1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Psoriasiskysely 2011 tulokset Helsingissä
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
Liiketalouden kehittämispäivät Seinäjoella Maija Räsänen Opiskelija- ja nuorisoasiamies Tradenomiliitto TRAL ry.
Yliopiston sopeuttamis- ja kehittämistoimet (Soke) Koponeuvosto Joni & Jyri.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Itsensä johtaminen. Mitä on itsensä johtaminen? Itsensä johtaminen Oman mielen johtamista” Helena Åhlman (2003), tekniikan tohtori ”Ajatusten, tunteiden.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
Opetusteknologia. Kysymykset Voisitko kertoa työstäsi? Kytöharju työskentelee Tampereen yliopiston tietohallinnossa. Onko työsi mielestäsi mielenkiintoista?
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Vaikuttavuuden arviointi
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Suomalaisten Energia-asenteet 2016
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Julkisten palvelujen tuotannon yksityistäminen
1. Monimuotoinen terveys
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Tervetuloa Innokylään
Pasi Kurttila Markku Lang.
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
Opetustoimi osana Jyväskylää
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Pääkaupunkiseutu Varhaiskasvatuksen asiakaskysely TULOSTEN YHTEENVETO
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuinka tärkeää tiedon luotettavuus on netissä
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016
Pääkaupunkiseudun lukio-opiskelua koskeva kysely 2016 Vantaa
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Kysely opintojen ohjauksesta
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
KYSELY LAPIN NUORILLE 2014 Lapin aluehallintovirasto kartoitti nuorten mielipiteitä kuntien heille tarjoamista palveluista Lapin aluehallintovirasto: Sirpa.
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 1
Opintopsykologi Katja Hietanen
POHJOIS-POHJALAISTEN HYVINVOINTI: 6. Työ
Terveiset Yö-ryhmästä
Kulttuurin kuntakuva ja tulevaisuus
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN – VERTAISUUDESSA ON VOIMAA!
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
TERVEYSTIETO 8 5. Ystävyydestä voimaa.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Ajanhallinta opiskelussa
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
ASIAKASTYYTYVÄISYYSKYSELY KESÄ 2014
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
OSAAMISKANSIO Nimi.
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto

2  Kansalaisopistojen työhyvinvointikyselyn tiedonkeruu suoritettiin sähköisenä kyselynä  Kartoituksen avulla selvitettiin tuntiopettajien ja luennoitsijoiden työhyvinvointia sekä siihen liittyviä kehittämistarpeita.  Kyselyyn vastasi määräaikaan mennessä yhteensä 229 tuntiopettajaa ja luennoitsijaa seitsemästä eri opistosta.  Jokainen opisto saa tulokset vertailulla kaikkien vastanneiden tuloksiin.  Alla on kansalaisopistokohtaiset vastaajamäärät. Taustaa

3 Vastanneiden taustat  Taustakysymykset  Opetusala  Monessako oppilaitoksessa opettaa kuluvana vuonna  Minkä oppilaitoksen tuntiopettajana vastaa kyselyyn  Kauanko toiminut tuntiopettajana  Koulutustausta  Pedagogiset opinnot  Sukupuoli  Ikä

4 Opetusala

5 Monessako vapaan sivistystyön tai taiteen perusopetuksen oppilaitoksessa opettaa kuluvana vuonna

6 Kauanko on toiminut tuntiopettajana

7 Opetustuntimäärä lukuvuodessa yhden opiston osalta

8 Koulutustausta

9 Pedagogiset opinnot

10 Sukupuoli ja ikä

11 Fyysinen ja sosiaalinen työympäristö  FYYSINEN JA SOSIAALINEN TYÖYMPÄRISTÖ  Työympäristö ja työolot  Opiston toiminta  HelleWi  Tasa-arvoinen kohtelu  Kehitysideoita työympäristön ja työolojen parantamiseksi (avoin)  Oppilaitos sosiaalisena työympäristönä  Työyhteisön kehittämiseen liittyviä ehdotuksia (avoin)  Vastuuhenkilö ja työskentelyn arviointi  Kehityskeskustelujen tarpeellisuus  Ajatuksia vuorovaikutuksen kehittämiseksi (avoin)  Työsuhteeseen liittyviä kommentteja (avoin)

