Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Advertisements

Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Arviointi osana oppimisprosessia
Mediakasvatusvinkkejä kirjastoon
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Kotouttamisen osaamiskeskuksen järjestöavustus 2016
Harjoituksia II.
Ennakkotehtävä, työpaja
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
AINEVALINTAINFO 1. ja 2. VUOSIKURSSI
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Tieteellisen tekstin peruselementit
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä Saana Savela
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Vastavalmistuneen puheenvuoro
”Minä ja taideteos” - kollaasi
Verkkokurssin tekeminen
Pro gradu -tutkimuksen ohjausseminaarit
PDPP.
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
GRADUAHDISTUS Minna Nevala.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Opintopsykologi Katja Hietanen
Tuunaus työssä ja vapaa-ajalla ja psykologisten tarpeiden täyttyminen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
Harjoituksen ohjaaminen
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen
Lisää lukiolaisia – mitä tehdä?
Harjoituksen ohjaaminen
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELY KESÄ 2014
Opettajan pedagoginen ajattelu
Osallisuuden toimintamalli
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
Pienin askelin kohti parempaa työhyvinvointia – yrittäjien näkemyksiä keinoista edistää hyvinvointiaan Y-Foorumi Salla Ahola & Kirsi Heikkilä-Tammi.
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Tuukan ja Siskon seikkailut gradumaailmassa 22.9.2016

Tausta Siskon tausta Tuukan tausta Ensimmäinen gradu ja sen palautteesta oppiminen Työelämä Koulutusteknologian maisteriohjelma Tuukan tausta Lukio Vuosi AMK:ssa

Aiheen valinta Tasapainottelua kolmen asian välillä: Ohjaajan ehdotukset aiheeksi Omat mielenkiinnon kohteet ja oman taustan ja osaamisen hyödyntäminen Ajankohtainen aihe, josta löytyy aiempaa tutkimusta Aiheen muokkaaminen ja jopa kokonaan vaihtaminen mahdollista joissakin tilanteissa

Aineisto Aineiston hankinnassa ohjaajat osaavat neuvoa oikeaan suuntaan Jonkin toisen tutkimuksen materiaali Kysely Kohdeyleisö? Havainnointi Jotain muuta?

Kirjoittaminen Aloittaminen voi olla vaikeaa Graduseminaarin tuki Kun pääsee vauhtiin niin kirjoittaminenkin alkaa sujua Vähän kerrallaan! Kielen valinta? Oman kirjoitustyylin hiominen

Millaisin menetelmin kohti gradua? Oman arjen aikatauluttaminen gradu huomioiden Välitavoitteet Itsensä palkitseminen Irtokarkit, vapaa ilta, Netflix-sarjoja, … Työtila kotona, koululla, kirjastolla? Omat säännöt Ei puhelinta, ei Facebookia, jne.

Haasteita Ei ole saanut tehtyä niin nopeasti kuin olisi halunnut Priorisoinnissa gradu jäänyt kakkoseksi ”selityksiä” Millainen on hyvä tutkimuskysymys?

Onnistumisia ja iloisia hetkiä! Kokonaisuuden hahmottamisen hetki. Vastausten saaminen kyselyyn Käytännön opetuskokeilun onnistuminen Aikataulussa pysyminen (Pienenkin) välitavoitteen täyttyminen Ohjaajan positiivinen palaute

Siskon vinkit onnistuneeseen graduun Hyödynnä ohjaajan asiantuntemusta ja aikaa mahdollisimman tehokkaasti Graduseminaarista kaikki irti Vertaistuki

Tuukan vinkit graduhirviön kukistamiseen Jokainen graduprosessi on erilainen Itselle parhaiten sopivien työtapojen löytäminen Vähän kerrallaan ”Kun yritän pitää graduni kasassa.”