Tarpeen mukaiset palvelut... Asiakkaiden tarpeen mukaiset päätökset päätösten mukaiset palvelut, toteutuneen palvelun mukainen laskutus… Tiedotus, neuvonta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jämsän työllisyyspalvelut
Advertisements

Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Asiakkaana sosiaalipalveluissa
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Dokumentaatio lastensuojelutyössä
Henkilökohtaisen avun keskus Kaakkois-Suomeen Oma koti – oma elämä –seminaari
Lastensuojelun dokumentoinnin kehittäminen teemaryhmässä
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
TUTKINTOTILAISUUDEN ARVIOINTI
Toimeentulotuen palvelukohtaiset asiakirjat
HOITO-JA PALVELUSUUNNITELMAN LAATIMINEN ASIAKKAAN KANNALTA
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
HOITO-JA PALVELUSUUNNITELMAN LAATIMINEN
Hankintaprosessi- asianhallinta /Tampere
Säteilylähteiden varastointi ja käytöstä poistaminen
Rekrytointiprosessi- asianhallinta / vakinainen vakanssi
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina Jouni Tuomisto THL, Ympäristöterveyden osasto.
IMATRA Palvelusuunnitelma asumisratkaisujen suunnittelun lähtökohtana Kouvola Sirpa Koistinen.
YKSILÖ – JA PERHEKOHTAINEN LASTENSUOJELU
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
TUTTI - TietotUrvallisuuden iTsearvioinTivälIne v 1.0 ©2012 Kimmo Rousku sivu 1(8) TietotUrvallisuuden iTsearvioinTivälIne Pisteytysapuvälineet.
Perhetyöntekijä sosiaalityöntekijän työparina lastensuojelutarpeen selvityksessä ja arvioinnissa Lastensuojelun avohuollon ja perhetyön kehittämisyksikköhanke.
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
Vaikeasti puhevammaisten tulkkipalvelu
Sykettä Savilahdella –hankkeen ohjausryhmän toiminta vuosina
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Näyttötutkintojärjestelmä
VALTIOVARAINMINISTERIÖ HKO, Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö Julkishallinnon sähköisen asioinnin rakenneosat Kehitettävät yhteiset alustat,
1 Vammaispalvelut Ann-Mari Einola, johtava sosiaalityöntekijä Kirjoita tähän nimi Dian perustyyli -tilassa: Lisää alatunniste.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Sähköisen asioinnin visio, toiminta- ja tietoarkkitehtuuri
Orientoiva projekti 4 op. Mediatekniikka2 Orientoiva projekti ensimmäinen projektikurssi tehdään määritelty hanke alusta loppuun käytetään jo opittuja.
Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
VOIMANA MERI.. Henkilökohtaisen avun päivä Heli Kulmala
Laki sosiaalihuollon asiakasasiakirjoista Marja Penttilä lakimies YTM,VT Tampere
Vanhuspalvelulaki & laatusuositus Anne Nordblad Sosiaali- ja terveysministeriö.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Ennakkotuloksia toimeentulotuen Kela-siirrosta
LSSAVI Valvontaprosessin vaiheet varhaiskasvatuksessa
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Osaamisen näytön prosessi
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Määräys käyttöoikeuksien perusteista
Osaamisen näytön prosessi
Hoidon saatavuus alatyöryhmä
Lapsivaikutusten arviointi Anne Hujala
EDUNVALVONTAILTA TAMPERE
Aikuissosiaalityön nuorten palvelut
Laki yksityisistä sosiaalipalveluista
SOTE tietojen toissijaisen käytön KA
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
Työssä olevan työ- ja toimintakyvyn arviointi työterveyshuollossa
Kotihoidon palveluseteli Hämeenlinnassa alkaen
Työikäisten kuntoutus
Suunnitelma-asiakirjat sosiaalihuollossa
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
palvelutarpeen arvioinnin toimintakuvaus
Asiakkaan suunnitelmat TYPPI-järjestelmässä
Tilanne/palvelu merkintöjen tekeminen TYPPI-järjestelmässä
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Palvelupolku vammaispalveluiden päiväaikaiset toiminnat Pähee OTE
Siun soten päihdeohjelma
Sosiaalihuoltolain uudistushanke – Mikä muuttuu?
Kehittäjätyöntekijä Ellinoora Mantere, Rovaniemen kaupunki
Esityksen transkriptio:

Tarpeen mukaiset palvelut..

