Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asukas-TV mCasting Oy Airport Plaza Äyritie 12 C, Vantaa
Advertisements

Talouden tunnusluvut.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7.
Kite – Kites – Leija ? Kites - Language Cluster Finland Kites-toimialalla tarkoitetaan tietotekniikan, kielen ja kulttuurin sekä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Valtakunnallinen vuokratyöntekijätutkimus 2007 Promenade Research Oy Pekka Harjunkoski Tutkimuspäällikkö
Asiakastyytyväisyystutkimus Kokonaistoimituksen asiakkaat
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
Enfo käynnistää konsernin jakautumisvalmistelut Tiedotustilaisuus
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
Diabeetikoiden hoitotyytyväisyys Suomessa. Taustaa •Kansallisen diabetesohjelman, Dehkon, yhtenä tavoitteena on, että diabeetikot hallitsevat omahoidon,
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
Asiakastyytyväisyystutkimus Kaukolämmön asiakkaat
Asiakastyytyväisyystutkimus Sähkön siirron asiakkaat Tammikuu 2013.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Erikoiskirjastot/tutkimuslaitokset T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
LEMPÄÄLÄN KUNTA TYÖHYVINVOINTIKYSELY 2013 (OTTEITA) Vastaajia yhteensä: 856 – Vastausprosentti 59 % Analyysi tuloksista.
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY Henkilöstötutkimus 2013
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Yleistä tutkimuksesta
Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä / Tiina Kärkkäinen.
Julkistus Aineistot:
Yritystapaus -tervetuloa!
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
TEAviisarin käyttökoulutus klo
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Kasvatus- ja opetuslautakunta/huhtikuu 2017
Lapsiperheraati Varkaudessa Marja-Liisa Honkanen
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Strategisen hyvinvoinnin johtaminen
Harjoittelu ja työssäoppiminen SAK:laisilla työpaikoilla SAK:n luottamushenkilöpaneeli tammikuu 2017 N=922.
Vastaajina 1122 yritysjohtajaa koko maasta
Harjoittelu ja työssäoppiminen SAK:laisilla työpaikoilla SAK:n luottamushenkilöpaneeli tammikuu 2017 N=922.
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Kuntaraportti Siikalatva
Uudellemaalle kilpailukykyä asuntopolitiikan kautta
Turvallisuusryhmän viestintä
Menestys tiimityön kautta
Turvallisuusryhmän viestintä
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Yrityksen kokouksen otsikko
Riskiarvion luotettavuuden vaihteluväli
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Esityksen transkriptio:

Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 2 2 Tulosyhteenvedon lukuohjeita -Sivulla 3 esitetään tutkimuksen keskeisten aihealueiden tunnusluvut, indeksit. -Indeksi tarkoittaa keskiarvoa, joka on saatu laskemalla keskiarvo indeksin nimen mukaisen teeman kysymyksistä. -Yrityksenne tuloksia verrataan Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimuksen 2012 oman alueenne yritysten keskiarvotuloksiin. Alueluokittelu on tehty läänijaon perusteella. Jos yrityksenne on aikaisemmin (2010 tai 2009) ollut mukana tutkimuksessa, näkyy muutos edelliseen tutkimuskierrokseen muutoslukuna (+ / -). -Sivulla on kommentoitu keskeisiä tekijöitä (vahvuudet, kehityskohteet) yrityksenne tuloksessa. -Sivulla 4 esitetään keskeisten indeksien tulosjakauma tutkimukseen osallistuneiden yritysten kesken. Mukana olleiden yritysten saamat arvosanat esitetään kaaviossa, johon on myös merkitty oman yrityksenne sijoittuminen suhteessa muihin osallistujiin (yritysten nimiä ei esitetä). -Sivulla 5-6 esitetään tulostaso kysymyksissä, jotka isännöintitoimialalla keskimäärin liittyvät asiakkaan kokemaan kokonaistyytyväisyyteen. Nämä asiakastyytyväisyyden rakentumisen keskeiset tekijät on valittu korrelaatioanalyysin perusteella (kaikkien vastaajien tasolla). -Sivulla 7 esitetään yrityksenne saamat suhteellisesti parhaat arvosanat (top 10). -Kuvaan on valittu ne 10 kysymystä, joissa yrityksenne tulos on suhteellisesti eniten edellä oman alueenne yritysten saamia keskiarvotuloksia. Kuvaan on voinut valikoitua myös kysymyksiä, joissa olette jäljessä tutkimuskokonaisuuden keskiarvoa, mikäli yrityksenne ei menesty 10 tekijässä kokonaiskeskiarvoa paremmin. -Kuvan tulos kertoo keskeiset vahvuutenne suhteessa muihin tutkimukseen osallistuneisiin yrityksiin omalla alueellanne. -Kalvolla 8 esitetään yrityksenne saamat suhteellisesti heikoimmat tulokset (bottom 10). -Kysymykset, joissa yrityksenne tulos on eniten jäljessä tutkimuksen keskiarvoa omalla alueellanne. 2

