Verkostoituneen biotalouslukion esiselvityksen laatiminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kiinan kieltä lukioissa
Advertisements

Työnantajahaastatteluissa esiin nousseet haasteet ja tulevaisuuden näkymät Puutuoteteollisuuden Ennakointikamari Projektisuunnittelija Hanna.
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
RADIOTOIMITTAJA.
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Työllisyyspoliittinen avustus – Työkokous hanketoimijoille ja TE-tston hankeyhdyshlöille TERVETULOA! Lappalainen Eija.
Mikä ihmeen oppisopimus?
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
AAAK 2015 ihmisprojekti OTSIKKO Palautus myCoursesiin 4. 12
Tuhat uutta työpaikkaa Pohjois-Karjalan Työvoima- ja yrityspalvelujen alueellinen kokeilu Pohjois-Karjalan ELY-keskus.
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Verkostoituneen biotalouslukion esiselvityksen laatiminen
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Taustatietoa Kysely avoinna sivuilla
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
1. Monimuotoinen terveys
OP
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Palvelu- ja hyvinvointitoimialojen osaava työvoima
Verkostoituneen biotalouslukion esiselvityksen laatiminen
Kerro lauseella mikä on ryhmän tarkoitus?
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Vinkkivideo työnhausta
Monialainen yhteispalvelu
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Lentokonealan jatko-opinnot
Kielitietoisuus.
Skeema 1 Ohjeet tutkimuksen tekemiseen
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
Lapin Digistep, ryhmätyö
Itsemonitorointi verkkokurssilla
[kehittämisidean nimi]
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Lapin Digistep, ryhmätyö
Kerro lauseella mikä on ryhmän tarkoitus?
Pohjois-Karjalan maakunta- ja soteuudistus
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Toimintoanalyysin toimenpide-ehdotukset - Sivistystoimiala
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Verkostoituneen biotalouslukion esiselvityksen laatiminen Ohjausryhmä 14.11.2016

Kuntajohtajilta, sivistystoimenjohtajilta ja rehtoreilta kysytyt kysymykset: 1. Kuinka toivoisit biotalousajattelun näkyvän lukiotoiminnassa? 2. Millä muulla tavoin lukiokoulutuksen tulisi paikkakunnalla profiloitua? 3. Mitä odotat verkostoituneelta biotalouslukiolta? 4. Millä tavalla opiskelijat saataisiin kiinnostumaan biopolusta?

Kuinka toivoisit biotalousajattelun näkyvän lukiotoiminnassa?

Millä muulla tavoin lukiokoulutuksen tulisi paikkakunnalla profiloitua?

Mitä odotat verkostoituneelta biotalouslukiolta?

Millä tavalla opiskelijat saataisiin kiinnostumaan biopolusta?

Mikä tekisi biopolusta kiinnostavan lukion 1. luokkalaiselle? Vastaajina 30 lukion 1. luokkalaista 28.10.2016 https://answergarden.ch/372938 Lisäksi tarkoitus toteuttaa kysely abien opotunnilla 8.12. Saarijärvi ja Konnevesi mukaan yhteysopettajien avustuksella.

Keski-Suomen strategiasta poimittua: Tavoitteita Biotalouteen liittyen: Työelämän tarpeiden ennakointi varmistaa, että alalle riittää osaavaa työvoimaa kaikille tasoille ja työtehtäviin. Oppilaitokset ovat kiinteässä yhteistyössä yritysten kanssa. Valmistuvat ammattilaiset motivoituneita ja osaavia. Oppilaitokset ovat yrityksille arvokas tuotekehitysresurssi ja innovaatiot kaupallistetaan tehokkaasti.

Haastatteluissa esiin nousseita kysymyksiä: Ennen esiselvitystyön päättämistä pajapäivä? Olennaisimmat yritykset joista verkoston luominen aloitetaan? Nykyisen tarjonnan kokoaminen?