Sähköiset yo-kirjotukset

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Puh Powerpoint-esitys: Ohjaus lukioon • sisältää 20 erilaista diaa • vaatii toimiakseen Microsoftin.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
OpinTori Marjatta Jomppanen Giellagas-instituutti.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Lähipäivä T Business process development methods 1.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Lähtökohtia portfolion tekemiseen
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Hajautettujen kurssien organisointi OSCu-hankkeessa ITK’04 Stiina Kojonen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Aktivoi opiskelijoitasi!
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
1 © Jukka Juslin ict02d ohjelmointitaito (12 op) Päiväopiskelijat.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Käytännön järjestelyt - Jukka Luoma Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Mat Optimointiopin.
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Sähköiset yo-kirjoitukset
Tutkielman teko-ohjeet
ÄIDINKIELEN SÄHKÖINEN YLIOPPILASKOE
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
T Kuva- ja audiotekniikat, 3 op
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Opetussuunnitelmatyö
Valmistautuminen luennoille
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Luennot : Esa Muurinen Harjoitukset : Tiina Pääkkönen ja Ari Vuokila
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Laaja-alainen arviointi
Elämyksellinen tiedepäivä
Hannu Mäyrä OHJELMOINTI PROJEKTI Hannu Mäyrä
Metallurgian seminaari
Kauppatieteet Tampereen yliopisto
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Esityksen transkriptio:

Sähköiset yo-kirjotukset Maantieteen erikoistumisjakso 791637S

Suoritustapa Opettajat opettavat asioita toisilleen Kurssi koostuu työpajakerroista, ryhmätöistä ja raportista Työpajakertoja on kolme, joista kahdelle ensimmäiselle ryhmät valmistelevat PowerPoint (tai vastaava) –esityksen. Jokaisella ryhmällä on oma aihe Esityksen loppuun ryhmä valmistelee kysymyksiä tai keskustelun aiheita, joista muut kurssilla olijat keskustelevat Esitykset kestävät noin 20 minuuttia ja keskustelut noin 15 minuuttia (yhteensä aikaa 35 min per ryhmä) Esitykset perustuvat annettuihin materiaaleihin ja tarvittaessa itse etsittyihin lähteisiin. Esityksen perustana täytyy olla vähintään yksi tieteellinen artikkeli.

Kolmas työpajakerta Kolmannella työpajakerralla käydään läpi sähköisiä YO-tehtäviä ja tehdään myös uusia Ennen työpajaa opiskelijoiden tulee tutustua annettuihin materiaaleihin. Materiaalit annetaan edellisellä työpajakerralla. Ryhmissä muodostetaan kysymyksiä sähköisiin YO-kokeisiin ja mietitään niiden arvostelua.

Raportti Tarkoituksena on tehdä oppimispäiväkirja kurssista Oppimispäiväkirjan pituus on 7-8 sivua. Fontti 12 ja riviväli 1,5. Jäsenneltyä teksitä. Oppimispäiväkirjassa pureudutaan luennon aiheisiin ja referoidaan niitä sekä mietitään esimerkiksi seuraavia kysymyksiä: Mikä oli luentojen keskeinen sanoma? Mikä oli täysin uutta, mitä opin ja miten tämä tieto suhteutuu aiemmin opittuun? Miten tähänastiset käsitykseni muuttuivat, missä olen eri mieltä? Miten voin hyödyntää tietoa opinnoissani tai ammatissani?

Ensimmäisen työpajakerran aiheet 1. Bloomin taksonomia Tieteellisiä artikkeleita, konkreettisia esimerkkejä 2. Arvioinnin eettiset perusteet Edu.fi –arviointi yleissivistävässä koulutuksessa, tieteellisiä teoksia 3. Maantieteen (+Luonnontieteiden) arvioinnin erityispiirteitä Luonnontieteiden opetuksen kehittämishaasteita 2012, tieteelliset artikkelit 4. Tietokone ja oppiminen maantieteessä Tieteelliset artikkelit 5. Erilaisia arviointitapoja Erilaisia lähdeteoksia, tieteelliset artikkelit, oppaat yms. (6. Maantieteen olympialaiset)

Materiaalit Sanna Mäki Turun yliopistosta on koonnut materiaalit valmiiksi Materiaaleja saa käyttää hyväksi ja työt saa perustua pitkälti tai kokonaan niihin. Ne löytyvät: Nopasta nimikkeellä Erikoistumisjakso 

Työt palautetaan Edellisenä päivänä ennen työpajakertaa klo 14 mennessä Osoitteeseen: essi.jokinen@student.oulu.fi Töissä arvioidaan kattavuutta ja tieteellisyyttä, mutta myös sitä, että asia tuodaan esille muodossa, joka hyödyttää itseä ja kanssaopiskelijoita. Töihin tulee sisältyä arviointiosuus, miten kurssia voidaan kehittää. Tavoitteena tuottaa kaikille maantieteen yksiköille yhteinen materiaali. Kurssin tarkoituksena on olla myös käytännönläheinen!