Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
SOME opetuskäytössä – blogin käyttö opetuksessa
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Vauhtia ja virikkeitä koulujen kv-suunnitelmiin Keväinen kv-koulutus Tampere Tiina Sarisalmi.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Oppijalähtöisyys ja verkko-oppimisympäristö - kohtaavatko ne toisensa
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
RYHTIÄ JA RAAMEJA DIGITAALISEN JA SOSIAALISEN MEDIAN OPETUSKÄYTTÖÖN
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
VANTAAN KAUPUNKI VANDA STAD Uusien johtokuntien koulutus Peltolan koulu rp.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
1 Kehittämishanke, Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Akaan, Valkeakosken ja Urjalan perusopetuksen yhteinen oppimisympäristöhanke. Tavoitteena.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Markku Lang Neljännet valtakunnalliset virtuaalikoulupäivät Opettaja digitaalisen oppimateriaalin käyttäjänä/ laatijana  vähintään.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Koulun kehittämisprojekti
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Vanhempainilta
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
YLEISSIVISTÄVÄN KOULUTUKSEN NÄKYMÄ
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Maksuttomat digityökalut liikunnan opetuksen apuna
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Esityksen transkriptio:

Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus Oppijat, huoltajat, opettajat, oppilaitosten johto Koulu, koti, vapaa-aika, harrastukset Ketkä? Missä? Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus Yhteisöpalvelu Sisällön jakaminen ja julkisuuden hallinta Yhteisöllisyys ja oppimisverkostot Oppijan, opettajan ja huoltajan roolien tunnistaminen OmaTila Rajapinnat PLE Elinikäisyys, oppilaitosriippumattomuus, formaalin ja informaalin oppimisen yhdistäminen, vapaa käyttöönotto, jatkokehityksen turvaaminen Henkilökohtainen oppimisalusta ja profiili, omat työvälineet, omat oppimisverkostot Omat oppimistavoitteet, oman oppimisprosessin hallitseminen, oman oppimisen tunnistaminen, arviointi ja näkyväksi tekeminen Oppimisympäristön laajentaminen, mobiilius ja pelillisyys Kirjautumis- rajapinnat Oppimateriaa-lirajapinnat Rajapinnat muihin oppimisalus-toihin ja peliympäris-töihin Rajapinnat sosiaalisen median palveluihin Mietitään aidosti miten oppijalähtöisen ajattelun tulee näkyä yleissivistävässä opetuksessa verkko-oppimisympäristön osalta Panostetaan sos. mediasta kumpuaviin toimintamalleihin ja pureksitaan niitä peruskouluun, erit. Alakoulut soveltuvaan muotoon. Organisaation oppimisalusta Sähköiset oppimateriaalit Vapaa-ajan palvelut Verkkosivut, tiedottaminen ja viestintä Oppiaineiden ja luokkien työskentely, projektit Verkkokurssit Oppilaskunnat, vanhempain-yhdistykset Kodin ja koulun yhteistyö Sähköinen kirja oppimisympäristönä, yhteisölliset ja muokattavat oppimateriaalit Kustantajien oppimateriaalit, oppimispelit, e-kirjat Avoimet oppimateriaalit Opettajien omien materiaalien jakaminen Seurat Yhdistykset Tms.