Harjoituksia II.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Erja Vihervaara, Turun iltalukio Nilsiässä
FIBS Mitä sinä teit viikonloppuna? Mitä sinä teit perjantaina, lauantaina, entä sunnuntaina? Missä sinä olit? Kenen kanssa sinä olit viikonloppuna?
Lisää teksti N = TYÖPAIKKASELVITYKSEN ESIKYSELY 2016 Sauvon kunta N = 91 Sähköpostikutsuihin N = 76 / 132 (58%)
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Keskustele kaverin kanssa:
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
1. Ruutuaika Netin ja kännykän järkevä käyttö. Pohdittavaksi:
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa
Harjoituksia II.
Kv-toiminnan skenaariot
YRITTÄJYYS OP2.
Tervetuloa Innokylään
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Impromptu-puheeseen vaadittavat taidot
Opojen työelämäjaksot
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3
Välitehtävät Kokeilut
Palautetaidot ja opponointi
Merkityksellisyys (työ)elämässä
Elintavat, terveyskäyttäytyminen
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Projektissa johtaminen partiossa
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Opintopsykologi Katja Hietanen
Olet todella väsynyt ja turhautunut……
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Mitä avuksi esiintymiseen?
Opintopsykologi Katja Hietanen
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
SOS II TYÖPAJA 2 Maanantai
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Volitioprosessi, tahdon!
Opintopsykologi Katja Hietanen
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
JOPOX-laskutusohje Manse PP ry
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Ketterien kokeilujen puinti
Ketterien kokeilujen puinti
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
OSAAMISKANSIO Nimi.
Tähän sopiva otsikkoteksti
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Video.
Kaveritaidot.
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Harjoituksia II

Life Balance - harjoitus Pohdi, kuinka hahmotat tämänhetkisen elämäsi balanssin Täytä kukin sektori sen mukaan onko alueen osuus mielestäsi “liian vähän”, “sopivasti” vai “liian paljon” elämässäsi tällä hetkellä. Määrittele mikä sektoreista on nyt “lähimpänä” juuri “oikeaa”.

Life Balance -harjoitus Pohdi parin kanssa: “Miksi käytät liian vähän aikaa ja energiaa tällä alueella?” “ Mitä ajattelet puuttuvan?” “Mitä teet ylläpitääksesi tasapainoa tällä alueella?” “Voitko ajatella joitakin erityisiä asioita/toimintoja, jotka pistävät tämän alueen pois tasapainosta?” “Oletko aina tuntenut, että tämä alue on pois tasapainosta? Jo et, milloin se alkoi muuttua ja miksi?” “Onko sinulla kokonaisvaltaisuuden tunne? Missä määrin?”

Life Balance Circle MENTAL PHYSICAL SPIRITUAL EMOTIONAL too much just right too little PHYSICAL SPIRITUAL EMOTIONAL

Life Balance Wheel TYÖ ÄLYLLINEN SOSIAALINEN SPIRITUAALINEN too much just right too little SPIRITUAALINEN HENKILÖKOHTAINEN FYYSINEN EMOTIONAALINEN LEIKKI

Sample Balance Circle MENTAL PHYSICAL SPIRITUAL EMOTIONAL too much just right too little PHYSICAL SPIRITUAL EMOTIONAL

Staying Afloat I Kuvaa jokin odottamaton haaste, jonka olet kohdannut – työssä tai muussa elämässäsi. Jos on vaikea löytää tämänhetkistä haastetta, mieti jotain haastetta, jonka mahdollisesti voisit kohdata tulevaisuudessa (resilienssin idea voi valmistaa käsittelemään paremmin mahdollisia odottamattomia haasteita) Yksi parhaita tapoja käsitellä odottamattomia haasteita tai “mutkia ja notkoja” on muistella aiempia haasteita; kuinka olet kohdannut ja voittanut ne. Millainen ajattelu auttoi? Millaisiin toimenpiteisiin ryhdyit? Millaista tukea etsit? Millaisia resursseja/voimavaroja etsit ja hyödynsit? Mikä ei toiminut siinä tilanteessasi? Onko jotain, mitä olisit voinut tehdä eri tavalla?

Staying Afloat II Piirrä paperille/fläpille nelikenttä ja nimeä kentät: Ajattelu, Toiminta (oma, sisäinen), Tuki ja Resurssit (ulkoiset) Kun asiakas on kuvannut tilanteensa, käytä paperia asiakasta auttaneiden keinojen ideointiin ja organisointiin. Ajattelu Toiminta (oma, sisäiset resurssit) Tuki Resurssit (ulkoiset) Mieti mitä olivat ne ydinasiat, jotka antoivat tukea ja joiden avulla selvisit vaikeasta tilanteesta.

Arvostustehtävä I 1. Ideointi Millaisia arvostuksen muotoja ihmiset voivat antaa itselleen? Millaisia arvostuksen muotoja henkilö voi saada kustakin seuraavasta suhdetyypistä? a. Vertikaaliset suhteet (rakenteelliset, - ei henkilökohtaiset suhteet ) “Yläpuolellamme” olevat (esim. johtajat, rahoittajat) “Alapuolellamme” olevat (esim. asiakkaat, opiskelijat, yhteistyökumppanit, jotka ovat meille “tilivelvollisia” b. Horisontaaliset suhteet Yhteistyökumppanit ja vertaiset (esim. Samassa toimistossa, samssa yhtiössä, samalla kentällä olevat) perhe ja ystävät.

Arvostustehtävä II 2 Henkilökohtaista “Millaisia arvostuksen muotoja sinä olet antanut?” “Millaisia arvostuksen muotoja haluaisit itsellesi annettavan?” “Oletko tyytyvöinen saamaasi arvostuksen tasoon?”