Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
Advertisements

Pieniä hetkiä.
Muistisairaat asiakkaat sosiaali- ja terveyspalveluissa 2009 Satu Vuorio Riikka Väyrynen.
Psoriasiskysely 2011 tulokset Helsingissä
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Suomen sinfoniaorkesterit ry Kävijätutkimus Etta Partanen Meiju Ahomäki Jan-Erik Müller.
Omalle huipulle Turun Kisa-Veikot. Turun Kisa-Veikkojen linjaukset harrastetoimintaan ViVa - vihreä-valkoinen tie - koko elinkaaren mahdollisuus pysyä.
Apurahakysely kuvataiteilijoille. Kyselyn tarkoitus: Suomen Taiteilijaseura selvitti lokakuussa, millaisia toiveita ja näkemyksiä ammattikuvataiteilijoilla.
Lapin ja Länsi-Pohjan sote- seminaari Varautuminen ikäihmisten palvelujen tarpeen kasvuun Ylitorniolla Eeva Leukumaa Kari Askonen.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Verkossa ja mukana nuorten elämässä Kotiovi omalla nimellä –hanke ( , kevät 2016) Sininauhaliitto Juha Valta Projektityöntekijä Ratakatu 6,
Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist Laatuverkostokokous.
Perusterveydenhuolto. Perusterveydenhuollon avohoidon kaikki lääkärikäynnit / asukasta.
MIPA Päihde- ja mielenterveysjärjestöjen tutkimusohjelma – mistä oikein on kyse? Järjestötyöpaja I DIAK Jouni Tourunen 2015Jouni Tourunen1.
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
Mitä turvataidot ovat? Taitoa pitää huolta itsestä ja omasta turvallisuudesta. Taitoa toimia itseä suojelevalla tavalla uhkaavissa tilanteissa. TURVATAIDOT,
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kansalaisten näkemykset sote-uudistuksesta ja valinnanvapaudesta
Suomalaisten Energia-asenteet 2016
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
Selvitys järjestöjen palveluista 2016
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
The 9 block vision processing model
Osaston potilaiden tyytyväisyys LLKY:n osastotoimintaan
Kuittilaki Kiinteistöverolaki
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Harjoituksia II.
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Tekstinhuoltoa 3.
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Pasi Kurttila Markku Lang.
Unicef Viivi, Oskari, Melina.
Kortepohjan koulun sisäilmasto-oirekysely
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Asiakaskyselyn tulokset
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Rajoitteet Iäkkään henkilön hoidossa käytetylle fyysiselle rajoittamiselle ei ole olemassa yhtä yleispätevää määritelmää. Yhteistä rajoitteille on kuitenkin.
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Kuntoutuksen kuumat perunat
Syömishäiriöliitto - SYLI ry
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Iäkkäiden yhteen sovitettujen palvelujen kokonaisuus Päijät-Hämeessä Tiedotustilaisuus Anu Olkkonen-Nikula, I&O kärkihankkeen muutosagentti.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä 2018
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
Opintopsykologi Katja Hietanen
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Pappilanpuisto, markkinavuoropuhelu – purku
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
”Kadulla me ollaan niiden nuorten paikoilla”
KOHTI SAVUTONTA SAIRAALAA
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
TERVEYSTIETO 8 5. Ystävyydestä voimaa.
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Palveluasuminen Suomen Kuurosokeat ry:n kuntoutumis- ja asumispalvelut tuottavat kuurosokeille ja kuuroille suunnattua asiakaslähtöistä palveluasumista.
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
Laula sieluni mun, sieluni mun,
Esityksen transkriptio:

Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen Merja Nummela Toimistosihteeri /hoidon ja hoivan hallinto 25.4.2017