12 Arvioi työympäristöä ja työoloja työssäsi Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 4, jossa 4=erinomainen 3=hyvä 2=tyydyttävä 1=huono Mitä pidempi pylväs, sitä parempi tulos

13 Opiston toiminta Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

14 Kurssihallinto-ohjelma Hellewi

15 Tasa-arvoinen kohtelu Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

16 AVOIN – Miten kehittäisit työympäristöä tai työoloja oppilaitoksessa, jossa työskentelet? Yhteensä 70 avointa kommenttia Piirakkakuviossa on esitetty kaikkien opistojen kommenttien luokitellut aihealueet. Myös kaikissa muissa raportin kohdissa esitetyt avoimet kommentit edustavat kaikkien vastanneiden kommentteja.

17 Oppilaitos sosiaalisena työympäristönä Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

18 AVOIN – Työyhteisön kehittämiseen liittyviä ehdotuksia? Yhteensä 41 avointa kommenttia

19 Vastuuhenkilönä toimii

20 Vastuuhenkilön työn arviointi Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

21 Kokeeko kehityskeskustelut tarpeellisina

22 AVOIN – Miten kehittäisit vuorovaikutusta oppilaitoksessa, jossa opetat? Yhteensä 49 avointa kommenttia

23 AVOIN – Työsuhteeseen liittyviä kommentteja ja kehittämisehdotuksia? Yhteensä 35 avointa kommenttia

24 Työtyytyväisyys ja työssä jaksaminen  TYÖTYYTYVÄISYYS JA TYÖSSÄ JAKSAMINEN  Tyytyväisyys tuntiopettajana  Opetuksen tärkeys toimeentulon kannalta  Tuntien peruminen / siirtäminen sairastumisen vuoksi  Riittävän ammatillisen vertaistuen saaminen  Tyytyväisyys ja jaksaminen  Nykyinen työkyky  Miten opisto voisi tukea työtyytyväisyyttä ja jaksamista (avoin)  Koulutus- ja kehittämistarpeet  Koulutustoiveita (avoin)  Muita terveisiä (avoin)

25 Tyytyväisyys opiston tuntiopettajana Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

26 Kuinka tärkeä taloudellinen merkitys opetuksella on toimeentulon kannalta

27 Montako kertaa on joutunut perumaan tai siirtämään tunteja sairastumisen vuoksi

28 Mahdollisuus saada opettajan työtä tukevaa ammatillista vertaistukea

29 Mistä saa opettajan työtä tukevaa ammatillista vertaistukea

30 Työtyytyväisyyden ja jaksamisen arviointi Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

31 Työkyky Oletetaan, että työkykysi on parhaimmillaan saanut 10 pistettä. Minkä pistemäärän antaisit nykyiselle työkyvyllesi asteikolla 1-10? 1 tarkoittaa, ettet pystyisi lainkaan työhön.

32 AVOIN – Miten opisto voisi tukea työtyytyväisyyttä ja työssä jaksamistasi? Yhteensä 63 avointa kommenttia

33 Opetustyöhön liittyvä koulutus- ja kehittämistarpeet Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä

34 Yhteenveto kokonaistuloksista Vastausvaihtoehtojen skaala 1 – 5, jossa 5=täysin samaa mieltä =täysin eri mieltä Aiemmin esitettyjen aihealueiden kokonaistulokset.

35 AVOIN – Koulutustoiveita Yhteensä 43 avointa kommenttia

36 AVOIN – Mitä muuta haluaisit sanoa? Yhteensä 39 avointa kommenttia