Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
Advertisements

Yritysviestinnän ja internet-palveluiden asiantuntija.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Suomi.fi-palvelut Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0.
Yhteistyö Avoimen tiedon ohjelman jälkeen Avoimen tiedon ohjelman päätöstilaisuuden pohdinnan purku.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Yh 2 - taloustieto Kurssin tenttiminen.
Yhteistyöpäivät Helsinki
Uutisia ranteessa – mitä, missä ja milloin?
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Finnan viestintä ja markkinointi
Viestinnän tilanne kesä 2016
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Verkkokauppa ja sähköinen asiointi Suomessa
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Finnan viestintä ja markkinointi
Kansallinen palveluarkkitehtuuri Tilanne ja lainsäädäntö
Sanni Pietiläinen Myelpt14a
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Tervetuloa Innokylään
Ohjelma Kahvit, avaus Lisenssin tuotteistaminen, Chess Events, muut liiton ajankohtaiset (Juha Sundelin) Palvelut seuroille (Aleksi.
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Tatu Punkari Tatupkuitu.fi
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Laskutusprosessin tavoitetilan kuvaus
Otsikkosyöte RSS ja blogit
Markkinoinnin perusteet
Tietopaketti tuoteomistajalle
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
FACEBOOK Facebookin avulla pidät yhteyttä elämäsi ihmisiin ja jaat tietoja heidän kanssaan!
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Tervetuloa Innopajaan
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Mikä on S-Business-kortti?
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
<Hankkeen nimi>
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Hanke-esittely Sanna Lento
Työterveyshuoltoon erikoistuva lääkäri Markus Halttunen
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Taloustorstai Kuntaliiton kysely hallitusohjelman ja kehyspäätöksen vaikutuksista kuntatalouteen SÄÄSTÖKYSELY Mikko Mehtonen.
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Osatyökykyisille tie työelämään
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Viestinnän työkalupakki
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Yhteistyöllä vesistöt kuntoon Ikaalisten reitillä
Verkko-oppiminen ja kehitystrendit meillä ja muualla – Moodlen mahdollisuudet henkilöstön osaamisen varmistajna Mediamaisteri Group PL 82 (Pyynikintie.
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Keskipalkan muutos, kaikki
Massaviestinnän toimintatavan automatisointi
Kentän uudet nettisivut Kentän
Celian Vera-palvelun lanseeraus Turun kaupunginkirjastossa
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Elisa Oyj 2.11.2015–29.4.2016 Elisa Partinen / VI12DI

Elisa yrityksenä Elisa Oyj on suomalainen tietoliikenne-, ICT- ja onlinepalveluyritys. ICT on lyhenne joka muodostuu englanninkielisistä sanoista information and communication technology, suomeksi se tarkoittaa tieto- ja viestintätekniikkaa. Elisan vuoden 2015 vuosikertomuksen mukaan asiakaskuntaan kuuluu 2,3 miljoonaa kuluttaja- asiakasta, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt-listalla, jossa osakkeenomistajia on yli 200 000. Elisa on monipuolinen tuotteiden ja palveluiden tarjoaja, jonka tunnetuim-mat tuotemerkit ovat Elisa, sekä Elisa Saunalahti. Tuotemerkkeihin kuulu-vat myös Elisa Videra sekä Elisa appelsiini. Elisa on mobiili- ja kiinteän verkon palveluiden markkinajohtaja Suomessa ja mobiilipalveluiden markkinakakkonen Virossa (Elisan vuosikertomus, 1).

Mikä online-tiimi? Online- tiimi kehittää ja vastaa Elisan online- kanavista. Tiimi koostuu yhdeksästä henkilöstä, johon kuuluvat sosiaalisen median asiakaspalvelusta vastaava community manager, asiakasviestinnän kehittäjiä, koodareita ohjaavat product ownerit, web-analyytikko ja chat-asiakaspalvelusta vastaava henkilö.

Online-kanavat OmaElisa Elisan/ Saunalahden asiakkaat pystyvät hallinnoimaan omia liittymiä sekä palveluita. OmaElisassa on myös mahdollista mak-saa laskuja ja seurata laskutilannetta. Palsta - keskustelufoorumi Palsta on keskustelufoorumi, mistä asiakas saa apua ympäri vuorokauden. Palstalla asiakkaita auttavat Elisan asiantuntijoiden lisäksi muut käyttäjät. Twitter Tätä kautta ihmiset pystyvät keskustelemaan Elisan tuotteista ja palveluista sosiaalisessa mediassa. Facebook Facebookin kautta pystytään markkinoimaan Elisan palveluita ja tuot-teita, sekä uutisoida niihin liittyviä asioita. Facebookissa usein myös nostetaan esimerkiksi käyttövinkkejä erilaisiin laitteisiin tai palveluihin liittyen. Elisan kotisivut Sivusto ohjaa asiakkaita erilaisiin palveleviin kanaviin, asiakkaan tarpeen mukaan. Sivusto on rakennettu siten, että se ohjaa asiakkaan itsepalvelukanaviin, myymälään tai asiakaspalveluun.

Oma rooli tiimissä Elisa Palsta migraatioon koskien Palsta- testaukset Asiakasrjapinnalla haastattelut sekä pilottitutkimukset koskien online-kanavia. Haastattelujen sisällön suunnittelu ja haastattelun tarkoitus oli saada syvempää tietoa siitä, miten ja minkälaisissa tilanteissa työntekijät hyödyn-sivät online-kanavia. Haastattelujen ajankohdaksi valitsin joulukuun 2015 alun sekä 2016 tammikuun lopun, sillä näin yritin välttää sen, ettei joulu tai muu erityissesonki vähentäisi vastaajien määrää. Yksi haastattelujen onnistumiseen vaikuttavia tärkeimpiä asioita onkin haastattelujen oikea ajoitus. Elisa Palsta migraatioon koskien Palsta- testaukset Puhelukuuntelut sekä raportointi Puhelukuunteluissa tuli selvittää, miksi asiakas ei hoitanut onlinen- kautta jotakin asiaa. OmaElisan toimivuustestaus testipenkissä erilaisilla laitteilla ja näistä kuvat sekä raportointi Facebook-nostot koskien online-kanavia, esimerkiksi Palstalla tapahtuva kilpailu Viikkokirjeet Viikkokirjeisiin nostot ja tiedotteet koskien online-kanavia. Intratiedottaminen Intrassa tapahtuva ”spiikkikisa” ja sen ylläpito

Kiitos