ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Katso Aitolasta lisää:
Graafisen esityksen laatiminen taulukkolaskentaohjelmalla (excel 2013)
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Musiikkiteknologian opetussuunnitelman harmonisointihanke
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
T /5115 Software Development Project I/II Experience Exchange Session: architects Jari Vanhanen Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon laboratorio.
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Kurttila & Lang  iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen.
MATEMATIIKAN OPETTAJAHARJOITTELU OPEA510 NORMAALIKOULU.
YritysHyvä Mimmi Heiniö Puh
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
Kierros 5 - OLO Peli.
MINÄ KÄSITYS Mari.
Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission.
Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen opinnäytteiden pitkäaikaissäilytys Ajatuksia Kansallisarkiston, Kansalliskirjaston ja korkeakoulusektorin yhteistyöhön.
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Tuloksista ja niiden levittämisestä
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Ohjeet työpajojen vetäjille
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Psykologian arviointiperusteet
Joustavat oppimispolut
Luonnontiedeaiheinen projekti
Luen, kirjoitan ja kerron
Novellin käsittelyä ryhmissä
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Järjestöt työnantajina
Pilotoinnit käytännössä
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Vertais-auditointi-sparraus
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
iTEC – Suomi 5. sykli pähkinänkuoressa
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Kirjallisuusessee Essee: lyhyt, tav. yleistajuinen esitys jostakin tieteen tai varsinkin taiteen, kirjallisuuden alalta. (Nykysuomen sanakirja)
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muokkaus Mari Lampinen,
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Asiointipalveluiden laatu
. Käytännön kokemuksia /
Riskiarvion luotettavuuden vaihteluväli
PaikkaOppi beta Lyhyt johdatus käyttöön.
Indikaattorit – mitä ne kertovat vaikuttavuudesta?
Asiointipalveluiden laatu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa

Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti 3 oppimisaktiviteetti 5 oppimisaktiviteetti 6 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 2 oppimisaktiviteetti 4 oppimisaktiviteetti 5 oppimisaktiviteetti 6 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti 2 oppimisaktiviteetti 3 oppimisaktiviteetti 4 oppimisaktiviteetti 5 Oppimisaktiviteetti 6 skenaario

Oppimiskertomukset (Learning Stories)  Kolme oppimiskertomusta  1. Kerro tarina – audiovisuaalista tarinankerrontaa  2. Luo objekti – objektin suunnittelua ja muotoilua  3. Luo peli – oppimispelin suunnittelua ja toteutusta  Oppimiskertomukset ovat esimerkinomaisia kertomuksia siitä, kuinka kunkin aihealueen pilotointi voidaan toteuttaa  Opettaja valitsee yhden oppimiskertomuksen aihealueen toteutettavakseen maaliskuu 2013

Oppimisaktiviteetit (Learning Activities)  Oppimisaktiviteetit  1. unelmoi  2. tutki (vertaile/observoi)  3. kartoita  4. reflektoi  5. valmista  6. kysy  7. näytä  8. tee yhteistyötä maaliskuu 2013

Oppimisaktiviteetit  Kuvaavat oppimiskertomusten mahdollisia toteutustapoja  Sisältävät vinkkejä toteutuksesta, työskentelymenetelmistä sekä teknologiasta  Opettaja muokkaa ryhmälleen ja aiheeseen sopivaksi  Aktiviteettien käyttö on erittäin tärkeää pilotoinneissa, sillä ne sisältävät varsinaisen pilotoitavan aineksen maaliskuu 2013

Opettajan rooli  Opettajan tulee  kehittää  inspiroida  ohjata  kuunnella  kyseenalaistaa  tukea  arvioida maaliskuu 2013

Pilotointi käytännössä  Tavoitteena on, että toteutettu pilotointi muodostaa opetuksellisen kokonaisuuden, joka suunnitellaan ja toteutetaan oppimiskertomusten ja –aktiviteettien pohjalta  Tuntimäärää ei ole määritelty, laajuus on käytännössä ollut 8-16 tuntia maaliskuu 2013

Pilotointi käytännössä  Osallistumiseen kuuluu  pilotoitavan opetuskokonaisuuden suunnittelu ja toteuttaminen  pilotoinnin dokumentoiminen oppimaisema.fi – julkaisualustalleoppimaisema.fi  osallistuminen Skypellä järjestettäviin tapaamisiin koordinaattoreiden kanssa (2-4 kpl)  Teacher Questionnaire –kyselyyn vastaaminen pilotoinnin lopussa (n. 20 min) maaliskuu 2013

Tehtävät  Yksilövaihe (30 min)  Ryhmätyövaihe (45 min)  Koontivaihe (45 min) maaliskuu 2013

Tehtävät  Yksilövaihe (30 min)  Lue se oppimiskertomus jota olet ajatellut pilotoida ja siihen liittyvät oppimisaktiviteetit  Kirjaa ylös ajatuksiasi siitä, kuinka voisit pilotoinnin toteuttaa  Kirjaa ylös myös niitä asioita, jotka sinua tällä hetkellä askarruttavat  Kirjaamistavan ja –muodon voit valita itse. Ryhmien esitettävät tuotokset on oltava sähköisessä muodossa ( PPT) maaliskuu 2013

Tehtävät  Ryhmätyövaihe (45 min)  Esitelkää ajatuksenne ryhmälle  Keskustelu ja ajatusten sieppaaminen sallittua ja toivottavaa!  Tehkää lyhyt koonti (5 min) PPT-muodossa ryhmässä esiin nousseista ajatuksista seuraavista näkökulmista:  Ryhmämme jäsenillä oli seuraavia ajatuksia siitä, kuinka pilotoinnin voisi toteuttaa  Ryhmämme jäseniä mietityttivät seuraavat asiat Valmistautukaa esittämään koonti ryhmänne työskentelystä Lähettäkää ryhmän koonti Pasille ja Markulle maaliskuu 2013

Tehtävät  Koontivaihe (45 min) maaliskuu 2013