Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen"— Esityksen transkriptio:

1 Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen
12/29/2018 Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen Talous- ja henkilöstö- ja tietohallinnon nykytilannetta kartoittavan sähköisen kyselyn toteuttaminen sekä palvelukeskusten perustamisen seuraavat askeleet

2 Talous-, henkilöstö- ja tietohallinnon nykytilannetta kartoittavan kyselyn tausta ja tulosten hyödyntäminen Kyselyn tausta SOTE- ja maakuntauudistuksen yhtenä tehtävänä on valmistella tulevien maakuntien tukitoimintoihin liittyvä palvelumalli. Työ on esivalmisteluvaiheessa ja vaiheen tavoitteisiin kuuluu tehdä selvitykset tukitoimintojen kokonaisuudesta ja nykyisestä järjestämistavasta. Maakunnat ovat koonneet tahoillaan tietoa omaa valmistelutyötä varten, mutta kokonaiskuvan muodostamiseksi on tarpeen toteuttaa yhtenäinen selvitys valtakunnallisella tasolla. Selvityksen tekemiseksi maakuntiin osittain tai kokonaan siirtyville organisaatioille tullaan toteuttamaan sähköinen kysely talous- ja henkilöstö- ja tietohallinnon nykytilanteesta. Tulosten hyödyntäminen Kartoituksen avulla kootaan kokonaiskuva mm. palveluihin liittyvistä volyymeistä, kustannuksista ja työmääristä sekä nykyjärjestelyistä. Kattava nykytilakuva on olennaisen tärkeä jatkotyölle, jonka yhteisenä tavoitteena on toiminnan häiriötön jatkuminen maakuntien aloittaessa vuonna 2019 sekä maakuntien ydintoiminnan tukeminen tehokkailla ja moderneilla tukipalveluilla.

3 Kartoitus talous- ja henkilöstö- ja tietohallinnon nykytilanteesta: Tehtävät ja aikataulu
Kartoitus toteutetaan vuoden 2016 loppuun mennessä sähköisen kyselyn avulla. Kysely lähetetään vastaajille viikolla 46. Kyselyn vastausaika on Alustavat tulokset katselmoidaan viikolla 50 KEHA-keskuksessa. Tulokset jaetaan palvelukeskuksen perustamisen johtoryhmälle, hankekohtaisille johto-ja projektiryhmille sekä kyselyyn vastanneille tahoille alkuvuodesta 2017. Kuukausi Loka- marraskuu Joulukuu Viikko 43 44 45 46 47 48 49 50 Vastausten kerääminen Kyselyn tulosten analysointi Tulosten katselmointi KEHA-keskuksessa

4 Palvelukeskusten perustamisen seuraavat askeleet 2017 alkuvuoden aikana
Alkuvuoden 2017 aikana on suunniteltu toteutettavaksi seuraavat tehtäväkokonaisuudet: Strategian määrittely (vision luominen, yhtiörakenteen tavoitetila toteutettavuusselvitys), alkuvuosi 2017 Alustavan liiketoimintasuunnitelman ja palvelutarjooman määrittely, kevät 2017 Palvelukeskusyhtiön perustaminen, kevät 2017 Jatkotoimenpiteiden suunnittelu Jatkotoimenpiteissä hyödynnetään kartoituksessa kerättävää tietoa.


Lataa ppt "Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google