Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
Advertisements

ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Hoitotyön keskeiset käsitteet
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Pienten järjestöjen viestit - Kyselyn tulokset Pienten järjestöjen tapaaminen Anne Ilvonen, OK-opintokeskus & Riitta Kittilä, SOSTE.
Apurahakysely kuvataiteilijoille. Kyselyn tarkoitus: Suomen Taiteilijaseura selvitti lokakuussa, millaisia toiveita ja näkemyksiä ammattikuvataiteilijoilla.
Suomi 2B Häät Millaiset ovat traditionaaliset häät sinun kotimaassa/kulttuurissa? Milloin häitä juhlitaan? Ovatko häät kirkossa vai maistraatissa.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Prisma 27 S-marketia 8 Salea 4 S-Rautaa 8 Agrimarketia 10 Multasormea 10 ABC-liikennemyymälää 19 ABC-automaattiasemaa 3 ABC Car Wash –pesuyksikköä.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
MYK työrauhaa ja järjestystä
Yhdessä mukana – projekti Setlementtiliitto Satu Lintunen
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Hyvä johtajuus – hyvinvoiva lapsi
Tuotteen dokumentointi
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Maailmankatsomus, valinnat ja vastuu
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Sihteeriyhdistyksen seminaari
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Opeka-kyselyn tulokset
Tasa-arvosuunnitelma
Kehitysehdotuksia jälki-istuntokäytäntöihin
Mikä päivätyökeräys? Päivätyökeräyksessä autat nepalilaisia lapsia kouluun ja nepalilaisia perheitä pysymään yhdessä. Voit olla mukana keräyksessä tekemällä.
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
LAPE kutsuu ja haastaa ”En usko, että milloinkaan aiemmin seurakuntien tekemä pitkän linjan työ lasten, nuorten ja perheiden parissa on nostettu näin.
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Kuntoutuksen kuumat perunat
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opintopsykologi Katja Hietanen
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun.
Ajanhallinta opiskelussa
12 suositusta pelastustoimen viestinnästä
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Rivakka OTE ! Ketterä verkosto Uusimaa
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Alaotsikko Ryhmäyttäminen.
Haastavimpien asiakkaiden asumisen tukeminen
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Ensin on varmasti syytä keskustella, miksi arvoja tarvitaan ja millaisia yleisiä arvoja on olemassa, että kaikki puhuisivat samasta asiasta. ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne, turva, hyvä elämä Ollaan samalla kartalla / Ymmärretään toisiamme

PERUSTEHTÄVÄ Yksin, parittain, ryhmissä – tuplatiimi – työstetään tärkeäksi koettuja arvoja kunnes jäljellä on max. viisi arvoa, joihin kaikki voivat sitoutua. Jokaisen arvon alle on hyvä miettiä viisi positiivista ja viisi negatiivista lausetta, miten arvon toteutuminen näkyy koulussa. Esim. AHKERUUS: + Teen työni loppuun - En yritä päästä vähällä PERUSTEHTÄVÄ ARVO1 ARVO2 ARVO3 ARVO4 ARVO5

AHKERUUS Tässä esimerkkiarvona: Koulujen tulisi jokaisesta IDEAALI AHKERUUS oppilaat toimivat itseoh- jautuvasti -työn laatu on oppilaille tärkeä oppilaat osaavat jakaa työnsä hyvin -oppilaat eivät luovuta vaan työskentelevät pitkäjänteisesti 3. TASO -työt on useimmiten tehty -itsenäinen työ onnistuu hyvin -työn jälki on tasaisen varmaa -oppilaat pystyvät yleensä keskittymään työhön 2. TASO -oppilailla on melko usein kotitehtävät tekemättä -oppilaat kykenevät sa- tunnaisesti itsenäiseen työhön -työn jälki on hyvin vaihte- levaa -keskittyminen herpaantuu helposti MINIMI oppilaat alisuoriutuvat oppilaiden työtä pitää valvoa ja ohjata koko ajan -oppilaat odottavat toisten tekevän työt heidän puolestaan -oppilaat eivät saa töitään valmiiksi Koulujen tulisi jokaisesta valitsemastaan arvosta muodostaa arviointiportaikko, josta nähdään, miten arvo on toteutunut arjessa. Pyrkikää kuvauksissa konkretiaan!

Millä tähän päästään? AHKERUUS Jokaisesta arvosta tulisi laatia suunni- telma, jonka avulla päästään nousemaan uudelle tasolle arvo- portaikossa. Jälleen on tärkeää. että toimenpiteet ovat konkreettisia ja kaikki ovat sitoutuneet niiden toteuttamiseen ja valvontaan. Töiden tarkastaminen AHKERUUS Oman työn arviointi Opettajan ohjaava ote Kaikki tehtävät tarkastetaan Tekemättömiin tehtäviin puututaan Ylimääräiselle työlle varataan paikka ja rahat Kaikki eivät etene samaan tahtiin Työtavat – esim. urakat ja projektit Oman työn suunnittelu, toisten auttaminen Palkitse ja kannusta Jos korjattavaa, pitää tehdä korjaussuunni- telma Jatkuvaa, mutta pientä työn arviointia