Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
Advertisements

ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Orientaatio opintojaksoon Eläintenhoidon perusteet S15LELHOA JA S15LELHOB ANNIKA HEIMONEN.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Nuorten tieto- ja neuvontatyön auditointi- ja itsearviointimalli Heta Malinen Lähde: Mervi Ahola.
Arviointi osana oppimisprosessia
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Reformi haltuun OKM.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Digitalisaation vaatima osaaminen
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Lapin Korkeakoulukonserni – palvelutuotannon kehittämisen tarpeet
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Tervetuloa Innokylään
TOIMENKUVAKARTTA / JOHTOKUNNAN JÄSEN
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Minä kuljettajana.
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Sosiaalialan tehtävärakenne
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Mittaamisen punainen lanka - tukimateriaali turvallisuusindikaattorien kehitykseen ja hyötykäyttöön Arviointipalvelut / Jukka Hovi.
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tiedon avaaminen Trafissa ja avaamisen haasteet
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Osaamisen arvioinnin ja näyttöjen järjestämisen laadunvarmistus
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Asiakasraatitoiminta Etevassa
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio

Mikä on osaamiskartta? Nuorten tieto- ja neuvontatyölle on kehitetty oma osaamiskartta, joka on työssä tarvittavien osaamisalueiden kokonaisjäsennys. Sen avulla voidaan arvioida osaamista eri ajankohtina ja eri tavoitetasoilla. Osaamiskartan avulla voidaan havaita henkilökohtaisia vahvuuksia ja kehittymistarpeita sekä suunnitella osaamisen kehittämistä.

Osaamiskartan sisältö Osaamiskartta koostuu 10 eri osa-alueesta: Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaaminen Omat työelämätaidot/ työyhteisöosaaminen Ohjausosaaminen Verkostotyön osaaminen Palaute- ja arviointiosaaminen Palveluohjaaminen Tieto-osaaminen: hallinta ja tuottaminen Verkkoperustaisen nuorten tieto- ja neuvontatyön osaaminen Markkinointi ja viestintäosaaminen Työtehtävään liittyvä erityisosaaminen

Oman osaamisen arviointi Arviointi tapahtuu asteikolla 0-4: 4| Olet osaamisalueen huippuosaaja. Näet osaamisalueen asioita laajasti kokonaisuutena ja osaat yhdistää asioita uudella tavalla. Osaat kehittää osaamisalueeseen kuuluvia asioita koko työyhteisön ja työpaikalla järjestettävän koulutuksen kannalta. 3| Osaat toimia osaamisalueeseen liittyvissä tehtävissä itsenäisesti ja kehittävällä työotteella. Sinulla on monipuolista tietämystä osaamisalueen asioista ja osaat soveltaa tietämystäsi joustavasti ja monipuolisesti. 2| Osaat toimia osaamisalueeseen liittyvissä tehtävissä työyhteisön jäsenenä ja ohjattuna itsenäisesti. Sinulla on tietämystä osaamisalueen asioista ja osaat soveltaa tätä tietämystäsi työssäsi. 1| Osaamisesi on työssäsi tarvittavaa perusosaamista. Osaat toimia sovittujen pelisääntöjen ja ohjeiden mukaan. Sinulla on perustiedot osaamisalueen asioista. 0| Sinulla ei vielä ole ko. alueen osaamista. Tällainen tilanne voi olla esimerkiksi jos olet vasta valmistunut, olet juuri siirtynyt uusiin tehtäviin tai tehtävä on uusi.

Esimerkkejä Osaan hyödyntää työssäni joustavasti nuorten tieto- ja neuvontatyöhön vaikuttavia ilmiöitä Osaan toimia tavoitteellisesti ja rakentavasti vuorovaikutustilanteissa Osaan tunnistaa oman osaamiseni, ammatillisuuteni ja niiden rajat Minulla on kyky tukea ja vahvistaa nuoren toimijuutta hänen elämäänsä liittyvissä asioissa Osaan tunnistaa nuorten erilaiset tiedonomaksumiskyvyt Osaan luoda työlleni ja toiminnalle tarkoituksenmukaisia verkostoja Osaan hyödyntää arviointitietoa työn ja palvelun kehittämisessä