Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarja-Leena Kähkönen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Jutta Kokkonen, Eveliina Maasalo, Riia Soini ja Anniina Väisänen
2
Yritysidean tausta Kaikki jäsenet olivat kiinnostuneita perustamaan suomihenkisen kahvilan Aasialaiset turistit Iittala, Marimekko, revontulet, Muumit Porvoon vanhakaupunki
4
Yritysmuoto Yksityinen osakeyhtiö
Osakkeenomistajat vain omalla sijoituksella yhtiöstä Sijoitetaan yhteensä € Koska jokaisella omistajalla on 25%, yrittäjän statusta ei tule Palkkatyöläisen turvaverkostot
5
Toimiala ja sen kehitys
Ravintola-alan yritys Ala on ollut laskusuhdanteessa, tarjontaa enemmän kuin kysyntää (MaRa ry) Suomen taloudellinen tilanne vaikuttanut merkittävästi Alan kuitenkin odotetaan kasvavan lähivuosina Läheisyys matkailualaan Yhteistyö Aasian matkanjärjestäjien kanssa Tulevaisuudessa Aasia on suuri mahdollisuus Suomen matkailulle
6
Kilpailu Paljon kilpailijoita Haaste, miten saadaan asiakkaat meille
Kesä on sesonki Kesäkahvilat/kesäravintolat Bar & Café Porvoon Paahtimo, Café Postres, Tee- ja kahvihuone Helmi Erottuminen Revontulet Nokipannukahvi, muurinpohjaletut, lakkasuklaakakku, keittolounas Takkatuli, luonnonmateriaalit, suomalainen design
8
Kysyntä ja asiakkaat Suurin asiakasryhmä aasilaiset
Kiinalaiset ja japanilaiset ryhmämatkalaiset Aasialaiset hyvätuloiset, kiinalaisten rahankäyttö Vuonna 2015 kiinalaisia ja japanilaisia Uudellamaalla reilu Vuoteen 2014 verrattuna kiinalaisten osuus nousi 45% Suomi kiinnostaa aasialaisia Stopover-ohjelma pyrkii pysäyttämään maahan lähes 50 prosenttia enemmän aasialaisia turisteja Noin 80 miljoonaa euroa
9
Henkilöstösuunnitelma
Omistajatiimi ja rekrytoidut työntekijät Omistajatiimin jäsenillä omat vastuualueet ja sen lisäksi kahvilan työtehtävät Kokkonen, talous ja yrityksen hallinto Maasalo, keittiöpäällikkö, tuotantovastaava Soini, työvuorot ja rekrytointi, henkilöstövastaava Väisänen, markkinointi ja viestintä Sali- ja keittiöhenkilökunta koulutettua Henkilöstökokoukset, kehityskeskustelut, tyky-toiminta Työehtosopimuksen mukainen palkkaus
11
Taloussuunnitelma Investointien kokonaissumma 80 800 €
Remontti € Keittiökalusteet (jääkaappi, pakastin, hella yms) € Astiat, tekstiilit, huonekalut € Markkinointi 400 € Seurataan vuosittaista tulovirtaa Kuukausittain palaveri myynnistä Vuosittain omistajatiimin kokous koko vuoden myynnistä ja sen kehityksestä Kirjanpito ulkoistettu Ensimmäisen vuoden loppukassa € Kolmannen vuoden loppukassa €
12
Markkinointisuunnitelma
Kahvilan aukiolo 7 päivää viikossa, 50vk vuodessa Myyntipäiviä 350 Aukiolo klo 10-20 Päivämyyntitavoite 1340€ Kahvilassa n. 90 asiakasta päivässä Oheismyynti: Porvoon lakritsi, Brunberg, hillot, kuksat Kielitaito (suomi, englanti, ruotsi, japani, kiina) Iloinen ja postiviinen tunnelma ja asiakaspalvelu Tuoreet tuotteet joka päivä
13
Hinnasto
14
Sisäinen viestintä Perustajien oma Facebook –ryhmä
Työntekijöiden info-taulu Kahdesti vuodessa isompi henkilöstökokous Kehityskeskusteluita joka neljäs kuukausi
15
Ulkoinen viestintä B2B Sosiaalinen media (Facebook, Twitter, Instagram) Keittolounas-listat, kuvia tuotteista Visit Finland –sivut, Kiinan Twitter China International Travel Service H.Q., Kuoni Travel, Guangdong China Travel Ser-vices, Japan Travel Bureau ja Finntour Nettisivut Paikallisiin tapahtumiin osallistuminen (ostostenyö)
18
Tuotantopuitteet ja tuotantoprosessi
N. 50 asiakkaan liiketila, puutalo vanhassa Porvoossa Oma keittiö Pöytiintarjoilu Tuotteet valmistetaan paikan päällä Mahdollisuus tilata tuotteita puhelimitse omiin juhliin Oheismyynti
19
Missio ja visio Missio: Suomihenkinen kahvila idyllisessä Porvoossa, jossa tarjoamme mahtavia makuelämyksiä niin turisteille kuin paikallisillekin ympäri vuoden. Visio: Porvoon paras ja tunnetuin kahvila, jossa jokainen turisti haluaa käydä kokemassa suomalaista tunnelmaa ja designia ammattitaitoisen henkilökunnan palvelemana.
21
Riskit
22
Kiitos!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.