Jyväskylän yliopistossa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi Humak Jukka Määttä, kehittämisjohtaja
Advertisements

Development of Forms of Community Participation in the Evaluation of the Quality of General Education in the Murmansk Region Projektin tavoitteet, toimet.
MPKK:n laadunvarmistus-järjestelmän kehittäminen auditoinnin jälkeen
Kokonaisarkkitehtuuri osana laatutyötä KA-pilotti ohjausryhmä
Tulevaisuuden työelämäyhteistyö Nuoret ja muuttuva työelämä -seminaari Oulu ke Opetusneuvos Seija Rasku
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Vapaaehtoisten ääni esiin Ray-rahoitteisessa toiminnassa
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
PESÄPALLON KEHITTÄMISKESKUS
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Auditointien vaikuttavuuden.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
ARVIOINTI Vanhempainilta
Alueellisen koulutustarpeen ennakointi Päivi Holopainen, Lapin liitto Pohjoiskalotti osana arktista aluetta,
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Auditoinnin vaikutuksista Laadunvarmistusjärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Helsinki Riitta Pyykkö.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Jyväskylän yliopiston laatutyö
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Toiminnan suunnittelu
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
Jyväskylän yliopisto Suunnittelu ja kehittäminen Laatutyö 1 JY:n laatutyö Ainejärjestötapaaminen Pirjo Halonen Laatupäällikkö
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELU JA TUTKINNOT. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO.
LAADUNHALLINTA- JÄRJESTELMIEN ARVIOINNIN TULOKSET Anu Räisänen Aila Korpi
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Opiskelupaikan valinta ja opintojen imu Tiina Lindblad Itä-Suomen yliopisto.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Mitä auditoinnissa arvioidaan ja miksi? Johtaja Kari Seppälä, Turun yliopisto Auditointiryhmän puheenjohtaja.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Koulun kehittämisprojekti
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Sijaishuollon ohjauksen ja valvonnan malli – Kohti lapsikeskeistä ja lapsenoikeusperustaista toimintatapaa Susanna Hoikkala Erityisasiantuntija/Lastensuojelun.
Suomalaisen koulutuksen tulevaisuus
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Ajankohtaista Jyväskylän yliopiston laatutyössä
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Laadunhallintatyössä ajankohtaista
LABORATORIOTOIMINNAN AUDITOINTI
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Arvioinnista arkipäivää
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Esityksen transkriptio:

Jyväskylän yliopistossa Auditointi Jyväskylän yliopistossa Helena Rasku-Puttonen

Kehittämisen lähtökohdat Vahva kehittämisen halu – kukin kehittää omaa työtään Kokemusta yhdessä oppimisesta Etsitty keinoja hyvien toimintatapojen levittämiseen

Kehittäminen Toiminnan jatkuva kehittäminen Opetuksen kehittäminen: interaktiivinen, eEducation Tutkimuksen kehittäminen: tutkimuskaudet, liikkuvuus, hakemusten laadun edistäminen, artikkelikirjoittamisen tuki Yhteiskunnallinen vuorovaikutus: valtakunnallinen (ops-työ, RAKEt, SHOKit) ja alueellinen Kehittämisen perustaksi tarvitaan tietopohjaa Seuranta, indikaattorit auttavat kohdentamaan ja tekevät systemaattisemmaksi Itsearviointien merkitys: mahdollisuus pysähtyä tarkastelemaan mitä tehdään, miksi tehdään ja arvioimaan tuloksia On vaatinut paneutumista, mutta koettu hyödylliseksi; hyvien toimintatapojen jakaminen Tänään vietetään koulutuksen ja oppimisen laatupäivää jokaisessa opetustilaisuudessa. Kiitos teille kaikille ja erityisesti teille, jotka valmistelitte viimeisimmät näytöt hyvin tiiviillä aikataululla!

Auditoinnista Yhteisö, joka haluaa parantaa toimintaansa, suunnittelee, toteuttaa, arvioi ja arviointiin perustuen kehittää toimintaansa. Kehittämisen pohjaksi tarvitsemme tietopohjaa, jotta voimme arvioida kehittymisen suuntaa. Arviointi- ja palautetieto auttaa tekemään johtopäätöksiä. Yksi johtopäätös on se, että laatutyö on elimellinen ja arkinen osa kehittämisen vuosirytmiä. Siksi myös laadunhallinnan käsikirja on laadittu sellaiseksi, että se olisi jatkuvasti ajantasainen. Auditointiryhmältä saamme/odotamme saavamme ulkopuolisen näkökulman jatkuvan kehittämisen tueksi.

Kiitos! The University of Jyväskylä online www.jyu.fi facebook.com/JyvaskylaUniversity twitter.com/uniofjyvaskyla youtube.com/JyvaskylaUniversity/