” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa” EVENT HELSINKI ” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Mistä kaikki lähti? Kiinnostus tapahtumatarjonnasta Suomessa Koemme, että Helsingin tapahtumakulttuuri kasvussa, mutta markkinointi puutteellista
Mikä on Event Helsinki? Osakeyhtiö, jossa viisi osakkeenomistajaa Mobiilisovellus älylaitteille, jossa esillä Helsingin tapahtumia Helppo ja nopea tapa löytää tapahtumat Helsingistä ja ostaa liput tapahtumiin Aina ajan tasalla Applikaatio maksaa 0,99e, jonka jälkeen rajaton käyttömahdollisuus omalla Apple ID:llä tai Google tilillä
Tuotteet ja palvelut Tapahtumia selataan päivämäärän JA/tai kategorian mukaan Tapahtumat ovat neljässä kategoriassa Juoma & Ruoka Urheilu Musiikki Muut Tapahtumasta voi siirtyä lipunmyyjän sivulle, jos lippuja on tarjolla
Markkinointisuunnitelma Digitaalisuus B2B-myynti: sähköposteja yrityksille, puheluita, yhteistyö Sokos Hotelli Vaakunan kanssa. B2C-myynti: brändin luominen YouTube-videon avulla, Facebook-sivut. Messut Myyntikanavat sovellukselle: älypuhelimien sovelluskaupat kuten App Store, Google Play-kauppa. Tapahtumanjärjestäjille myyntikanavamme on sähköpostit, nettisivut sekä puheluiden välityksellä
Toimintaympäristö ja kehitysnäkymät Applikaatioala nousussa Visit Helsingin mukaan Helsingissä järjestetään yli 3 000 tapahtumaa vuosittain. Teoston mukaan yksinään konsertteja järjestetään jopa 10 000. Miksi luvut ovat ristiriitaisia keskenään? Syrjitäänkö pienempiä tapahtumajärjestäjiä? Haluamme nostaa myös pienemmät tapahtumat näkyville
Kysyntä ja asiakkaat Kohderyhmämme ovat Helsinkiin saapuvat turistit 20-30-vuotiaat Pääkaupunki-seudulla asuvat aktiiviset naiset ja miehet Helsinkiin saapuvat turistit yritykset Älypuhelinten käyttö jatkuvassa nousussa Suomessa
Kilpailu Suurimmat kilpailijamme ovat Minne Nyt ja Ticted Millä erotumme? Meiltä saat liput ja applikaatiomme on aina täynnä tapahtumia
Visio, missio ja päätavoitteet Visiomme on olla Suomen tunnetuin ja käytetyin tapahtuma-applikaatio Missiomme on markkinoida Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa Päätavoitteemme on luoda Event Helsingistä tunnettu brändi, kasvattaa Helsingin tapahtumien kävijämääriä ja antaa jalansijaa myös pienimmille tapahtumille.
Tuotantosuunnitelma Koodaajat Applikaation ohjelmisto, ulkoasu sekä nettisivut Toimivuus ja sisältö Brändin luominen, markkinointi sekä tapahtumien eli sisällön hankinta on meidän vastuullamme Yhteistyö ja selkeä työnjako takaa laadun Tuotantopuitteet toimistossamme Helsingissä
Taloussuunnitelma Kiinteisiin kustannuksiin kuluu n. 14 995 euroa, työntekijöiden palkkoihin 148 500 euroa. Tulot yrityksemme saa applikaation latauksista (0,99€/lataus), lipunmyyntituloista (1,60€/lippu) sekä tapahtumajärjestäjiltä klikkausten perusteella (0,10€/klikkaus) Liikevaihto ensimmäisen vuoden jälkeen 176 105 euroa
Seuranta ja ennusteet Myyntiä seurataan viikoittain Säännöllinen asiakaspalautteen seuranta (sovelluskaupat, nettisivut) Tuloja tutkiessa seurataan applikaation latauksien määrää, klikkauksien määriä tapahtumissa sekä lipunmyynnin tuloja Toisena vuonna tuloksemme kasvaa ennusteena 20% ja liikevaihtomme on 211 564 euroa Kolmantena vuonna myyntiennuste sama kuin toisena vuonna
Riskien hallinta Yksi suurimmista liikeriskeistä rahoituksen puute- elinehto yritystoiminnan aloittamiselle Suurin henkilöstöriski liikeidean kopiointi/tietovuoto – tämän välttääksemme laadimme kaikille salassapitosopimuksen Vahinkoriskejä toimitiloissa tapahtuvat ennakoimattomat vahingot kuten tulipalo tai murto- koulutamme henkilökunnan toimimaan hätätilanteen sattuessa sekä hankimme kattavat vakuutukset