Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari 24.9.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Advertisements

Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Oppisopimuskoulutus yrityksen kilpailutekijänä. Yksi taho vastaa oppisopimuskoulutuksesta Yhtenäiset ohjeet Byrokratian selättäminen vs. raha Koulutuksen.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Arviointi osana oppimisprosessia
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Reformi haltuun OKM.
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
Tietotekniikan opetuksen perusteet
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Esa Karvinen Kuntayhtymän johtaja
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Alueellisen ELO-toiminnan kehittämisestä
Tervetuloa Innokylään
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Ammatinen koulutus uudistuu
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Lissabonin strategia 2010 Tavoitteena on luoda Euroopasta maailman kilpailukykyisin ja dynaamisin tietoon perustuva talous, joka kykenee ylläpitämään kestävää.
Yliopistojen intrapäivä
Lämpimästi tervetuloa! Opinnollistamisen koulutus
TYÖLLISTYMISEN MAHDOLLISUUDET - seminaari
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
OT-keskus Erityistaso
Osaamisperusteisuuden ja asiakaslähtöisyyden edistäminen / Ratkaisujen hakeminen kokeilutoiminnalla, ml. digitaalisuus
Jokaisen kasvu osallisuuteen – millaiset yhteisöt sen mahdollistavat?
Ammatillisen koulutuksen reformista
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
KEIJO KEIJO
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Ammatillisen koulutuksen muutoksia
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
SAK:n luottamushenkilöpaneeli 12/2015
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
Järjestötieto muutoksessa
Keski-Pohjanmaa / Kainuu / Oulunkaari / Lappi
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari

PAIKKO työkalut Tutkinnon perusteiden työversio – apuväline oppimisympäristön tunnistamisessa Sisällöt suoraan tutkinnon perusteista Ammattitaitovaatimukset tutkinnon osittain Tyydyttävän tason arviointikriteerit taulukkona Raportti tunnistetusta oppimisympäristöstä Kertoo työyksikön mahdollisuudet ammatillisen osaamisen omaksumiseen ja tunnistamiseen - osaamistodistus Ammatillisten perustutkintojen tutkinnon perusteiden ammattitaitovaatimukset, joiden mukainen osaaminen on työpajavalmennuksen aikana tunnistettu Voidaan kuvata kaikki valmennuksen aikana havaittu osaaminen Samaan todistukseen voidaan sisällyttää osaamista useista eri tutkinnoista

Yksilön kannalta 1.Koulutukseen hakeutuminen ja/tai opintojen suorittaminen 2.Työn hakeminen 3.Oman osaamisen dokumentointi, arviointi ja kehittäminen Itsetuntemus Itsetunto itseluottamus

Työyksikön/työpajan toiminnan kannalta 1.Toiminnan sisällön dokumentointi ja arviointi 2.Toiminnan kehittäminen osaamisen kehittämisen näkökulmasta 3.Työnjako

Osaamisen kehittäminen 1.Osaamisen dokumentointi 2.Oppimismahdollisuuksien tekeminen näkyväksi 3.Mahdollisuus tavoitteelliseen osaamisen kehittämiseen työllistämistoiminnassa ja aktivoinnissa

Työllistämistoiminnan sisältö 1.Toiminnan sisältöjen dokumentointi sekä organisaation että toiminnan tasolla 2.Mahdollisuuksien näkyväksi tekeminen 3.Tuloksellisuuden ja vaikuttavuuden parantaminen 4.Toiminnan suunnittelu ja kehittäminen

Yhteiskunnan tasolla 1.Toiminnan vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden paraneminen 2.Luottamus viranomais- ja työllistämistoimintaa kohtaan paranee 3.Päällekkäiset toiminnot vähenevät 4.Merkityksellisyys kaikilla tasoilla