Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
Advertisements

Ninja Keränen, muko-08. • Aiemmin tehty tutkimusta keskittyen musiikin vaikutukseen lapsen kehityksessä. • Oma kiinnostus psykologiaan musiikin lisäksi:
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2007 Teoria yhteiskuntatieteessä  teoria voi tarkoittaa –yleistä viitekehystä, kohdeilmiötä koskevaa aiempaa tieteellistä keskustelua.
Mitä muutoshankkeesta seurasi? Tutkimus muutoslaboratoriohankkeesta Oulun yliopistollisessa sairaalassa Anu Kajamaa.
Kelan kuntoutusraha - toimeentuloturva kuntoutuksen aikana Anne Flak suunnittelija.
Taito kasvaa tekijäksi.. Koulutuskeskus Sedu, Jurva Kuvallisen ilmaisun perustutkinto, kuva- artesaani Graafisen suunnittelun koulutusohjelma / kuvallinen.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Jarl Wahlström MITEN TEHDÄÄN VÄITÖSKIRJA? Psykoterapian monitieteisen tohtorikoulutusohjelman aloitusseminaari
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Ammatillisen kuuntelemisosaamisen vaikutus työhyvinvointiin organisaatiomuutoksessa FT Sanna Ala-Kortesmaa Yliopisto-opettaja Tampereen teknillinen yliopisto.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Kehitysvammaisten nuorten koulutus- ja työllistymispolkujen risteyksissä Kommenttipuheenvuoro Katariina Hakala, tutkija, FT Kehitysvammaliitto ry. VAMPO.
Sosiaalinen oppiminen ● Hyödyntää sekä behavioristisia että kognitiiviisia näkemyksiä ● Ihminen oppii tarkkailemalla toisia – tarkkailu tapahtuu sosiaalisessa.
Psykologinen tiedonhankinta tavoitteena selittää ihmisen toimintaa ja siihen vaikuttavia tekijöitä muiden tieteiden hyödyntäminen (esim. biotieteet > hormonit,
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Arviointi osana oppimisprosessia
Kelan AVH-kuntoutus kuntoutujan arjen selviytymisessä ja
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
MUUTOS-hanke Kelan kuntoutuksen muutosten vaikutukset asiakkaan saamaan kuntoutuspalveluun Ajankohtaista info Riitta Seppänen-Järvelä Johtava.
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Pedagoginen kehittäminen
OP
Kelan tules-kuntoutuksen toteutuminen kuntoutujan ja kuntoutuksen palveluntuottajan näkökulmista Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toteuttaa tutkimuksen.
Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa
Siirtohaut Opintopolussa keväällä 2016
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Ennakkotehtävä, työpaja
Nuorten äänestysaikeet eduskuntavaaleissa 2015 Kyselytutkimus
Osana sivistysteknologiaa
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Perhetyön perusteet –opintojakson rakenne
Tieteellisen tekstin peruselementit
Teorioita identiteetin rakentamisesta
Työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen toimeenpanotutkimus (TEAK) Kelan työkokeilu, työhönvalmennus ja mielenterveyskuntoutujien työhönvalmennus.
1. Uskontojen maailma Ydinsisältö.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
TE3- seurantatutkimus Seurantajakso n. 1 viikko ( )
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Kokemuksia etävalmennuksesta
Liikunnanopetus heterogeenisessä ryhmässä
Datan avaamisen ohjeistus
tutkimus pienyritysten tilintarkastuksesta
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
PED0031, VARHAISPEDAGOGIIKKA
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
Innopaja
KEIJO KEIJO
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
Meneillään oleva tutkimustoiminta/Mari Kivistö
& VALTAISTAVA SOSIAALINEN ASIANAJO & Sosiaalityöntekijä aAsiaas
Innopaja
Liikuntatieteen päivät 2019 Maria Heikkilä, ETM
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu Kelan työhönkuntoutuksen hanke, ammatillinen kuntoutus Tutkimuksen tarpeen perustelut yhteiskunta, tutkimus, ongelma Toiminnan teorian kolmannessa aallossa on tutkittu vähän yksilöllisiä oppimisprosesseja Aiemmat tutkimukset Aiempaa tutkimusta on niukasti; lähinnä Bratusin ja Lishinin työ, Sannino on tutkinut oppimista yksilön näkökulmasta, toiminnan teorian klassikot, mm. Vygotsky ovat tutkineet oppimista kehityspsyklogisena ilmiönä Keskeiset käsitteet / teoreettinen viitekehys Uudistava oppiminen, oppimisteot, mieli/motiivi, ekspansiivinen oppiminen, toiminta, toiminnan kohteellisuus Kulttuurihistoriallinen toiminnan teoria Tutkimuksen tavoite Tavoitteena on löytää toiminnanteoreettista teoriaperustaa yksilöllisille, uudistaville oppimisprosesseille Toinen tavoite on täydentää toiminnan teoreettista teoriapohjaa yksilölliselle ammatilliselle ohjaukselle Tutkimuskysymykset Minkälaisissa vaiheissa uudistavan oppimisen prosessi etenee; tarvetila, vaihtoehtojen etsiminen, ristiriidan kärjistyminen, ratkaisun löytäminen, uuden käyttöönotto, vakiinnuttaminen ja arviointi -hypoteesi Minkälaisia oppimistekoja siirtymät vaiheiden välillä edellyttävät? Menetelmät Kyseessä on laadullinen tutkimus, jossa tutkimusmetnelmäksi on alustavasti valittu diskurssianalyysi, mahdollisesti Foucaultilainen diskurssianalyysi tarkemmin määriteltynä Aineistot Aineistona käytetään ll. Jari Turusen väitöskirjaa varten vuosina 2009 – 2010 srtukturoidun teema/syvähaastattelun avulla kerättyä aineistoa, joka on jo valmiiksi litteroitu Tulokset