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 3 Indeksit Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 3 Tulos on erittäin korkea sekä verrattuna oman toiminta-alueen tulokseen että koko maan isännöintiyritysten tulokseen. Vahva tulos näkyy myös kokonaisarviossa isännöintitoiminnassa: 84 % vastaajista on antanut myönteisen arvion. Edelliseen tutkimukseen verrattuna tuloksen yleistaso on säilynyt pääosin ennallaan, vaikkakin pientä muutosta suuntaan tai toiseen on yksittäisten teemojen osalta tapahtunut. Pienenä huolenaiheena huomio kiinnittyy aikaisempaa heikompaan tulokseen koskien päätettyjen asioiden hoitamista sovitussa aikataulussa. Arvosanajakauma on hyvin epätasainen: 18% asiakkaista on antanut kriittisen arvion. Erityisen selkeänä vahvuutena korostuu taloyhtiön asioissa otettu johtajuus, jossa tulos on myös parantunut aikaisempaan tulokseen verrattuna. Olennaisin vahvuus on kuitenkin kokonaisvaltaisen tasainen suoritus kaikilla tutkituilla osa-alueilla. Tärkeää jatkossa onkin nykyisen tason ylläpitäminen sekä vahvuuksien tunnistaminen ja hyödyntäminen kilpailukyvyn kasvattamisessa. JS-Audit Oy (N=50)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2946) EOS%=5=4=3=2=1 Indeksit: palvelu, ammattitaito, johtaminen Ka. Johtaminen - pitkän aikavälin asiat 4,21 3, % % Johtaminen - vuositoiminta 4,17 3, % % Palvelun laatu 4,14 3, % % Ammattitaito 4,14 3, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 4 4 Tutkimukseen osallistuneiden yritysten arvosanajakauma neljän keskeisen indeksin osalta ja oman yrityksenne sijoittuminen 4 Kuvaan on *-merkillä sijoitettu yrityksenne tulos ko. indeksissä. Tämän avulla näette sijoittumisenne suhteessa muihin tutkimukseen osallistuneisiin yrityksiin (valtakunnallinen tulos) Kuvion vaaka-akselilla mukana olleiden yritysten menestyminen on jaettu 10%-osuuksiin. Esim. parhaiten menestyvän viidenneksen tulostaso on välillä 80%-100%, heikoin viidennes sijoittuu välille 0%-20% Helppo tapa tulkita tulosta on arvioida sijoittumistanne suhteessa mediaani-tasoon (=kuulutteko ko. indeksissä keskimääräistä paremmin vai heikommin menestyvään puolikkaaseen).

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 55 Toimialan vahvuudet asiakkaiden silmin Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä Nämä viisi tekijää ovat asiakkaille tärkeitä ja niissä isännöintitoimiala keskimäärin onnistuu vastaamaan asiakkaiden odotuksiin hyvin JS-Audit Oy (N=50)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2946) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Ka.Muutos Luotettavuus 4,38 3,68 +0,11 +0, % % Palveluhenkisyys 4,26 3,59 +0,03 +0, % % Kyky esittää ja perustella asiat 4,38 3,56 +0,05 +0, % % Hallituksen kokoukset 4,32 3,65 +0,06 +0, % % Taloudelliset asiat 4,22 3,71 -0,08 +0, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 66 Toimialan kehittämiskohteet Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä Nämä viisi asiakkaalle tärkeää tekijää ovat isännöintialalla keskimäärin kehityskohteita. JS-Audit Oy (N=50)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2946) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Ka.Muutos Tehokkuus 3,94 3,25 -0,03 +0, % % Johtajuus (taloyhtiön asioissa) 4,24 3,28 +0,18 +0, % % Hallituksessa päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa 3,69 3,21 -0,17 +0, % % Aktiivinen viestintä hallituksen jäsenille 3,96 3, % % Asukkaille jaettavan tiedon riittävyys 3,80 3,21 -0,03 +0, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 7 Suhteellisesti parhaat 10 kysymystä vertailukohtana Pääkaupunkiseudun yritykset JS-Audit Oy (N=50)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2946) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Ka.Erotus Johtajuus (taloyhtiön asioissa) 4,24 3,28 +0, % % Isännöinti kokonaisuutena 4,26 3,40 +0, % % Kyky esittää ja perustella asiat 4,38 3,56 +0, % % Varautuminen perusparantamiseen ja -korjaukseen 4,29 3,48 +0, % % Oma-aloitteisuus 3,90 3,09 +0, % % Taloyhtiön kokonaistalouden pitkäjänteinen hoitaminen 4,29 3,50 +0, % % Juridiset asiat 4,20 3,45 +0, % % Energiatehokkuuden / energiansäästön asiat 4,04 3,33 +0, % % Luotettavuus 4,38 3,68 +0, % % Tehokkuus 3,94 3,25 +0, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys tulostiivistelmä 8 Suhteellisesti heikoimmat 10 kysymystä vertailukohtana Pääkaupunkiseudun yritykset JS-Audit Oy (N=50)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2946) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Ka.Erotus Hallituksessa päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa 3,69 3,21 +0, % % Rakentamiseen / korjaamiseen liittyvien palveluiden hankinta 3,86 3,35 +0, % % Taloudelliset asiat 4,22 3,71 +0, % % Taloushallinto 4,24 3,68 +0, % % Hallituksessa päätettyjen asioiden hoitaminen sovitulla tavalla 4,06 3,48 +0, % % Asukkaille jaettavan tiedon riittävyys 3,80 3,21 +0, % % Yhtiökokoukset 4,40 3,79 +0, % % Asukkaille jaettavan tiedon kanavat / välineet tiedon jakamisessa 3,92 3,29 +0, % % Tekniset asiat 4,10 3,47 +0, % % Hallitustyöskentelyn suunnittelu 4,04 3,40 +0, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 9 Yhteystiedot Pekka Harjunkoski Tutkimusjohtaja Puh Promenade Research Oy Kalevankatu Helsinki Finland Tel Fax