Jarno Laakso kirjastonhoitaja OULUN KAUPUNGINKIRJASTO

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Advertisements

Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus -Valtakunnallinen nuorisotyön palvelu- ja kehittämiskeskus. Toiminta käynnistyi Koordinaatin.
Muistisairaan hoito- ja kuntoutusketjun kehittäminen Leskinen Merja Projektipäällikkö SenioriKaste – Kainuun toiminnallinen osakokonaisuus Kainuun sote/LeskMerj.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Toimintasuunnitelma vuodelle 2016 ETR/Aluekouluttaja- ja nuorisotuomariryhmä
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Viestinnän tilanne kesä 2016
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Työelämäosaajana OKM.
TESSU OHJAAMOJEN TUKENA
Smart Tampere Tero Blomqvist © SRV/Studio Libeskind.
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Nopolan koulu Opettajien veso
LARK 5 MERCURIAn osahanke
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Aikuissosiaalityön klubi
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Järvikalan jäljet: saalistietoa ja kestävyyttä
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Sosiaalialan tehtävärakenne
Tervetuloa Innopajaan
Osallisuus Yhteisissä keittiöissä
Infra-alan koulutus PRE-ohjelma, Infra FINBIM –työpaketti Kimmo Laatunen Dr. Ari Ahonen
Oulun yliopiston intranetprojekti
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Opinnollistamisen pähkinät
Ryhmän 1 puolesta Tarja Jokinen
OmaTori ydinkeskustassa torin laidalla, osana muuta palvelukorttelia…
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
ProSOS hanke aikuissosiaalityössä
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Verkko-oppimisympäristöjen käytettävyyshaasteita
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Osallisuus Yhteisissä keittiöissä
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
Osallisuuden toimintamalli
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
YHDESSÄ TULEVAAN –
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Varsinais-Suomen Kylät ry:
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

Jarno Laakso kirjastonhoitaja OULUN KAUPUNGINKIRJASTO ERNOD Erityisnuoret ja digiajan osallisuus - verkkotuutorit läksyapuna Oulussa Jarno Laakso kirjastonhoitaja OULUN KAUPUNGINKIRJASTO

Media-ja digitaidoilla työelämään ERNOD-hankkeessa edistetään erityisnuorten osallisuutta, osallisuuden mahdollisuuksia ja osallisuuden kokemuksia mediaa sekä digitaalisuutta hyödyntäen. Tarve kehittää erityisryhmien, kuten näkö-, kuulo-tai kehitysvammaisten sekä maahanmuuttajanuorten mediakasvatusta ja sen saavutettavuutta Media-ja digitaidoilla työelämään

www.lektieronline.dk

Toimijoiden roolit ja työnjako Pilotoinnin alkuvaiheessa sovittiin toimijoiden roolit ja vastuut seuraavalla tavalla: ERNOD-hanke • Pilotointien koordinointi • Markkinointimateriaalin laatiminen • Palvelun markkinointi • Vapaaehtoisten rekryäminen • Koulutusten järjestäminen vapaaehtoisille • Arviointi

Toimijoiden roolit ja työnjako... Kirjastot • Tilojen ja laitteiden (iPadit, tietokoneet, headsetit) tarjoaminen palvelulle • Palvelun markkinointi • Vapaaehtoisten rekryäminen • Kohderyhmien rekryäminen • Tekniset ratkaisut • Tuki läksytukitilanteessa Oppilaitokset • Kohderyhmien hankkiminen (2. aste) • Vapaaehtoisten rekryäminen (korkea-aste) • Opinnollistaminen Verke - Verkkonuorisotyön valtakunnallinen kehittämiskeskus • Tekninen konsultaatio ja hyvien käytänteiden jakaminen • Arviointi

Läksytuen pilotoinnit

Läksyapu: S2-tuki Oulussa Suomen kielen ohjausta verkossa (Skype-ilmaisversio) 8 kertaa maanantaisin klo 18 – 19:30 vetäjät suomi toisena ja vieraana kielenä yliopisto-opiskelijat (6) Oulun kaupunginkirjaston pääkirjastolla vapaa keskustelu / läksyapu (kielioppi)

Oulun kaupunginkirjastolla S2-tuki Oulun kaupunginkirjastolla Otsikko Teksti

Pikatärpit ryhmänohjaukseen verkossa

Virtuaalisen läksytuen pilotoinnin yhteenveto (17.1.2017)

Läksyapu jatkossa…? Kokemusten hyödyntäminen Oulussa Läksyavun muodot esim. Villa Victorin suomen kielen verkko-opetuksen kehittäminen Läksyavun muodot suomen kieli, oppiaineet, vapaamuotoisuus vapaaehtoisen rooli (kontrolli, osaaminen) Tanskan malli: vapaaehtoiseksi ilmoittautuminen (verkossa), Punainen risti

Yhteystiedot: Sanna Lappalainen Projektipäällikkö / ERNOD-hanke +358 40 637 7903 sanna.lappalainen@xamk.fi Jarno Laakso Kirjastonhoitaja jarno.laakso@ouka.fi