Jyväskylän yliopistossa Auditointi Jyväskylän yliopistossa Helena Rasku-Puttonen
Kehittämisen lähtökohdat Vahva kehittämisen halu – kukin kehittää omaa työtään Kokemusta yhdessä oppimisesta Etsitty keinoja hyvien toimintatapojen levittämiseen
Kehittäminen Toiminnan jatkuva kehittäminen Opetuksen kehittäminen: interaktiivinen, eEducation Tutkimuksen kehittäminen: tutkimuskaudet, liikkuvuus, hakemusten laadun edistäminen, artikkelikirjoittamisen tuki Yhteiskunnallinen vuorovaikutus: valtakunnallinen (ops-työ, RAKEt, SHOKit) ja alueellinen Kehittämisen perustaksi tarvitaan tietopohjaa Seuranta, indikaattorit auttavat kohdentamaan ja tekevät systemaattisemmaksi Itsearviointien merkitys: mahdollisuus pysähtyä tarkastelemaan mitä tehdään, miksi tehdään ja arvioimaan tuloksia On vaatinut paneutumista, mutta koettu hyödylliseksi; hyvien toimintatapojen jakaminen Tänään vietetään koulutuksen ja oppimisen laatupäivää jokaisessa opetustilaisuudessa. Kiitos teille kaikille ja erityisesti teille, jotka valmistelitte viimeisimmät näytöt hyvin tiiviillä aikataululla!
Auditoinnista Yhteisö, joka haluaa parantaa toimintaansa, suunnittelee, toteuttaa, arvioi ja arviointiin perustuen kehittää toimintaansa. Kehittämisen pohjaksi tarvitsemme tietopohjaa, jotta voimme arvioida kehittymisen suuntaa. Arviointi- ja palautetieto auttaa tekemään johtopäätöksiä. Yksi johtopäätös on se, että laatutyö on elimellinen ja arkinen osa kehittämisen vuosirytmiä. Siksi myös laadunhallinnan käsikirja on laadittu sellaiseksi, että se olisi jatkuvasti ajantasainen. Auditointiryhmältä saamme/odotamme saavamme ulkopuolisen näkökulman jatkuvan kehittämisen tueksi.
Kiitos! The University of Jyväskylä online www.jyu.fi facebook.com/JyvaskylaUniversity twitter.com/uniofjyvaskyla youtube.com/JyvaskylaUniversity/