Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3"— Esityksen transkriptio:

1 Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3

2 Idea oppitunnille: Toiminnallinen keskusteluharjoitus
Lue oppikirjan sivut Valitkaa luokasta 2-6 “Sokratesta” - heidät voi merkitä jollain symbolilla. Muut opiskelijat muodostavat 2-3 hengen ryhmissä jonkin varmana pitämänsä näkemyksen jostakin asiasta (esim. rap-musiikki on hyväksi aivoille / älypuhelimia pitäisi käyttää koulussa enemmän). Tämän jälkeen ryhmät ja Sokrateet kiertelevät luokassa (=Ateenan kaduilla). Sokrateet keskustelevat ryhmien kanssa ja yrittävät saada heidät perustelemaan mielipiteensä paremmin, osoittavat ongelmia päättelyssä ja esittävät tarkentavia kysymyksiä.

3 Tehtävän purku Pohditaan pienissä ryhmissä:
Millaisessa tilanteessa “sokratesmainen” toiminta on paikallaan? Millaisessa tilanteessa puolestaan ei? Onko ihmisten vaikeaa huomata puutteita omassa ajattelussaan? Jos on, niin mistä se voisi johtua?


Lataa ppt "Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google