Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kommentti ÄI1.
Advertisements

kehittämispäivän ryhmätyöt. Ryhmät  Kalle -ryhmä: mielenterveys- ja päihdekuntoutujat, asumispalvelut, avopalvelut, sos.kuntoutus (Satakunta,
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
TEKSTITAIDON VASTAUS Miten vastauksen ainekset kerätään, kuinka sen rakenne suunnitellaan, kuinka se kirjoitetaan ja miten se arvioidaan?
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Tuotteen dokumentointi
Inspiraatiota hankeviestintään!
Kansallisen palveluväylän viitearkkitehtuurin päivitys
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
FINSKÝ INTENSIVNÍ  Titta Hänninen.
Sosiaalinen media.
Jyväskylän vanhempainfoorumi ry JVF
Tervetuloa Innokylään
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
KUIVAKETJU10 Uudella kosteudenhallinnan toimintamallilla tulevaisuuden haasteita vastaan.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Essee ÄI5-kurssi.
Kirjoita ja puhu asiantuntevasti Aalto-yliopisto / Tiina Airaksinen
Oman alani blogit Onko minun alallani opiskelijoita, ammatinharjoittajia ja harrastajia, jotka bloggaavat? Millaisia oman alani blogeja netistä löytyy?
MEDIAA TUTKIMASSA.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Palautetaidot ja opponointi
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
LAPE kutsuu ja haastaa ”En usko, että milloinkaan aiemmin seurakuntien tekemä pitkän linjan työ lasten, nuorten ja perheiden parissa on nostettu näin.
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
Kokeeseen vastaaminen
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
GDPR:n hyvää syksyn alkua
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Viestinnän työkalupakki
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Henkilöstötilanne vuoden lopussa
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Viestintäsuunnitelma
JOPOX-laskutusohje Manse PP ry
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Opettajan pedagoginen ajattelu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Viestintäsuunnitelma
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Wiion lait Viestintä yleensä epäonnistuu - paitsi sattumalta.
Palokuntatoiminnan viestintästrategia
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Kentän uudet nettisivut Kentän
Esityksen transkriptio:

Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta LOKOVA Tammikuu 2017

Ota kantaa! Mielipidekirjoitus: Tavallinen mielipidekirjoitus on yleisönosastojuttu tai lehden pääkirjoitus. Otetaan kantaa ajankohtaiseen asiaan tai ilmiöön voi olla myös vastaus tai kannanotto jo aiemmin julkaistuun kirjoitukseen. Kannanotto: Kirjoituksessa otetaan kantaa joko ajankohtaiseen asiaan ja tuodaan uusia näkökulmia esille Vastine: Kirjoitus, joka perustelee, mahdollisesti jopa korjaa aikaisemmin julkaistuja kirjoituksia

Asiakirjoitus Asiatyylisten tekstien tavoitteena on tiedon välittäminen tarkoituksenmukaisesti, yksiselitteisesti ja tehokkaasti. Tämän vuoksi asiatekstien kieli on: neutraalia selvää tiivistä tarkkaa ja täsmällistä havainnollista ymmärrettävää Lähde: kirjoittajan ABC

http://kaskasmedia.fi/nain-kirjoitat-hyvan-vieraskyna-tekstin/

Blogi 1. Mene asiaan, mene suoraan asiaan, (kulkematta lähtöruudun kautta) 2. Kirjoita yhdestä asiasta kerrallaan 3. Kirjoita informatiivista ja tiivistä tekstiä 4. Hyödynnä kuvia ja tekstiä elävöittämään tekstiäsi 5. Tee otsikostasi koukuttava ja hio se valmiiksi vasta lopuksi 6. Hyödynnä linkkejä blogitekstissäsi 7. Muista lisätä avainsanat Lähde: Viestintä-Piritta

Viestintä yhdistyksessä Viestintä on paljon helpompaa ja selkeämpää, kun kaikilla on yhteinen käsitys ydinviesteistä: 1. Mikä ja millainen yhdistyksemme on? 2. Miksi olemme olemassa ja mikä meitä yhdistää? 3. Mitkä ovat tavoitteemme? Mitä haluamme kertoa yhdistyksestämme jäsenillemme ja muille? 4. Miten erotumme muista samankaltaisista toimijoista? Mikä on ”supervoimamme”? Lähde: Jake-hanke.fi

Yhdistyksen viestintäsuunnitelma Viestinnän tavoite – esimerkiksi tiedon/ yhdistyksen tunnettuuden lisääminen, toimijoiden osallisuus? Kohderyhmä(t) - jäsenet, potentiaaliset jäsenet, yhteistyötahot, suuri yleisö? Keinot ja kanavat - missä kaikkialla viestitään, pitäisikö miettiä uusia kanavia? Aikataulut - milloin ja millä toimenpiteillä viestitään? Ohjeistukset - millaista visuaalista linjaa noudatetaan esimerkiksi logojen ja värimaailman suhteen? Vastuut - kuka vastaa sisäisestä, kuka ulkoisesta viestinnästä? Arviointi – miten arvioidaan onnistumista? Miten viestintää seurataan? Lähde: Jake-hanke

http://jake-hanke.fi/wp- content/uploads/2015/11/Viestintaopas2015_issuu.pdf