OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VANHEMPAINILTA 8 lk Ke
Advertisements

OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen OIVA / Raivio /
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Nuorisotakuu nuorisotoimen näkökulmasta Nuorisotoimen ylitarkastaja Kirsi-Marja Stewart, Opetus- ja kulttuuritoimi.
2 Etsivän nuorisotyön ja Duunari-hankkeen yhteistyö
NET2 Aloituspäivä Dialogisuus ja koulutuskokonaisuuteen sitoutuminen Sanna Alila & Maritta Sauvola & Sanna Wenström Helsinki - Oulu.
OIVA-Hanke Ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 NMI Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Tunnistaa opinnoissaan hitaasti etenevät ja keskeyttämisvaarassa olevat opiskelijat.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
Monipuolista tietoa nuoren elämään liittyvistä asioista yhdestä paikasta asuminen, opiskelu, työ, terveys, miten maailmalle, vapaa-aika ja niin edelleen.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Tuotteen dokumentointi
Yrittäjyys opintojen aikana
Työelämäosaajana OKM.
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Onnistunut ammatinvalinnan ohjaus
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Rahoitus Opetus- ja kulttuuriministeriö

Sujuva väylä ammatillisesta koulutuksesta ammattikorkeakouluun
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Nuoren kohtaaminen ja tukeminen siirtymävaiheissa
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
lukion opiskelijoille vanhempaintilaisuuksissa
SOSIAALISET INNOVAATIOT
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Työelämävalmennuskurssi osana opiskelijan hyvinvointia
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
Ryhmäytyminen nivelvaiheissa
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
Ammatillinen tutkinto urheilijoille
Sujuva väylä ammatillisesta koulutuksesta ammattikorkeakouluun
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Opinnollistamisen pähkinät
Minna Busch, Teemu Joensuu
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
KP OTE Opinnoista töihin
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Väyläopintoihin ohjautuminen
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Validointi vapaassa sivistystyössä
Otsikko ja kuva -asettelu
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Hyvä vapaa-aika
Rivakka Ote!-hanke Mitä tehdään ja miten? Mihin pyritään?
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Väyläopintoihin ohjautuminen
Esityksen transkriptio:

OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen Raivio / OIVA / 1.12.2015

OIVA ammattikoulussa - uusi työmuoto Tredun sisälle – oppilaitosnuorisotyö 1. OIVAssa on luotu malli yksilötyöhön. Ohjaus nuorisotyöntekijälle: opiskelijapalvelu, ryhmänohjaaja tai nuori itse mitä pitempään nuorisotyö on toiminut talossa, sitä suoremmin opiskelijat ovat ohjautuneet nuorisotyöntekijän luo. Me kohtaamme nuoren ilman arviointia ja nuoren vapaaehtoisuuteen perustuen. Me näymme käytävillä, olemme helposti lähestyttäviä ja toimimme osana opiskelijapalveluita. 2. OIVAn toinen painotus on ollut yhteisöllinen toiminta. Erilaiset tapahtumat ja säännölliset välituntitoiminnat ovat osaltaan lisäämässä ME –henkeä ja vahvistavat nuorten osallisuutta ja sitoutumista opiskeluun. Raivio / OIVA / 1.12.2015

OIVA peruskoulussa 1. OIVAssa on luotu yhdessä perusopetuksen koulujemme kanssa kaariajattelu –mallin , joka kattaa koko yläasteen. Keinoina on käytetty nuorisotyön osallistavia malleja ja OIVAn oman opinto-ohjaajan ammattitaitoa. Seurantavaihe 1. luokka Toimeenpanovaihe Päätöksenteon vaihe 9 lk Tietämisen vaihe 8lk Herättelyvaihe 7lk Raivio / OIVA / 1.12.2015

OIOI OIVA –PROJEKTIN TUOTOS Ammatti-kortit a Raivio / OIVA/ 1.12.2015

Nuorisotyö ja uudenlainen ohjausyhteistyömalli istuu ammatillisen koulutuksen sisään. Perusopetusyhteistyö tuottaa tulosta, joka kantaa 2. asteelle. Molemmat työmuodot ovat osaltaan tukemassa läpäisyn tehostamista. Raivio / OIVA / 1.12.2015