Asiakkaiden tarpeen mukaiset päätökset päätösten mukaiset palvelut, toteutuneen palvelun mukainen laskutus… Tiedotus, neuvonta ja ohjaus Asian vireille tulo: yhteydenotto tai hakemus Palvelusuunnitelma yhteenveto syntyy Hakemus, jos ei vielä ole Päätös asiasta Palveluiden toteutus Kilpailutus Hankinta Valvonta Maksu- liikenne Vaikuttavuus tilastointi Vammaisuus ja yhteiskunta -tiimi THL Päivi Nurmi-Koikkalainen

Palvelutarpeen selvittämisen prosessi Asiakkaan ja sosiaalityöntekijän tapaaminen Asiantuntijalausuntoja tarvittaessa Olosuhteiden vaatimassa laajuudessa Palvelutarpeen selvittämisen prosessi Asiakkaan ja sosiaalityöntekijän tapaaminen Asiantuntijalausuntoja tarvittaessa Olosuhteiden vaatimassa laajuudessa Asiakkaan rooli keskeinen Palvelutarpeen selvittäminen Päivi Nurmi-Koikkalainen: mukautettu assistentti.infon materiaalista 3 Palvelu- suunnitelma Esim. Paavo

Palveluiden suunnittelu on prosessi Yhteydenotto, prosessin käynnistyminen Tarvearviointi ja keskustelu Yhteenveto, jossa kirjattuna sekä asiakkaan, että sosiaalityöntekijän näkemys

Asiakkaan näkemys tilanteesta Työntekijän näkemys tilanteesta Miten edetään, eli mitä tehdään ja kuka Yhteenveto toiminta- kyvystä ja tarpeista…

Asiakastyön dokumentointi sosiaalihuollossa oppaan kirjoittanut asiantuntijatyöryhmä esittää asiakastyön dokumentoinnin yleisiksi periaatteiksi seuraavaa: Kerro asiakkaalle, että hänestä kirjataan asiakastietoja. Näytä asiakkaalle henkilörekisteriseloste ja kirjaa siitä tieto asiakastietoihin. Kerro asiakkaille hänen oikeuksistaan omiin asiakirjoihinsa. Luovuta asiakkaalle viivytyksettä häntä itseään koskevat asiakirjatiedot, mikäli asiakas niitä pyytää, huomioiden kuitenkin lain asettamat vaatimukset tietojen luovuttamisesta. Noudata suunnitelmallisuutta asiakastietojen dokumentoinnissa. Noudata huolellisuutta asiakastietojen käsittelyssä. Kerää vain työtehtävien hoitamisessa tarvittavia tietoja. Kirjoita kaikista tapahtumista, joissa asiakkaan asiaa on käsitelty. Päivi Nurmi-Koikkalainen

Jatkuu… Pidä asiakastiedot ajantasaisena ja huolehdi, että kaikki asiakirjat sisältävät laatimispäivämäärän ja laatijan nimen. Kirjoita kuin kirjoittaisit asiakkaalle. Käytä selkeää, ymmärrettävää ja asiallista kieltä. Älä käytä ammattislangia ja kutsumanimiä, vältä lyhenteiden käyttöä. Kirjoita niin, että lukija ymmärtää, kuka oli mitäkin mieltä mistäkin asiasta. Kirjoita mahdollisimman paljon asiakkaiden kanssa yhdessä. Hyödynnä laatimiasi asiakirjoja työn suunnittelussa ja arvioinnissa. Päivi Nurmi-Koikkalainen

Palveluprosessin keskeisiä vaiheita ovat: 1. Asian vireille tulo 2. Palvelutarpeen selvittäminen 3. Palvelujen suunnittelu 4. Päätökset, toimenpiteet ja palvelut 5. Vaikutusten arviointi 6. Asiakkuuden päättäminen Lähde: Asiakastyön dokumentointi sosiaalihuollossa Opastusta asiakastiedon käyttöön ja kirjaamiseen. THL Vammaisuus ja yhteiskunta -tiimi / Päivi Nurmi-Koikkalainen

Selvitys käynnistettävä 7 arkipäivän kuluessa, jollei… Yhteydenotto ja mahdolliset hakemukset Käynnistävät tilanteen Tarpeisiin vastattava Päätöksiä tehtävä tarvittaessa jo selvitysprosessin aikana.. Palvelusuunnitelma ohjeistaa päätöksentekoa Päätökset kirjallisesti … Palvelun toteutussuunnitelma Palvelun totuussuunnitelma Palvelun toteutussuunnitelma Palve lu D Palvelu A Palvelu B Palvelu G