Palveluasuminen Kysely suoritettiin joulukuussa omissa yksiköissä, suurin osa haastateltiin, osa täytti kyselyn itsenäisesti 146 vastausta (noin 50 %) Palveluasumisen yksikkö Kunta Asumismuoto Asukaspaikat kyselyajankohtana Vastaajien määrä Asuulikoti Kauhajoki tehostettu palveluasuminen 21 13 Henriikkakoti Teuva 31 + 3 intervallip. 20 Koivukartano Isojoki 26+3 intervallip. Kultatähkä 19 14 Niittyleinikki tavallinen palveluasuminen 10 9 Nummiranta 8 Saliininkoti Karijoki 30 + 3 intervallip. 16 Sanssin palvelukoti 37 + 24 intervallip. 53

Vastaajat 96 naista, 40 miestä Yli puolet yli 85 vuotiaita Lähes puolet kauhajokisia 27 % intervalliasukkaita Suurin osa asunut yksikössä 1-5 vuotta

Tuloksia Asiakkaat viihtyvät yksikössään suhteellisen hyvin, 4 ei viihtynyt Viihtyvyyttä loi henkilökunta sekä hyvä ruoka ja palvelu ”Ittes vikaa, jos ei viihdy” ”Kotikaipuuta on” 90% tunsi olonsa turvalliseksi kodissaan, pääasiassa turvallisuutta toi henkilökunta

Tuloksia… Lähes kolmannes tunsi olonsa ajoittain yksinäiseksi (vähentynyt kuitenkin viime kyselystä) Yhteenkuuluvuutta toi henkilökunta ja toiset asukkaat, palvelukodin sosiaalisuus ”Juttuseuraa on tarpeeksi. Aika ei tule pitkäksi” ”Ei kukaan lähesty minua – yksinäisyyttä vaan”

Tuloksia.. Ohjelmana toivottiin pääasiassa musiikkia sekä esiintyjinä että yhteislauluina. Ruokaa pidettiin hyvänä 23 % vastaajista haluaisi ulkoilla enemmän (vapaaehtoistoiminta?) Henkilökunnan käytökseen pääosin tyytyväisiä, myös epäystävällisyyden kokemuksia löytyi: ”Joskus tulee sanottavaa puolin sun toisin”

Tuloksia… Hoitoon vastaajat olivat suht tyytyväisiä Omahoitajaa ei osattu nimetä ”Hoitajilla on liian kiire” ”Enemmän ulkoilua, liikkumista ympäristössä” ”Ei enempää voi antaa, kuin ihminen voi”

Palvelukotien asiakkaiden läheisten tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen 12.12-31.12.2016 146 vastausta (noin 56 %) Eniten vastauksia Sanssin palvelukodin asukkaiden läheisiltä (isoin yksikkö) Lähes 30 % intervalliasukkaiden läheisiä

Tuloksia Yksikkö soveltuu läheisen hoitopaikaksi ja se koettiin turvalliseksi. Turvallisuutta toi pääasiassa henkilökunnan paikallaolo, se että apu on aina lähellä, turvattomuutta taas henkilökunnan vähyys ”Hyvä ja luotettava ”turvasäilö”. Jos jotain sattuu, sairaala lähellä ja lääkäri. Ulkoilun puute!”

Tuloksia… Hygieniasta huolehditaan hyvin (3 vastaajan mielestä kuitenkin heikosti) Ohjelmaan ja harrastetoimintaan oltiin tyytyväisiä Omahoitajaa eivät omaisetkaan osanneet pääosin nimetä Läheisen voinnista toivottiin paremmin tietoa ja yhteyden saamisen toivottiin olevan helpompaa, avoimissa vastauksissa toivottiin pieniä hoitopalavereita silloin tällöin

Tuloksia… Henkilökunnan käytökseen ja ammattitaitoon oltiin nyt tyytyväisempiä kuin viime kyselyssä ”Ovat aina erittäin ystävällisiä ja osaavat sanoa kuinka läheiseni voi tai on voinut koko päivänä” ”Pitääkö henkilökunnalla olla ruokatauko kaikilla samaan aikaan” ”Ei voisi parempaa olla”