Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Anna-Mari, Tia, Janika, Reeta
2
Basics Janika Terveyskahvila Nimi CaFeliz,
Cafe = kahvila Feliz = onni, onnellisuus Puhdasta, terveellistä ruokaa Kohtuullinen hinta Sijainti: Helsingin ydinkeskusta, Hietaniemenkatu 3
4
Omistus- ja perustajatiimi Janika
Osakeyhtiö 4 restonomiopiskelijaa yhtiön osakkeenomistajina Kaikilla yhtä suuri omistusosuus (25 %) Vahvuudet Hygieniaosaaminen Ruoanlaittotaidot Asiakaspalveluosaaminen
5
Toimialan kehitys Ansku
Faktatietoa tähän!!!!!!!
6
Kysyntä, asiakkaat Ansku
Terveystrendin kasvu kysynnän kasvu Tavoitteena kerätä vakioasiakaskuntaa, kysynnän vakiintuminen Terveystietoisuus nousussa Pääkohderyhmä –vuotiaat korkeasti koulutetut naiset Allergikot Urheilijat Terveyteen panostavat
7
Kilpailu Ansku 2014 alkuvuosi: 3 uutta raakakahvilaa
CaFeliz erottuu kilpailijoistaan: Omaperäinen Monipuolinen Jatkuva tuotekehitys Tietoisuus kilpailijoista Henkilökunnan kouluttaminen Asiakaspalveluun panostaminen
8
Kilpailu Johan & Nyström Delish Vegetaari Hymy Silvoplee Kuuma Kokko
BeGood, Wellness bar Ruohonjuuri
9
Visio ja päätavoitteet Reeta
Nautinnollisia makuelämyksiä puhtaudesta ja terveellisyydestä tinkimättä Terveellinen lounasvaihtoehto, myös takeaway Tavoitteena saada ihmiset kiinnostumaan yhä enemmän terveellisyydestä Hyvinvointia edistäviä valintoja Terveydellä ei ole lisähintaa Helsingin johtavaksi terveyskahvilaksi Laadukkaat tuotteet kohtuullinen hinta
10
Liikeidea Reeta CaFeliz, nykyajan trendien yhteentörmäys
Hyvä ruoka, hyvinvointi, terveellisyys Nopea saatavuus Sopii kiireisille 20 asiakaspaikan kahvila ”Hyvä voi olla terveellistä, ja terveellinen voi olla hyvää”
11
Myyntitavoitteet Janika
Keskiostos 10 € / asiakas Tavoiteltu asiakasmäärä / pvä = 100 Vuotuinen liikevaihtotavoite € Tuotteiden hinnat, % kate Salaatti 8 € Keitto 6,8 € Kakku 4,95 € Smoothie 3,7 € Kahvi 1 € (kate 92 %)
12
Markkinointi Tia Sosiaalinen Paikallislehdet
Facebook, Instagram, Twitter Paikallislehdet Yrityssähköpostit ja –mainokset Bloggaajat Yhteistyökumppanit Puskaradio
13
Viestintä Tia Viestintävastaava, Tia von Flittner Sisäinen viestintä
Kuukausittaiset kokoukset Sisäinen kommunikaatio Palautteen antaminen ja vastaanottaminen Ulkoinen viestintä Viikoittaiset some –päivitykset Sähköpostit yrityksille Sähköpostiviestintä kanta-asiakkaille Paikallislehdet (Metro) Sidosryhmäsuhteet Asiakaspalvelu
14
Palvelu- ja tuotekehitys Reeta
Tuotekehitysvastaava, Reeta Reinvall Henkilöstön kehitys erilaisilla kursseilla Trendien ja markkinoiden seuranta Asiakaspalautteen huomioiminen Vanhojen tuotteiden kehittäminen Uudet tuotteet Oheistuotevalikoiman laajentuminen Nettimyynti Tilaus- ja cateringpalvelu Laajentaminen tai uusi toimipiste
15
Tuotannon organisointi Ansku
4 työntekijää (omistajat) Omat vastuualueet Vuorossa vähintään 2 työntekijää Työtehtävät Ruoan valmistus, tarjoilu, siivous, kirjanpito Markkinointi- ja viestintävastaava: Tia von Flittner Tuotekehitysvastaava: Reeta Reinvall Henkilöstövastaava: Anna-Mari Poutanen Tuotehankintavastaava: Janika Pilhjerta
16
Investoinnit Ansku Ei suurta remonttitarvetta
Keittiön laitteisto, 4550 € Kalusteet, 2512,5 € ATK-koneet, 1569 € Markkinointi-investoinnit, 2690 € Pankkilaina, € Oma pääoma, €
17
Palkkaus ja työmotivaatio Tia
Tuntipalkkaus Tarvittaessa aputyövoimaa rekrytointifirmoilta Virkistyspäivät Kannustus lahjat
18
Riskit Reeta Vahinkoriskit: Liikeriskit Tulipalo Varkaus
Työtapaturma, sairastuminen Tuotantolaitteiden hajoaminen Liikeriskit Pilaantuneen tuotteen myyminen Kuorman myöhästyminen, ei saavu Lainan koron tai vuokran nousu Vähäinen asiakasmäärä
19
In a nutshell Tia + orjat
Mitä? Salaatit, keitot, raakakakut, smoothiet, tuorepuristetut mehut, raakapatukat (oheistuote) Kenelle? vuotiaat koulutetut naiset Urheilijat Allergikot Miten? Helsingin ydinkeskusta, Hietaniemenkatu 3 Tulevaisuudessa mahdollisesti catering- ja nettipalveluita Itsevalmistettua, tuoretta Imago? Terveys, tuoreus, hyvä olo, nopeus, laatu, ekologisuus
20
Lähteet
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.