Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
Advertisements

eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Kansallinen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelma Arjen tietoyhteiskunnan neuvottelukunta Liikenne- ja viestintäministeriö, Suunnitelma.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa Ohjausryhmän kokous, OPH Lämpimästi tervetuloa!
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Koulujen turvallisuus
Erityinen tuki Tampereen perusopetuksessa- muuttunut lainsäädäntö muuttuvat tuen rakenteet Leena Salonen
ARVIOINTI Vanhempainilta
Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.
Creative Commons ja yhteisöttömän aineiston lumo Tietoisku Jari Sarja Otavan Opisto.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Ops seminaari Askola.
USUKO - Uuden Sukupolven Koulu ( ) Monikanavainen oppimateriaalikeskus Integroi erityyppisiä oppimisratkaisuja ja –resursseja Laiteriippumaton.
ITK Merja Metsola Pedagoginen ICT-ohjaaja Varhaiskasvatus- ja koulutuspalvelut Joensuun kaupunki.
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
TAMPEREEN SEUDULLINEN ESI- JA PERUSOPETUKSEN TVT-SUUNNITELMA VUOSILLE Jari Halonen.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Tuloksista ja niiden levittämisestä
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP
Opeka-kyselyn tulokset
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tervetuloa vanhempainiltaan
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
KETTULAN KOULUN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN STRATEGIA
Tekijänoikeudet opetuksessa Ylöjärvellä
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Jatkossa varhaisen tuen perhetyö
Kohti kansallista digitaalista koulua
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa. Tampereen seudulla 1804 vastaajaa Yhteensä 7669 vastaajaa Ylöjärvellä 257 vastaajaa Digitaalinen toimintakulttuuri Laitteet ja ohjelmistot TVT-osaaminen

Koulullani on yhteisesti sovittu tavoite TVT:n hyödyntämisestä opetuksessa.

Osaan hyödyntää sähköisiä oppimateriaaleja opetuksessani.

Valitse taso, joka kuvaa parhaiten osaamistasi TVT:n käytössä Tähän on panostettava heti!

Kehittämistarpeet

Pedagoginen soveltaminen ja pedagogiset tukipalvelut

Oppijat saavat käyttää tunneillani omia mobiililaitteitaan (esim. kännyköitä, tabletteja) osana työskentelyään. Ylöjärven oppilaat savat käyttää tunnilla omaa mobiililaitettaan keskivertoa paremmin, mutta on vielä opettajia, jotka sitä eivät salli

Olen saanut käyttööni tarvitsemani TVT-välineet 1/3 ylöjärveläisistä opettajista kokee, ettei tvt-välineitä ole riittävästi

Oppitunneillani on käytössä riittävän nopea ja vakaa internet-yhteys

Saan riittävästi ja riittävän nopeasti teknistä tukea TVT:n käyttöön koulullani.

Saan muilta opettajilta tukea ja vinkkejä omaan TVT:n opetuskäyttööni

Koonti

Päätulokset Ylöjärvellä Esitystekniikka on kunnossa ja ratkaisee koulujen jatkohankinnat Verkot ja yhteydet ovat kunnossa elokuussa 2016 Osa opettajista ja heidän oppilaat tarvitsevat asennemuutoksen, vasta se varmistaa oikean digiloikan Oppilaiden tvt-käyttöön lisää panostusta => oppilaat töihin Pedagogisiin tukipalveluihin tarvitaan jatkossakin resursseja

Jari Halonen LO, KL Tvt-koordinaattori p Kiitos!