Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikkareiden KMT mediaopas 2009
Advertisements

Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Sosiaalinen media.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja Kevät 2009.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
Tervetuloa viidennen vaikuttavuustutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Vihreät ja verkko Vesa Saarinen Verkkotuottaja
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aller Media Oy:n tapahtumat
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Rahoittajan ja toimijoiden vuorovaikutusta hankkeen aikana Nykyisiä ja mahdollisesti tulevia kehityssuuntia Jouni Kytösaari
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
TERVEYSKASVATUS * Valistus * Opetus * Neuvonta >< ei tavoita kaikkia >< opetus ei laadukasta, monipuolista, innostavaa >< kaikki eivät pääse terveysneuvontaan.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot
Yritys ja markkinointi mediassa
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Tuhat Suomalaista - Sanomalehtien liitto
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017 autot | muoti ja pukeutuminen | matkailu | ruoka ja ruuanlaitto | terveys ja hyvinvointi | kosmetiikka ja kosmetiikkamerkit | huonekalut ja sisustaminen | rakentaminen ja remontointi | pihan- ja puutarhanhoito | viihde-elektroniikka ja tietotekniikka | säästäminen ja sijoittaminen Lähde: KMT AL + total Kevät 2017 n=4 783 , est. 4 462 000

Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään.

Ostoprosessi / autot (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 22 18 % Aikakauslehtien nettisivut 10 Blogit ja videoblogit 3 4 Sosiaalinen media (esim. Facebook) Painettu sanomalehti 19 17 Sanomalehtien nettisivut 6 Televisio Radio 1

Ostoprosessi / muoti ja pukeutuminen (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 33 22 % Aikakauslehtien nettisivut 8 7 Blogit ja videoblogit 10 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 14 11 Painettu sanomalehti Sanomalehtien nettisivut 3 Televisio Radio 1

Ostoprosessi / matkailu (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 30 20 % Aikakauslehtien nettisivut 11 9 Blogit ja videoblogit 10 8 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 17 14 Painettu sanomalehti 13 Sanomalehtien nettisivut 6 4 Televisio Radio 2 1

Ostoprosessi / ruoka ja ruuanlaitto (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 46 26 % Aikakauslehtien nettisivut 18 12 Blogit ja videoblogit 15 11 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 21 Painettu sanomalehti 22 17 Sanomalehtien nettisivut 8 6 Televisio 24 10 Radio 3 1

Ostoprosessi / terveys ja hyvinvointi (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 34 22 % Aikakauslehtien nettisivut 8 7 Blogit ja videoblogit 6 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 11 10 Painettu sanomalehti 14 Sanomalehtien nettisivut 4 3 Televisio 13 Radio 1

Ostoprosessi / kosmetiikka ja kosmetiikkamerkit (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 23 17 % Aikakauslehtien nettisivut 5 6 Blogit ja videoblogit 9 8 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 10 11 Painettu sanomalehti 7 Sanomalehtien nettisivut 2 Televisio Radio 1

Ostoprosessi / huonekalut ja sisustaminen (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 35 21 % Aikakauslehtien nettisivut 8 Blogit ja videoblogit 7 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 12 10 Painettu sanomalehti 11 Sanomalehtien nettisivut 3 Televisio 13 Radio 1

Ostoprosessi / rakentaminen ja remontointi (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 33 21 % Aikakauslehtien nettisivut 8 9 Blogit ja videoblogit 6 5 Sosiaalinen media (esim. Facebook) Painettu sanomalehti 14 12 Sanomalehtien nettisivut 3 4 Televisio 16 Radio 1

Ostoprosessi / pihan- ja puutarhanhoito (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 38 22 % Aikakauslehtien nettisivut 8 Blogit ja videoblogit 6 5 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 9 Painettu sanomalehti 10 Sanomalehtien nettisivut 2 3 Televisio 17 Radio 1

Ostoprosessi / viihde-elektroniikka ja tietotekniikka (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 26 19 % Aikakauslehtien nettisivut 11 Blogit ja videoblogit 9 8 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 14 Painettu sanomalehti Sanomalehtien nettisivut 5 Televisio Radio 2 1

Ostoprosessi / säästäminen ja sijoittaminen (kaikki) Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista? Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään. Ideoita ja vinkkejä Ostopäätös Painettu Aikakauslehti 23 15 % Aikakauslehtien nettisivut 7 Blogit ja videoblogit 4 3 Sosiaalinen media (esim. Facebook) 5 6 Painettu sanomalehti 14 12 Sanomalehtien nettisivut Televisio Radio 2 1

Ideoiden ja vinkkien hakeminen / toimialavertailu (kaikki) ”Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista?” %

Ideoiden ja vinkkien hakeminen / toimialavertailu (kaikki) ”Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista?” %

Ideoiden ja vinkkien hakeminen / toimialavertailu (kaikki) ”Mistä seuraavista kanavista löydät ideoita ja vinkkejä eri tuotteista?” %

Ostopäätös / toimialavertailu (kaikki) ”Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään.” %

Ostopäätös / toimialavertailu (kaikki) ”Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään.” %

Ostopäätös / toimialavertailu (kaikki) ”Mitä seuraavista kanavista käytät kun haet ostopäätöstäsi tukevaa/vahvistavaa tietoa? Esimerkiksi kun vertailet tuotteita ja palveluita keskenään.” %

Yksittäisten lehtien KMT-tulokset löydät Mediakorttipalvelusta www.mediakortit.fi

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi