arviointi
Julkistus Aineistot:
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Strategia ja SHVK aikajanalla 
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
STRATEGIA Aurinko Golf ry
Strategia – tavoitteet tiedostettu
Mitä on Avoin ja mukaanottava yhteisöllisyys
Tutkimuksen abc.
Sote-keskus teemaryhmä kokous 5: tiedotettavat asiat
ATOMI-hankkeen tiekartta
N-piirin johtajuusvalmennus 08-09
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
ATOMI-hankkeen karkea tiekartta
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Lapin Digistep, ryhmätyö
STRATEGIA Aurinko Golf Oy
STRATEGIA Aurinko Golf ry
Suunnittelu Vain hyvällä suunnittelulla päästään vapaaehtoistoiminnassakin tuloksiin. Suunnittelun perustana on tilanteen analysointi. Analyysin jälkeen.
Mitkä olivat tarkastuspalveluiden kehittämisen tavoitteet v ?
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
CRM esiselvitys Hankkeen esittely
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Avoimen tuotteenhallinta
VERTTI Verkostojen suorituskykymittaristo.
Kaupunkistrategian laadinta
Esityksen transkriptio:

Asiakkuuksien hallinta MAR2LH001 x.8.2010 Anna Hankimaa

Asiakaslähtöisyys Asiakaslähtöisyys tuli suomalaisiin yrityksiin palvelujohtamisen ja laatuajattelun mukana 80-luvulla: Totuuden hetki -> alettiin johtaa asiakastyytyväisyyttä 90-luvulla esiin nousi asiakaskannattavuusnäkökulma: tulos vs. asiakkaalta syntyvä arvo -> asiakaspysyvyys, olemassa olevien asiakasryhmien ymmärrys -> asiakkuusajattelu 2000-luvulla asiakkuusajattelun uusin sukupolvi puhuu asiakkuuspääoman johtamisesta -> johdetaan asiakaskantaa -> keskeistä asiakasvalinta ja asiakaskannan salkutus erilaisiin asiakasryhmiin liiketoimintavaikutusten perusteella. -> taloudelliset mittarit 12/3/2018

Tuotelähtöinen vs. asiakaslähtöinen ajattelu MISTÄ ARVO SYNTYY? Arvo syntyy asiakashyödystä, vaikutuksesta asiakkaan tavoitteiden saavuttamiseen, asiakkaan toimintaan. Tuote Asiakas Arvo syntyy tuotteen ominaisuuksista, toiminnallisuudesta 12/3/2018

Kolme tasoa Asiakaskohtaamisten taso Asiakkuustaso Asiakaskannan taso Asiakaslähtöisydessään parhaiten edenneet yritykset pystyvät yhdistämään nämä kolme edellä kuvattua lähestymistä ja tarkastelevat asiakkuuksia asiakaskannan, asiakkuuden ja kohtaamisten tasola. 12/3/2018

Asiakkuuksien hallinnan prosessit Asiakkuuksien hallinnan strategia Strategian määritys Segmentointi Asiakkuuksien hoitomallien laadinta Asiakas-suunnitelmat Asiakastietojen hallinta Asiakastietojen kerääminen Asiakastietojen hallinta Asiakastietojen analysointi Asiakastietojen hyödyntäminen Asiakassuhteen hallinta Asiakassuhteen luominen Asiakassuhteen hoitaminen Asiakassuhteen kehittäminen Asiakassuhteen päättäminen 12/3/2018

Asiakkuuksien hallinnan osa-alueet Asiakasstrategia Asiakaskanta-analyysi Asiakasryhmittely Asiakkuushoitomallit Asiakkuussuunnitelmat Asiakaskohtaaminen Asiakaskantataso: strategiset analyysit ja asiakkaiden ryhmittely Asiakkuustaso: Asiakaskohtaisten suunnitelmien laatiminen Asiakaskoh-taamisen taso Henkilöstö osaa toimia oikein asiakkaan kanssa 12/3/2018

Asiakkuuksien hallinta: Case Siivousyritys Asiakasstrategia Asiakaskanta-analyysi Asiakasryhmittely Asiakkuushoitomallit Asiakkuussuunnitelmat Asiakaskohtaaminen 12/3/2018