OP2 27.2.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Valmennusosaamisen malli
Advertisements

Valmennusosaamisen malli
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Valmennusosaamisen malli
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Toimintaohjeet opelle
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Polku hyvinvointiin Eduskunnassa
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Orientaatio opintojaksoon Eläintenhoidon perusteet S15LELHOA JA S15LELHOB ANNIKA HEIMONEN.
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Valmennusosaamisen malli Kirsi Hämäläinen Suomen Olympiakomitea.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Kehitä kielitaitoasi ja asiantuntijuuttasi!. Kerää talteen tuottamasi tekstit, myös suulliset! tietokoneellesimuistitikulleeporfolioon pilvipalveluihin.
Työhyvinvointikysely Koulutuksen tutkimuslaitos Kysymysten ja osa-alueiden keskiarvot 2012, 2011 ja 2010 Vastaajia
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Ohjauksen arviointi Lukuvuosi
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Pedagoginen kehittäminen
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
YRITTÄJYYS OP2.
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Riski- ja suojaavien tekijöiden tunnistaminen
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu
TYÖHYVINVOINTI JA TYÖKYKY TYHY / TYKY
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Leikki-iän tunteet.
Minä kuljettajana.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Väestörakenteen muuttuminen
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
Seudullinen työkokous
Opinnollistamisen pähkinät
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
KEIJO KEIJO
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Väyläopintoihin ohjautuminen
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
OP
Kaupalliset aineet / Valtimo
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
tulevaisuuden työelämätaidot
OSAAMISKANSIO Nimi.
Video.
Väyläopintoihin ohjautuminen
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

OP2 27.2.2017

(Lerkkanen 2009) Siltamalli: päätöksentekoprosessin vaiheet ja tavoitteen saavuttamista haittaavat ajatukset. Missä vaiheessa olet?

TEHTÄVÄ Minkälaisia päätöksentekoa haittaavia tekijöitä tunnistat jatko-opintoja suunnitellessasi? Tunnetko oman tapasi tehdä päätöksiä? Minkälaisia ominaispiirteitä sinulla on? Tiedätkö riittävästi eri vaihtoehdoista ja pääsyvaatimuksista? Missä vaiheessa siltaa olet tällä hetkellä?

Koulutus, oppiaine, tiedot & taidot TYÖLLISTYVYYS ITSEAR- VIOINTI ITSE- TUNTO MINÄ- PYSTYVYYS REFLEKTIO JA ARVIOINTI URA Kehittyminen Oppiminen Emotio- naalinen älykkyys KOKEMUS Työ Elämä Koulutus, oppiaine, tiedot & taidot Yleiset taidot *

Olosuhteet ja elämäntilanne TYÖLLISTYVYYDEN ELEMENTIT OHJAUKSESSA (Kasurinen 2012) Yksilölliset tekijät Valmiudet- - Itsetuntemus - minä-pystyvyysodotukset - motivaatio - urasuunnittelutaidot - yleiset elämänhallintataidot - itsearviointitaidot - ammatillinen liikkuvuus Osaaminen - tutkinnot - työkokemus - työelämätaidot ja -tietous - oppimaan oppimisen taidot - tiedonhankintataidot - muu osaaminen Yksilön - arvot ja asenteet - terveys - tausta - ominaisuudet Olosuhteet ja elämäntilanne Elämäntilanne - ihmissuhteet - vastuu muista (lapset, vanhemmat jne.) - mahdollisuus siirtyä toiselle paikkakunnalle/ulkomaille - muut vaikuttavat tekijät (esim. maahanmuuttaja) - työllisyystilanne - harrastukset Olosuhteet - asuminen - liikkuminen – työhön tai koulutukseen - resurssit Ulkoiset tekijät Kansallinen taso - julkisin varoin tuotetut palvelut - työmarkkinatilanne - taloudelliset suhdanteet - koulutus- ja työvoima-politiikka Alue- ja paikallistaso - palvelut – koulutus- ja urasuunnittelun tukena - palvelut – esim. lastenhoito - elinkeinoelämän tarjoamat mahdollisuudet - koulutustarjonta Kansainvälinen taso taloudellinen tilanne historiallinen aika 22.2.2018

TEHTÄVÄ MINÄ-PYSTYVYYS TOIMINTAKYKY

KIINNOSTAVA TYÖ/AMMATTI -HAASTATTELU Minkälaisia kysymyksiä? Listatkaa pareittain, mitä haluaisitte tietää haastateltavan koulutus- ja työurasta? Mitä muuta voisitte kysyä?

OPPIMISPÄIVÄKIRJA Muista kirjata pohdinnat tämän tunnin osalta oppimispäiväkirjaasi.