Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
Puheviestintä 2 Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Muuttumisen MahdollisuudeT
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Mikä ihmeen oppisopimus?
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
Opiskelu eLukiossa
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
ASIAKAS SUUNNITTELUN KESKIPISTEENÄ VERKOSTOISTA VOIMAA MAAHANMUUTTAJAÄITIEN S 2-OPETUKSEEN Sosiaalialan asiantuntijapäivät Anita Nikkanen,
Infoa tutoropettajille
Psykologian arviointiperusteet
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Oulun normaalikoulun lukio
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Peda.netin oma tila Luo peda.netin omaan tilaasi sivu Hiekanpään koulu 7-9lk Lisää sivun lukijoiksi kaikki sinua opettavat opettajat Tee sivun alle uusi.
Terveystiedon ainereaali
OHJEITA MATEMATIIKAN YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Terveystiedon YO-kirjoituksiin valmistava kurssi
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Vinkkivideo työnhausta
Leikki-iän tunteet.
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Palautetaidot ja opponointi
AVOINTEN KORKEAKOULUJEN NEUVOTTELUPÄIVÄT
Kielitietoisuus.
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Mittaamisen punainen lanka - tukimateriaali turvallisuusindikaattorien kehitykseen ja hyötykäyttöön Arviointipalvelut / Jukka Hovi.
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
SISUKAS-MALLI - TUKEA SIJOITETUN LAPSEN HYVINVOINTIIN JA KOULUNKÄYNTIIN Porvoo Christine Välivaara.
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
X-breikki: LIIKKUVA AMIS SAKU ry.
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Minna Busch, Teemu Joensuu
Lainsäädäntö / nostotyö ½ (
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutuksessa
Itsemonitorointi verkkokurssilla
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Tapahtuman otsikko Johdanto-osa Tapahtuman alaotsikko Päivämäärä
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Yläkoulun psykologia - Sinä olet ja minä olen
OSAAMISKANSIO Nimi.
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
WebOodin version 4.6 yhteenveto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Luonnontiedeaiheinen projekti
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?” OPPIMISPÄIVÄKIRJA Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”

tee oppimispäiväkirjaa erilliseen vihkoon, kansioon tai koneelle (pienimuotoinen portfolio eli näytesalkku) tee ulkoasusta sellainen kuin haluat (esim. lisää kuvia tai piirroksia) palauta työ jakson lopussa opettajalle oppimispäiväkirja on oppimisen apuväline, se ohjaa sinua käyttämään syväsuuntautunutta opiskelustrategiaa (tiedon ymmärtäminen) ja konstruktiivista oppimistapaa (tiedon oma rakentelu ja muokkaus) sekä kehittämään metakognitiivisia taitojasi (tuntee itsensä opiskelijana, omat vahvuudet ja heikkoudet)

oppimispäiväkirjan tarkoitus on syväprosessoida tuntiteemoja (älä pelkästään toista tietoa, vaan pohdi sitä) tee halutessasi omia käsitekarttoja, tiivistelmiä, kaavioita sekä hakuvihjeitä, voit vastailla kirjan tehtäviin: nämä ovat tiedon perustasoa mittaavia tehtäviä (näytä että tiedät ja ymmärrät) saat opettajalta jakson aikana useampia lisätehtäviä: nämä mittaavat tiedon soveltamistaitojasi sekä kykyäsi pohtia asioita (näytä analysointi- ja soveltamiskykysi sekä kykysi arvioida tietoa ja luoda ajatuksia)

opettaja lukee työsi kurssin jälkeen, hyvästi tehtynä vaikuttaa arviointiin korottavasti hiljaisemmille opiskelijoille tämä on hyvä keino osoittaa tuntiaktiivisuutta älä kuitenkaan tee oppimispäiväkirjaa opettajaa varten, vaan itsellesi hyödyksi! oppimispäiväkirja on taitavaksi oppijaksi pyrkivän työväline  kurssista ei ole koetta, vaan jakson aikana tehdään tunnilla kaksi arvioitavaa esseetä sekä moodlessa oleva käsitetesti (oppimispäiväkirjan työstäminen edesauttaa näissä menestymistä)